הערב, מבחן המחאה…

הערב, מבחן המחאה…

המון רעיונות גדולים קמו ונפלו על שיקולי דעת של מנהיגים, החלטות נכונות בטיימינג נכון. לדעת מתי לתת גז ומתי לעצור, מתי למתן ומתי להתסיס. ייאמר לזכותם של מנהיגי מחאת חוק המרכולים שבשבועיים האחרונים ידעו לנווט בחוכמה את האירועים. זה התחיל בשיירת רכבים מוצלחת שהתארגנה באופן ספונטני דרך הרשתות החברתיות. מעל 100 רכבים עם בלון שחור נתנו את יריית הפתיחה למה שייקרא בעתיד ״מחאת המרכולים הגדולה בישראל״.

בשבת בבוקר ב״ביג פאשן״, עם פליירים זולים וחולצות מאולתרות החלה מחאה נוספת, קבוצה אחרת הביאה קהל נוסף, אחר, מעגל נוסף של תושבי אשדוד, צעיר יותר, זועם לא פחות.

ה״ביג פאשן״ חיבק ונתן פלטפורמה (וכוס קפה), פוליטיקאים זיהו פוטנציאל והחלו להפגין נוכחות. מנהיגי המחאה (בצדק) הפרידו את הפוליטיקה והשאירו את המחאה קרוב לליבם של אזרחי אשדוד. משהו באותנטיות הזו כבש את לב האשדודים מהציבור החילוני ודור העתיד של העיר.

פנימי

באותו ערב, התקיימה הפגנה נוספת, הרחוב הרוסי יצא למחות, גרורות של מחאת הבוקר הגיעו אף הם להביע סולידריות וכך נולדה מחאת בניין העירייה. הערב התנהל כמעט רובו בשפה הרוסית, לצד תרגום סימולטני בעברית. כ-2000 איש הגיעו לכיכר שזה בערך 1,800 יותר מכל מחאה שידעה העיר אשדוד בנושא מקומי.

חוסר התגובה של ראש העיר השאיר ואקום, לואקום הזה נכנסו יחד מנהיגי שלושת המחאות (השיירות, ה״ביג״ והפעילים מהרחוב הרוסי) שהחליטו החלטה ששינתה את המוסכמות – הפגנה אחת גדולה של כולם.

זו אותה הפגנה שהתקיימה בשבוע שעבר וסוקרה בכל אמצעי תקשורת מקומי וארצי.

בינתיים, נציגות מחאת הרחוב הרוסי החליטה במהלך חד צדדי להיפגש ולהידבר עם ראש עיריית אשדוד ד״ר יחיאל לסרי, הם הגישו רשימת דרישות וחתימות של 7,000 תושבי אשדוד. הצדדים השניים ראו בצעד דקירה בגב, והכחישו בתוקף הסכמה לצעד ולמהלך.

הפגנה

באמצע השבוע, הגיב לראשונה ראש העיר בדף האישי בפייסבוק, התכנון המקורי מבחינת מארגני המחאה לסוף השבוע היה לקיים שיירה ולתת לאנשים לנוח ולהרגע, (ההחלטה אף נדחתה בעקבות מזג האוויר לשבוע הבא), אך בעקבות הסטטוס של ראש העיר וחוסר ההסכמה עם תכניו, נלקחה החלטה אמוציונאלית של מנהיגי המחאה. לקיים הפגנה נוספת! במוצ״ש! בכל מזג אוויר.

ההחלטה הזו, תהיה אולי הגורלית ביותר שלקחו מנהיגי המחאה, מומנטום נבנה ע״י כח מתגבר, תקשורתית זה הופך להצלחה רק שהכמויות גדלות, במידה ותגיע מסה של תושבים, לפחות כמו זו שהייתה בשבועיים האחרונים תחשב החלטת המחאה לאמיצה ביותר ולמוצלחת הרבה יותר. במידה ויגיעו מאות שיבלעו במתחם העירייה יש סיכוי סביר שתישבר הרוח וגורמים מתנגדים ידעו לנצל זאת כשבר.

נותרו עוד מספר שעות בודדות להפגנה ולנו נותר רק לחכות ולראות.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*