חוזה שכירות מומלץ

חוזה שכירות מומלץ

כלי חדש עבור תושבי אשדוד: החל מהשבוע, עיריית אשדוד, בשיתוף האתרים יד2 ואשדוד נט, תציע "חוזה שכירות מומלץ" לשוכרים ומשכירי דירות בעיר. החוזה יהיה זמין החל מסוף השבוע באתר העירייה, ובנוסף מפרסמי מודעות השכירות באתרים יד2 ובאשדוד נט יוכלו מעתה לציין במודעותיהם שהם משתמשים בחוזה השכירות המומלץ. מודעות הדירות לשכירות שכוללות "חוזה שכירות מומלץ" יכללו הפנייה לאתר העירייה עבור הגולשים שירצו לקרוא על החוזה ולהדפיסו.

שוק השכירות בישראל כמעט ולא מבוקר, זאת בעוד בכנסת מנסים לקדם את "חוק שכירות הוגנת" בשנים האחרונות, אך עדיין ללא הצלחה. חוזה השכירות המומלץ אותה משיקה העירייה, מאגד בתוכו את ההגנות על השוכרים והמשכירים שכבר חוקקו בעבר, והוא כולל גם כלים אשר מצמצמים את הסיכוי לחיכוך בין המשכיר לשוכר. "שמנו לנו מטרה לסייע לשוכרים ומשכירים להשתמש בחוזה ברור ושוויוני שיאפשר הגנה מרבית לשני הצדדים", אומר יועץ ראש העיר נאור ביטון. "במיוחד במצב הלא-פשוט בשוק הדיור בישראל, אנו מאמינים כי קיימת חשיבות במתן כלים הוגנים יותר לתושבים בשוק השכירות המקומי. זאת, לצד המהלכים החשובים שמוביל ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי להגדלת היצע הדירות באשדוד, במסגרת החתימה הצפויה בחודשים הקרובים על הסכם המסגרת עם משרד השיכון והבינוי לתוספת 30 אלף יחידות דיור חדשות לעיר"

החוזה המוצע הוגן לכל הצדדים כאשר בין סעיפי החוזה ניתן למצוא אופציה לשוכרים להמשיך לשנת שכירות שנייה תוך העלאת המחיר בלא יותר מ-3% משכר הדירה הקיים, ומאידך הגדרת ביטחונות שיאפשרו הגנה לבעלי הדירות והגבלתם לגובה שיהיה הוגן גם כלפי השוכרים. בנוסף, בחוזה השכירות המומלץ קיימת הגדרה ברורה של האחריות לתיקונים בין השוכרים למשכירים, וכן קביעת לוחות זמנים לביצוע התיקונים.

כלי נוסף שמציע החוזה הוא "פרוטוקול מצב הדירה" אשר מאפשר למשכירים והשוכרים לתעד את כל הליקויים במועד מסירת הדירה, על-מנת למנוע אי-הסכמות בהמשך. עיקרון נוסף שמופיע באתר העירייה הוא כי השימוש בחוזה השכירות הנו באחריותם הבלעדית של הצדדים. החוזה אם כן עושה סדר בין הצדדים, מגדיר את תחומי האחריות, הזכויות והחובות ושומר על כללי ההוגנות ביחסי התקשרות.

חלק נכבד מתושבי אשדוד שוכרים ומשכירים את דירתם, אך רבים לא מודעים לכלל הזכויות אשר יכולות להיות כלולות בחוזה השכירות עליו הם נדרשים לחתום. חוזה השכירות המומלץ מאפשר לשוכרים ולמשכירים ליהנות מההגנות אשר החוק מקנה ומאפשר הסכמה שוויונית וברורה בין המשכירים לשוכרים. אם וכאשר יחוקק "חוק השכירות ההוגנת", יוכלו עקרונותיו להיות מוטמעים בחוזה השכירות המומלץ.

יש לציין כי חוזה דומה אומץ גם ע"י עיריית תל-אביב ויש שצופים שיאומץ בעתיד על ידי ערים גדולות נוספות, שכן אין כיום אף גורם ציבורי רשמי שממליץ או מפקח על נושא השכירות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*