שבוע שני של הפגנות – אשדוד בטירוף

שבוע שני של הפגנות – אשדוד בטירוף

חשבנו שיהיו הרבה יותר למען האמת מבלי לגרוע מההישג חסר התקדים שקרה הערה ברחבת העירייה. ההישג הגדול עצם קיום מחאה בסדרי גודל כאלה שבועיים רצוף צריך להדליק מנורה אדומה בוהקת לשינוי.

בשבוע שעבר היה אופי אחר שהרוב ששלט היה דווקא מהקהילה הרוסית, השבוע ראינו את אשדוד האמיתית יוצאת לרחובות, באה מכל ליבה לשנות את המצב החדש שנכפה עליה.

הנואמים היו הפעם בעברית ללא תרגומים, וקשה להאמין איך מאשדוד ש-60 שנה היתה מהאדישות ביותר ומהסובלניות ביותר דווקא בנושא דת ויחסי חרדים קמה המחאה שכל הארץ מדברת עליה. אשדוד עושה סוג של היסטוריה אזרחית וזה בהחלט מביא לה תעודת כבוד מסוג אחר, דמוקרטית.

פנימי

היו גם מנהיגי אופוזיציה שלא יכלו לפספס הזדמנות פז שכזו להיות נוכחים במגרש משחקים שמח שכזה. אי אפשר שלא לראות את המחאה האישית נגד ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי יוצאת מגרונם של המפגינים. לא פעם ולא פעמיים הוסטה ההפגנה לכיוונו של ראש העיר שבחר עדיין לא להגיב ולא להשמיע קולו.

יאיר לפיד ופעילי ״יש עתיד״ הגיעו לתמוך

ח״כ יאיר לפיד הגיע עם מפגם פעילים ממטה אשדוד ומכל רחבי הארץ שהגיעו עד אשדוד כדי להזדהות עם העיר ולהביע את מחאתם נגד חוק המרכולים. יש עתיד כבר הגישה הצעת חוק לביטולו של החוק ולא בוחלת בשום אמצעי לתמוך או לעודד את מתנגדיו.

מה הלאה?

השבוע, לכל הדעות, תהיה חייבת לבוא פריצת דרך. ראש העיר לא יוכל שלא להגיב השבוע או להיפגש עם מנהיגי המחאה, או להודיע על צעד, סביר להניח שההפגנות שמות אותו במקום לא נוח, התקשורת והמחאות השונות השתלטו על העיר שלא לדבר על הרשתות החברתיות שם המצב על גבול הסתה.

הואקום שנוצר בעקבות חוסר התגובה של ראש העיר משאיר את השטח לשחקנים שלא ממש יודעים לטפל בכזה סדר גודל של אירוע, זו מחאה נושמת שחיה משבת לשבת, מחאה שמורכבת מ-4-5 קבוצות שונות שגם סף הרתיחה מוגבל בזמן.

נותר רק לראות איך יעבור השבוע הקרוב שהוא לא ספק אחד משבועות המפתח במיוחד עבור ראש העיר ויכולת ההחזרה של העיר למצב של ״השתק״ מבחינה תקשורתית או מה יוליד שבוע נוסף של התעלמות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*