העסק ישלם על זיהום הנקזים

העסק ישלם על זיהום הנקזים

ערנותם של מפקחי היחידה לאכיפה סביבתית ותפקודם המהיר והיעיל, מנעה את זיהומו של נחל לכיש ואיתור האחראים לזיהום. ממצאי העברה ותיעוד המפגע הועבר למחלקה המשפטית ולאור תוצאות בדיקות המעבדה יוחלט על המשך הטיפול בתיק.

היום (17.5.16) בשעה 11:30, בעת שמפקחי היחידה לאכיפה סביבתית, אוהד לוי ושי בן חמו, ערכו סיור נקזים שגרתי הם הגיעו לנקז בזק והבחינו בתשטיפים שומניים ושארי ביוב היוצאים מהנקז. הפעולות המהירות שהם נקטו הביאו לזיהוי מקור ההזרמה האסורה, זיהוי התשטיפים ותוצרי הביוב ואיתור האחראים.

"הפעולה הראשונה היתה למנוע זרימת תשטיפים לנחל" אומרים השניים ולפיכך פנו מיד למוקד העירוני כדי שיזהה האם היו פריצות ביוב כלשהן באזור התעשייה הכבדה והאם היתה הזרמה לתוך הנחל. במקביל נעשתה בדיקה מול תאגיד יובלים ולאחר שנשללו חשדות לפריצות ביוב או גלישת תשטיפים אסורים, הוזעקו למקום אנשי יובלים ומחלקת ניקוז כדי לבצע דיגומים ולאתר את שביל זרימת התשטיפים.

z1

"בדיקה שנעשתה במי נקז בזק ע"י חיליק מיובלים ואיש מעבדה, העלתה כי רמת ה-PH הגיעה לדרגה 6, המעיד על חומר אורגני הנמצא בתוך התשטיפים שזרמו לנקז" אומר מנהל היחידה מר אהוד מויאל והוסיף "לפיכך היה צורך לאתר את מקורו". כך ערכו הם סיור יחד עם אנשי מחלקת ניקוז ופתחו שוחות לאורך נתיב הזרימה. פעולה זו הביאה אותם אל עסק המייצר כיסוני בשר קפואים באזור התעשייה הכבדה, שם הבחינו בביובית היוצאת משטח העסק ובסימני שומנים וביוב על הכביש, המוליכים לנקזים הפרטיים של העסקים ומשם מובלים הם אל הניקוז העירוני.

עם התוצאות הללו נגשו הפקחים אל בעל העסק וערכו לו תחקיר, ממנה עלה כי הוא משמש מזה כשנה כבעל העסק ולא נעשתה בדיקת תקינות למשאבה מאז שהחל לנהל את העסק. לטענתו הייתה תקלה במשאבה הטבולה של בור השומן וכתוצאה מכך בור הביוב עלה על גדותיו יחד עם שאריות שומן. אלא שלטענתו התקלה החלה רק אתמול בשעה 14:00 וטופלה היום בשעה 13:00. המשמעות היא: כמעט 24 שעות של זרימת ביוב ושומנים אסורים.

לבעל העסק הובהרו משמעויות הזרימה של שומן וביוב אל הנקזים ואת המסלול שהם עושים עד לנחל לכיש, וכי עליו להקפיד לבצע ביקורות תכופות למשאבה הטבולה על מנת למנוע תקלות מסוג זה לעתיד. כמו כן נלקחה דגימה ע"י חיליק מיובלים של הנקזים הפרטיים והעירונים, על מנת להשוות האם החומר הזורם בנקזים זהה. כמובן שהמפגע צולם ותועד ודווח למוקד העירוני ועד לקבלת תוצאות המעבדה תחליט המחלקה המשפטית כל המשך הטיפול בנושא.

יעקב פלאצ'י, מנהל אגף רישוי הממונה על האכיפה הסביבתית, שיבח את עבודת המפקחים ואמר כי "המפתח להגנה על הנחל כרוך בשיתופי פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים ותגובה בזמן אמת. היום ראינו דוגמא לשת"פ כזה ועל כך מיטב הברכות"

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*