גלבר: ״עיריית אשדוד לא מימשה כלל עשרות רבות של תב"ר״

גלבר: ״עיריית אשדוד לא מימשה כלל עשרות רבות של תב"ר״

יו"ר האופוזיציה, עו"ד הלן גלבר: דוח הביקורת של משרד הפנים מוכיח – אפס השקעה בתוכנית אב לתחבורה, אפס בפיתוח הגנים והנגשתם לבעלי צרכים מיוחדים, אפס בפיתוח האמפי פארק

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה אתמול, הונחו על סדר היום דוחות ביקורת של מבקר העיריה וכן דוח של מבקר משרד הפנים אשר בין היתר חשף כי עיריית אשדוד לא מימשה כלל עשרות רבות של תב"ר (תקציב בלתי רגיל) שהמועצה אישרה לשורה של נושאים עוד בשנת 2022: הנגשת גני שעשועים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, פיתוח גני ילדים ומעונות, פיתוח בטיילת ואמפי פארק, ובמיוחד – אפס השקעה בתוכנית אב לתחבורה.
יו"ר אין לנו עוד אשדוד, עו"ד הלן גלבר תקפה את רה"ע יחיאל לסרי על כך: "בימים שבהם אנחנו מקצצים בכל הפעולות לתושבים על רקע ההתנהלות הכספית הלקויה של העירייה, אני לא יכולה להבין איך שוכבים תב"רים לא מנוצלים כפי שמתאר מבקר העירייה".

עו"ד גלבר הודיעה כי בכוונתה לכנס בימים הקרובים את ועדת הביקורת שבראשותה ולהזמין את מבקר העירייה כדי לדון הן בדוח השנתי שהגיש והן בהיעדר יישום המלצותיו מדוחות קודמים. עו"ד גלבר: "נקרא למבוקרים ונדרוש לראות כיצד הופקו הלקחים ויושמו ההמלצות וגם ניזום ביקורת היכן שהיא נדרשת. בין היתר נדרוש תשובות לחגיגות השכר כאן, שקיבלו ביטוי גם בדוח המבקר שהונח על שולחננו. מבקר משרד הפנים גם מצביע על שעות נוספות ששולמו לבכירים בעיריה מעבר למה שנקבע בחוזי בכירים. אני מזכירה שוב, כשההכנסות בירידה וחותכים בפעולות למען התושבים – אי אפשר שהשכר ימשיך לטוס. כולנו חייבים לרדת לקרקע ומהר".
בישיבת המועצה עלתה להצבעה גם הצעה לסדר של עו"ד גלבר להגברת הביטחון האישי בעיר.

 

רה"ע הודה בפני עו"ד גלבר כי הפשיעה גואה בעיר, אך הצביע נגד הצעתה להגברת הביטחון האישי

יחידת השיטור העירוני של אשדוד הקטנה ביותר מבין הערים הגדולות בישראל כגון ראשון לציון ובאר שבע (28 תקנים מול 40). כמות המצלמות העירוניות ( 860 מצלמות) הנמוכה מבין הערים הגדולות בהן ראשון לציון, נתניה (כ1500-2000 לעיר) ובאר שבע (כ-3,000 מצלמות) ואין שידור ישיר למשטרת ישראל.

בהצעתה דורשת גלבר להגדיל את תקציב הביטחון, על רקע שורה של אירועי פשיעה חמורים בחודשים האחרונים. עו"ד גלבר ציינה: "גיבשתי תוכנית סדורה בנושא ביחד עם ראש אגף מבצעים לשעבר במשטרה, ניצב בדימוס אמנון אלקלעי ואשמח לקחת בכל מהלך לשיפור הביטחון האישי של התושבים בעיר. יש להכפיל את מספר המצלמות וחיבורן למשטרה, הכפלת מספר הסיורים העירוניים, צמצום זמני התגובה לאירועים ופניות תושבים".
רה"ע לסרי הודה בתגובה כי הוא מכיר את המציאות של פשיעה שהולכת וגואה בעיר ופועל בנושא מול משטרת ישראל. הוא הבטיח לעו"ד גלבר להוסיף ולפעול בנושא, אך עם זאת – הוא וחברי הקואליציה בחרו להצביע נגד ההצעה לסדר של יו"ר האופוזיציה, פוליטיקה לפני ביטחון אישי.

 

צילום אלעד מלכה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*