מ"מורת המאה" למדריכה מצטיינת

מ"מורת המאה" למדריכה מצטיינת

סוזי אילוז, מורה בבית ספר מוריה באשדוד, מורגלת כבר בתארים. אשתקד היא זכתה בתואר "מורת המאה" ונמנתה על מאה המורות והמורים המצטיינים בישראל. הפעם התכבדה בתואר נוסף "מדריכה מצטיינת בתקשוב". על הזכייה היא התבשרה ממפקחת המחוז וביום שלישי הקרוב, במעמד צמרת החינוך הטכנולוגי במשרד החינוך, היא תקבל את הכבוד הראוי. כבוד גדול לעיר ולבית הספר.

אגף טכנולוגיות מידע במשרד החינוך מקיים זו השנה החמישית כנס ארצי ומעניק פרסים למצטייני תקשוב בחינוך. לקראת הכנס, מנהלי המחוזות מוזמנים להמליץ על מועמדים מצטיינים במחוזם, על פי הקטגוריות הבאות: רשות, בית ספר, מורה, רכז תקשוב ומדריך אשכול. בסופו של תהליך, לאחר שהמועמדים עוברים שלושה שלבים בתהליך הבחירה (ועדה מחוזית, ועדה ארצית, ועדת תוך משרדית), נבחרים הזוכים ומוזמנים אחר כבוד לקבל את הפרס לפי הקטגוריות כאמור. סוזי אילוז, מורה בבית ספר מוריה באשדוד, נבחרה מבין כלל מדריכי האשכול בדרום וזכתה בתואר "מדריכה מצטיינת בתקשוב".

גב' אילוז אשר החלה את דרכה כרכזת תקשוב בבית ספר ממ"ד "מוריה" באשדוד, הומלצה בתוך זמן קצר לעבוד בתחום ההדרכה. בשלוש השנים האחרונות היא משמשת כמדריכת אשכול בביה"ס יסודיים מ"מ וממ"ד בעיר, במהלכן הדריכה רכזי תקשוב, מחנכים ומורים רבים במערכת החינוך, כשהיא מצליחה למצוא דרכים יצירתיות כדי לקרב את צוותי המורים ולחבב עליהם את תחום התקשוב.
ועדת הבחירה מצאה את סוזי ראויה להצטיינות בשל יצירתיות מקורית וחדשנות בתחומי הלמידה. כך לדוגמא, בעזרת שימוש מושכל בטכנולוגיה ובמחשבים, היא הצליחה לעזור לתלמידים להגיע להישגים לימודיים טובים יותר ובכך לשפר גם את רמת ההישגים של ביה"ס עצמו. הדוגמא המשמעותית ביותר לכך היתה כאשר היה עליה להגיש את תלמידי כיתתה למבחני המיצ"ב בשפה ובמתמטיקה, היא הפכה את כל מבחני המיצ"ב משנת תשס"ב ועד היום, לטפסים שיתופיים והנגישה אותם לרמות שבהם התלמיד יכול ללמוד ולתרגל בכל שעה משעות היממה ואף לקבל משוב מידי המורה על משימותיו בכל זמן נתון.

לאור זאת, הפיקוח שהבין את חשיבות שילוב התקשוב לקידום הישגים וללמידה משמעותית, זימן את סוזי למועצת מנהלים במחוז ע"מ להפיץ את הרעיון הייחודי בין מנהלי בתי ספר, רכזי מקצוע, מורים ומחנכים, באזור הדרום. ואכן מנהלים רבים מפרגנים לה על עבודתה היסודית ומבקשים אותה כמדריכה. גם המורים המודרכים מגיבים בפרגון גדול על המסירות והדרך הנעימה בה היא מעבירה את  ההדרכה, ואומרים בהערכה רבה: "למדנו על דרכים חדשות להטמעת תוצרי למידה בקרב תלמידים, במקצועות שונים".

ביום שלישי הקרוב, 9/5/17, במעמד צמרת מפקחי האגף למנהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, יוענקו פרסי ההצטיינות בכל חמשת הקטגוריות בתקשוב. סוזי אילוז, מי שנבחרה אשתקד ל"מורת המאה", תעלה לבמה, תתכבד בכבוד הראוי למצטיינים ותשוב הביתה עם עוד תעודה לאוסף זכיותיה. כבוד לאשדוד, למערכת החינוך העירונית ולבית ספר מוריה. שאפו לגב' אילוז.

בתמונה: סוזי עם מנהל בית הספר מוריה דודו בן יצחק, ראש מינהל חמ"ד ד"ר אברהם ליפשיץ ומפקח מחוז דרום דוד חתואל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*