חלום לאקדמיה במוריה

חלום לאקדמיה במוריה

מדי שבוע צועדת נבחרת של 11 סטודנטים ממכללת סמי שמעון לבית ספר מוריה. שיתוף הפעולה בין המכללה לביה"ס נועד לטפח את תחומי ההנדסה מגיל היסודי.

ומהווה צעד משמעותי במסע החינוכי של בית הספר ששינה את פניו וקיבל הכרה כבי"ס להנדסה צעירה. השבוע התבשרנו שתלמידי ביה"ס עלו לגמר אליפות הסייבר הישראלי ודורגו במקום שני ברמה הארצית ובמקום השלישי באליפות המתמטיקה בארץ.

"בית ספר מוריה הוכר כבית ספר להנדסה צעירה. הוא לא קופא על שמריו ובכל פעם פושט ולובש צורה בדרך ייחודית של יזמות, חדשנות וניצול הזדמנויות להצלחה של כל תלמיד/ה בבית הספר" כך אומר מנהל בית הספר מר בילו בן יצחק על המסע שהחל לפני כשלוש שנים, במפגש שלו ושל סגניתו גב' סוזי אילוז עם דיקן מכללת סמי שמעון מר משה קרוצ׳י, והמשכו בהגשמת חלום שהבשיל לכדי מגמה של חונכות מדעית וטכנולוגית – מגמה של חדשנות, מרעננת ומעשירה, המכוונת את התלמידים אל מצוינות עתידית וגאוות יחידה.

משרד המדע והטכנולוגיה שאמון על ההשקעה בפרויקט המדעי במדינת ישראל, מהווה חוליה מקשרת בין מחקר אקדמי ותגבור לימודי ופועל ביצירת קשרי חוץ ושיתופי פעולה בין המכללה להנדסה סמי שמעון לבין מערכת החינוך בעיר. לאור שיתוף פעולה פורה שהלך והתפתח בין חמ"ד מוריה למכללת סמי שמעון, נבחר מוריה כבית ספר יחיד להוביל את הפרויקט, יחד עם משלחת של סטודנטים נבחרים להנדסה מהמכללה. "שיתוף פעולה זה הביא עמו לא מעט הצלחות כדוגמת הזכייה של תלמידי ביה"ס באליפויות המתמטיקה הארציות, אליהן העפילו בפעם הראשונה, וקטפו מקום שלישי ארצי באליפות המתמטיקה ומקום שני ארצי באליפות הסייבר הלאומית לכיתות ב'-ו'" אומרים בבית הספר בגאווה. במסגרות אלה משתתפים אלפי תלמידים מכל הארץ. באליפות המתמטיקה נטלו חלק 280,563 תלמידים מ-1,355 מוסדות חינוך יסודי ובאליפות הסייבר (תחום התכנות) נטלו חלק 130,479 תלמידים מ-1,571 מוסדות חינוך יסודי. בתי ספר מאשדוד מככבים בצמרת ההישגים בשתי הקטגוריות.

בי"ס מוריה להנדסה צעירה שדורג השנה בעשירון העשירי במבחן במיצ"ב בשפה, משתלב בחזון "מן הגן ועד לאוניברסיטה" ומשלב למידה משמעותית ומסוגלות אישית. הצוות החינוכי עבר בעצמו התמחות בשיטת הוראה ייחודית, המקנה ללומד שימוש נרחב במיומנויות חקר ויזמות. במודל החדש, ביה"ס מבקש לפתח דמות בוגר בעל ידע והעשרה בתחומי הנדסה ויכולת למידה עצמית גבוהה. מגמה זו קבלה השנה משמעות רבה ואמורה להתרחב בשנה הבאה בתכניות חדשניות נוספות, במסגרת פרויקט ה-P.B.L, כדוגמת: קוד ורובוטיקה, תלת מימד, Scratch, מדע במטבח וביומימיקרי (ענף בעולם המדע המחקרי המנסה לחקור את אופן פעילותו של הטבע).

ומה אומרים בבית הספר? "קהילת ביה"ס מתפתחת ושואפת למצוינות. בכל שנה נעשית כברת דרך אל פסגה נוספת. צוות המורים מעניק תשומת לב לכל תלמיד/ה ויחד עם המעורבות, הסיוע והפרגון של קברניטי העיר מהווים את הבסיס לשינויים הגדולים שחלים בביה"ס ואשר מניבים הישגים גדולים ואיכות בעשייה החינוכית".

צילום: בית ספר מוריה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*