חברת נמל אשדוד שומרת על הסביבה

חברת נמל אשדוד שומרת על הסביבה

חברת נמל אשדוד החליטה להאריך ולהגדיל את השתתפותה במיזם WPCI (היוזמה האקלימית של נמלי העולם) המאורגן על ידי ארגון המעגנות והנמלים העולמי IHPA. מיזם זה מטרתו היא להפחית את זיהום האוויר מהאניות ובכך לשמור על איכות הסביבה בנמלים ובערי הנמל על ידי עידוד הגעת אוניות בעלות פליטת מזהמים נמוכה באמצעות מתן תמריץ כספי.

נמל אשדוד שותף לנמלים המובילים בעולם והינו היחיד בארץ המשתתף במיזם. המיזם כולל חברות ספנות שרשמו את אוניותיהן הפולטות מזהמים בכמות נמוכה מהתקן שקבע ארגון הספנות הבינלאומי IMO. אוניות אלו נבדקות על ידי WPCI, המחשב לכל אוניה אינדקס סביבתי (ESI) לפי פליטת המזהמים והמתקנים שבאוניה, מניקוד 0 עד 100.

עד עתה נתנה חברת נמל אשדוד תמריץ כספי לאוניות מכולה ואוניות גלנוע והחל מהראשון בינואר 2016 תעניק תמריץ כספי גם לאוניות מטען כללי, צובר ונוסעים המפחיתות את פליטת המזהמים שלהם – "אוניות ירוקות" (אינדקס 31 ומעלה).

יצחק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמל אשדוד (בפועל) ציין כי: "לצד עבודה מהירה ויעילה, השמירה על איכות הסביבה והפחתת זיהום האוויר והים הם מעקרונות היסוד של הנמל ולכן ההשתתפות במיזם זה חשובה מאוד והיא רק צעד אחד מתוך שורה של צעדים שעושה החברה בתחום זה. אני מקווה כי נמלים אחרים יילכו בעקבותינו ויצטרפו אף הם למיזם".

צילום: אבי רוקח

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*