האם אשדוד מתחרדת?

האם אשדוד מתחרדת?

מתקפת עיתונות מקומית על ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי, הפעם בנושא שאף אחד לא רוצה לדבר או להעלות ברבים, התחרדות העיר. הנושא הרגיש שצץ אחת לכמה חודשים במתכונת כזו או אחרת מקבל תמיד זריקת הרגעה מהירה וחזרה מהירה לשגרת הסטטוס קוו. אותו סטטוס קוו שנח יותר לצד החרדי ללא ספק נח תמיד למי שהמפלגות החרדיות לצידו, פעם זה צילקר היום זה לסרי, אך הוא לא באמת קיים, כששליש כופה על שני שליש אורחות חיים זה לא סטטוס קוו, כשהעיר כולה סגורה בשבת זה לא סטטוס קוו, כשאין מוסד תרבותי אחד פתוח בשבת זה לא סטטוס קוו. על הנייר כולם היו אמורים להיות מרוצים אך הכח האלקטורלי ומשמעת ההצבעה של החרדים מקנה להם זכויות ויכולות אדירות להשפיע, ולכל אלה שלא רצו להטריח את עצמם חלילה ביום הבוחר גם אין זכות להתלונן.

את הקיצוניות אנחנו יכולים לראות גם היום כשחוברת הארנונה מחולקת וצילום של ילדות קטנות בבריכה הופכות לאיסור הכנסת החוברת לאלפי בתי אב כאילו שמדובר בחומר פורנוגרפי, בזריקת אבנים על רכבים שנוסעים בכביש אס בשבת (כן, גם זה קרה לא פעם) ובעוד כנסים פוליטיים הממומנים מכספי עירייה וזוכים להתייחסות רק כאשר אמצעי תקשורת חושף את הפרשה.

ראש העיר ינסה בכל מאודו לשמור על הסטטוס קוו שקיבל בירושה, זה מצב נח, זה לא בית שמש ולא ת״א, אין הפיכות ואין הפגנות ואפילו מצעד גאווה הוא הצליח לאשר, עיר מסורתית שעובדת כל השבוע ומתבקשת לנוח בשבת, רק שלא יבקשו לפתוח חנויות בתוך תחומי העיר והכל בסדר, על תחבורה ציברית נצטרך לחלום עוד הרבה …

הכותרת הראשית על דף השער של עיתון ״השבוע באשדוד״ הצליח להצית את הדיון העונתי, ראש העיר מיהר להוציא סטטוס מרגיע בפייסבוק ששום דבר לא השתנה, הסטטוס קוו עומד בעינו מאז 2008 ולא זז ס״מ, אם מישהו אומר אחרת הוא טועה ומטעה.

אין ספק שלא למועצת העיר הזו פילל ד״ר לסרי, להבדיל מראש ממשלה חייב ראש עיר לקבל את רצון הבוחר למשך חמש שנים, אופוזיציה של שליש לא מאפשרת לו תנודות או אפשרויות מול שליש חרדי, לסרי שציפה להכפיל את כח סיעתו במועצת העיר מה שהיה מאפשר לו להגשים את חזונו בצורה יותר מהירה ויותר מקיפה נאלץ להתעסק בהשרדות פוליטית וגם כך מצליח לסרי להגיע ללא מעט הישגים מרשימים.

מצ״ב הפוסט שהעלה ד״ר לסרי בעקבות כתבת השער של עיתון השבוע באשדוד.

אשדוד לא מתחרדת !!!
באשדוד עושים חייםוחיים ביחד….
תושבי אשדוד היקרים ,
לאור הפרסומים על סגירת עסקים בשבת , אני מבקש להבהיר שנפלה טעות בהתנהלות גורמים בעירייה ביישום המדיניות שלי בנושא.
(
וכרגיל , הטעות נוצלה ע״י גורמים באופוזיציה ובתקשורת המקומית , כדי לעשות הון פוליטי !!! ).
מדיניותי שנקבעה מיד עם בחירתי לראשות העיר בנובמבר 2008 לא השתנתה, ואף מעוגנת בהסכמים קואליציוניים עם כל הסיעות , כולל הסיעות החרדיות , והיא אומרת את הדבר הבא
בכל מה שנוגע לפתיחת עסקים בשבת יישמר הסטטוס קוו שהיה קיים בנובמבר 2008.
כיוון שלאחרונה משרד הפנים ובית המשפט העליון בפס״ד ברמר הביעו עמדתם בנושא פתיחת עסקים בשבת בת״א, הנחיתי את מנכ״ל העיריה להתחשב בעמדות אלה ביישום מדיניות הסטטוס קוו שלנו באשדוד.
אבל לא היה בשום פנים ואופן בהנחיה זו, הסמכה כלשהיא כדי לסגור עסקים בשבת, אלא בנקיטת הפעולות הנדרשות לשמירת הסטטוס קוו. וככל שגורם עירוני פעל בניגוד להנחיות , הוא עשה זאת בחוסר סמכות ורשות. למען ההקפדה והסרת הספק הוריתי להחזיר הטיפול למנכ״ל העיריה באופן אישי. אם כן , אפשר להרגע , אשדוד לא מתחרדת , ולא פוגעת באווירת הדוקיום המאפיינת אותה מזה שנים רבות , של חיים ביחד ובהרמוניה , בין דתיים וחילונים , כפי שהיה עד היום.״

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*