יש לנו כח ירוק!!!

יש לנו כח ירוק!!!

קיימות ונושאי סביבה אינם רק הפרדת פסולת ומיחזור. קיימות וערכי סביבה נוגעים בכל אחד ואחת מאיתנו בכל יום ובכל מקום. המשתתפים בכנס השנתי של רכזי הקיימות שהתקיים השבוע באשדוד, למדו לדעת שקיימות זה הכל. הם גם למדו שבכוחם לשנות על פי הסיסמא: כח אדם שלומד ירוק – חושב ירוק ופועל ירוק !!!

השבוע ובהמשך למיטב המסורת בשלוש השנים האחרונות, התקיים במשרדי איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד חבל יבנה, הכנס השנתי של רכזי קיימות. משתתפי ומשתתפות הכנס הגיעו מ-50 בתי ספר יסודיים, שהצטרפו השנה למתווה איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה, וכמו שפתחה ואמרה ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל האיגוד "הגענו למספר שיא של בתי ספר החושבים ופועלים באופן מקיים".

מרב יגר, רכזת החינוך של האיגוד, ציינה כי יותר ממחצית ממשתפי הכנס היו מבתי ספר בעיר אשדוד והוסיפה "אין ספק שיש לעיר אשדוד במה להתגאות".

הכנס, החל בסדנא מרתקת שהועברה על ידי גליה פלג מהרשת הירוקה ובו נחשפו המשתתפים לאפשרות לשלב תקשוב וסביבה ולמדו כיצד לבנות סדנא סביבתית "קצת אחרת", זאת באמצעות יצירת פעילות המבוססת על…. ברקוד! כן, זה אכן חדשני כמו שזה שנשמע.

הכנס המשיך במגוון הרצאות ובהן:

– "הפרדת פסולת אורגנית" – מחלום של רכז קיימות לתהליך בית ספרי לו שותף כל הצוות.

– "העתיד נשמע מצוין" – הצצה לרגע אל מאחורי הקלעים של משרדי הפרסום וחשיפה לכמה מהטכניקות בהן משתמשים, כדי לגרום לנו להיות צרכנים טובים וממושמעים.

– "מה בין קיימות ושנת שמיטה" – הקשר והזיקה בין הפעילות סביב נושא הקיימות לשנת השמיטה על פי הלוח העברי.  ועוד ועוד.

אחת המשתתפות ציינה בהנאה גלויה "זהו נושא מרתק ואין ספק כי כל הדברים קשורים זה בזה. אני למדה, כל פעם מחדש, כיצד נושא הקיימות זה לא רק מחזור והפרדת פסולת אלא עד כמה הוא חוצה תחומים".

ד"ר ענת רוזן ומרב יגר, שהובילו את היום, סיכמו את הכנס השנה כ"מוצלח במיוחד" וביקשו להודות לכל השותפים ולכל מי שתרם ועזר, ובמיוחד לאורי מורלי ולכל הצוות המקצועי של מחלקת החינוך באיגוד, לרכזת הקיימות של בית ספר אמירים- הגב' ליא בן אור וכמובן לחגית אוחנה – המנהלת החינוכית של איזור דרום בקק"ל, שאף השתתפה בכנס וחילקה שי לכל אחד מהמשתתפים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*