ביקורו של אלוף

ביקורו של אלוף

אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי הרעיף מחמאות על העיר אשר הוכיחה עמידה ב"צוק איתן" ומגלה רמת מוכנות גבוהה המהווה מודל לרשויות אחרות. " אני יוצא מהביקור בעיריית אשדוד עם תחושת ביטחון. עיריית אשדוד למודת ניסיון וניכר כי ההכנות לחירום בראש מעייניה". ראש העיר ד"ר לסרי שיבח את שיתופי הפעולה ואת התיאום המצוין עם נציגי פקע"ר וגורמי הביטחון.

אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי ביקר היום (23/4/17) באשדוד והיה לאורחו של ראש העיר. ידעי, אלוף הפיקוד החדש, ביקש לערוך היכרות עם אשדוד וללמוד מקרוב על רמת המוכנות של העיר ושמע מפי ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי סקירה מפורטת על הנעשה בעיר בתחום החירום, אופייה הדמוגרפי המיוחד של העיר ומתן המענים הרלוונטיים מצד הארגון. לסרי תיאר את רמת המוכנות של אשדוד, הניסיון והלקחים שנלמדו מהמערכות שפקדו את הדרום ומהטמעתם בגופי החירום העירוניים.

קב"ט העיר ומנהל אגף הביטחון העירוני מר אריה איטח הציג בפני האלוף את המבנה הארגוני ותפיסת הביטחון העירוני, תיאר את התפתחות הידע והניסיון של אשדוד הנתפסת כעיר מובילה ברמת המוכנות לחירום. לאחריו ניתנה סקירה קצרה וממוקדת ע"י ראשי המכלולים ובסיום הציג ראש העיר את תכניות העבודה לשנה הקרובה בדגש על נושא ההסברה. "תושבי אשדוד מגלים אחריות ורצינות. הם הוכיחו זאת במערכה האחרונה 'צוק איתן' ומאז עשינו כברת דרך נוספת בשיפור היכולות שלנו" אמר ושיבח את שיתופי הפעולה והתיאום עם פיקוד העורף וגורמי הביטחון.

מפקד פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי, התרשם מאוד מהנעשה באשדוד וסיכם את מפגש העבודה במחמאות. ״אני יוצא מהביקור בעיריית אשדוד עם תחושת ביטחון. עיריית אשדוד למודת ניסיון וניכר כי ההכנות לחירום בראש מעייניה. הרשות היא לבנת היסוד למתן תחושת הביטחון לתושביה. ראש הרשות נבחר הן לעתות שגרה והן לחירום" אמר וציין כי "במהלך הביקור התרשמתי כי עיריית אשדוד מממשת את תפיסת האחריות למוכנות לחירום וכי יש כאן הבנה עמוקה בתחום".

לאחר המפגש, יצאה פמליית האלוף למוקד העירוני. מנהל המוקד מר דוד דבש הציג בפני האלוף את עבודת המוקד, בשגרה ובחירום תוך התייחסות לתרחישים שונים. דבש עמד על השימוש שעושה המוקד במערך ה"מוקד רואה" וברשת המצלמות המפוזרות בעיר והציג טכנולוגיות חכמות המסייעות בהזרמת מידע, עבודת תיאום בין כל גורמי החירום וההצלה וביכולת להציג לראש העיר תמונת מצב מהימנה ומהירה.

אלוף הפיקוד התרשם מאוד ממערך ההתנדבות העירוני ומהנתונים שאנשיו הציגו באשר להיקף המתנדבים שפעלו בצוק איתן והיות העיר אשדוד למודל הפעלה מיטבי של מערך המתנדבים. האלוף החמיא למנהלת יחידת המתנדבים גב' חנה בן איון והבטיח לבחון מודל זה המומלץ ע"י פיקוד העורף ומאומץ כבר ברשויות רבות.

בעירייה אומרים כי על אף חוות הדעת המקצועיות לה זוכה העיר, אשדוד ממשיכה להשתפר ובעיקר לרתום את התושבים להבנה כי מוכנות בשגרה תסייע לכולם לתפקד טוב יותר בחירום. אחרי הכל איש לא יודע מתי תתלקח המערכה הבאה וככל שנהיה מוכנים יותר נגלה כושר עמידה איתן יותר ויכולת תפקודית מצילת חיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*