התקנת דק עץ באשדוד: איזה עץ לבחור ואיפה להתקין?

התקנת דק עץ באשדוד: איזה עץ לבחור ואיפה להתקין?

אם יש לכם חצר קטנה או אפילו נישה לישיבה אין כמו דק טבעי כדי להוסיף לה נופך ואווירה מיוחדת. דקים מעץ הם הדקים הכי יפים שיש והמראה שלהם הוא הטבעי והאותנטי ביותר.

כאשר אנחנו מדברים על התקנת דק באשדוד שעשוי מעץ טבעי, אנחנו חייבים לבחור בעץ שיהיה עמיד בפני זיהום אוויר ברמה כזו או אחרת ורטיבות (במיוחד אם הדק חשוף לאזור לח כמו ליד הים). במקרה זה יש מספר גדול של עצים שניתן לבחור מהם:

  • אורן הוא עץ מאוד פופולארי להתקנת דק, וגם זול למדי, שעם חיטוי נכון לפני ההתקנה שלו וטיפול תקופתי יכול להחזיק מעמד שנים רבות.
  • אם רוצים דק מסביבה לבריכה, דק איפאה הוא הבחירה הנכונה – מכיוון שמדובר בעץ חזק במיוחד שעמיד גם בפני שריטות ומכות. מלבד זאת הוא יכול לשאת משקל רב, כך שאם אתם רוצים למשל למקם עליו שמשיה גדולה, אין שום בעיה.
  • עצים נוספים כגון קומרו, גראפה וטיק בורמזי – עמידים כמו האיפאה, אם לא יותר, וגם בעלי גוון ייחודי להם.

יש לשים לב שמכיוון שאנחנו מדברים על דקים מעץ ולא דקים סינטטיים, יש צורך לתחזק אותם מדי תקופה. התחזוקה הזו פשוטה למדי ודורשת שימון בשמן מיוחד לדקים. ניתן לחדש גם דק שהגיע למצב קשה יחסית, אבל כאן נדרש כבר ניקוי יסודי ושיוף שלו.

התקנת דק במקומות מאתגרים ותוספות שונות

כשאנחנו מדברים על התקנה של דק עץ יש לקחת בחשבון שלעיתים ההתקנה תהיה מורכבת יחסית. למעשה, דווקא אם החצר שלכם לא יושבת על בטון, ברוב המקרים יהיה צורך להוסיף תשתית משלימה. לרוב עושים זאת באמצעות חפירת בורות והכנסת קורות עץ שמסביב להם יוצקים את הבטון.

דוגמה אחרת: מי שרוצה להתקין את הדק על מרפסת שמש צריך לקחת בחשבון שיהיה צורך להשתמש במנוף.

יש גם תוספות שאינן קשורות למיקום ההתקנה של הדק. לדוגמה, התקנת דק נסתרת שבה לא רואים את הברגים תעלה יותר.

בסופו של דבר יש להוסיף את כל העלויות האלו למחיר למ"ר כדי לקבל את העלות האמיתית של הדק. קשה מאוד לתת הערכה בלי לבקר במקום.

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים במתקין דקים?

אין ספק שהכי חשוב שהמתקין יהיה מקצועי, אבל כדאי גם שהוא יהיה קרוב אליכם. אם אנחנו מדברים על אשדוד, רצוי שהמתקין יהיה מאזור הדרום, השפלה או המרכז.

נכון, הארץ שלנו לא עד כדי כך גדולה, אבל הובלת חומרים וכלים כבדים ביחד עם הפקקים לוקחת זמן וכל זה מן הסתם גם נלקח בחשבון.

מצד שני בחירת בעל מקצוע שנמצא חצי שעה מכם אולי תהפוך את כל העסק למעט יותר מהיר, אבל מדובר על פרויקט של כמה ימים טובים לכל הפחות ואין ממש סיבה למהר.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*