הירי חודש: כבר לא מדובר בתרגיל

הירי חודש: כבר לא מדובר בתרגיל

למרות שאשדוד לא חוותה את הצבע האדום אתמול מבינים כאן טוב שמדובר בעניין של זמן. רבות השמועות על המלחמה שבדרך והסימנים אכן לא מוכיחים את ההיפך. זה אמנם שטחים ריקים ונכון שאין נפגעים אך ההתחלה היא תמיד אותה התחלה.

באשדוד עדיין שיגרה כל בתי הספר לומדים רגיל ואין שינויים בהוראות פיקוד העורף, פסטיבל מדיטרנה שאמור להיות בחלקו הגדול בשטחים פתוחים כמו האמפיפארק ורחבת המשכן נכון לעכשיו מתקיימים כרגיל, אך העניין נזיל מאוד, ירי אחד לאשדוד וכל ההפקה מבוטלת.

שבוע לאחר הירי הראשון של רקטת גראד לשטח ישראל מאז מבצע צוק איתן , שתי רקטות ששוגרו מעזה התפוצצו בדרוםאזעקת צבע אדום נשמעה אתמול בערב (יום ד') מעט לפני השעה 23:00 ביישובי המועצה האזורית שדות נגב, נתיבות, והמועצה האזורית בני שמעון. התושבים שמעו הדי פיצוצים. דקות ספורות לאחר מכן נשמעה אזעקה גם באזור אשקלון. שתי רקטות התפוצצו בשטח ישראל האחת בשטח פתוח במועצת שדות נגב והשנייה בשטח פתוח במועצת חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה לירי תקף צה"ל הלילה שלוש מטרות טרור ברצועת עזה. מצה"ל נמסר כי "צה"ל רואה את האירוע בחומרה, ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות".

בכמה כלי תקשורת ברצועה דווח כי מנגנוני הביטחון בעזה נכנסו לכוננות והודיעו על פינוי המטות השונים. טרם פורסמה הודעה מצד גורמים רשמיים במשרד הפנים ברצועה. כמו כן דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים על מזל"טים ומטוסים החגים בשמי הרצועה.

גורמי ביטחון מעריכים: "ייתכן שהסיבה לירי לעבר ישראל היא נקמה של הסלאפים בחמאס. זה עדיין לא ברור, אבל אנחנו בודקים את זה עכשיו". בימים האחרונים נרשמו עימותים בין חמאס לבין גורמים סלאפים ברצועה שמזוהים עם ארגון דאעש. שלשום נהרג פעיל סלאפי ברצועה במהלך ניסיון מעצר. הסלפים דרשו מחמאס להפסיק את הלחימה בהם תוך 48 שעות וגם לקחו אחראיות על ירי הגראד לישראל לפני כשבוע.

בעמוד הפייסבוק של פיקוד העורף נכתב אמש: "אזרחים יקרים, לפני כמה דקות נשמעה אזעקה ביישובים הבאים: נתיבות, אשקלון, מועצה אזורית בני שמעון ומועצה אזורית שדות נגב. אנו מרעננים את ההנחיות: בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן ולהמתין בו 10 דקות. למציאת אזור ההתגוננות שלכם, היכנסו לאתר פיקוד העורף".

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*