מרכז חינוכי למצוינות

מרכז חינוכי למצוינות

עוד חזון עירוני הולך ורוקם עור וגידים ובקרוב קרוב נוכל לראות מרכז חינוכי חדש באשדוד – המרכז למצוינות – אשר יקדם את ערך המצוינות לפסגות חדשות ויחשוף את הבאים בשעריו לעולמות תוכן חדשים ומעניינים, לגישות פדגוגיות חדשניות ולמקורות מידע וטכנולוגיות, שיסייעו בפיתוח תחום החקר והלמידה וירחיב את קשת האפשרויות של התלמידים לביטוי עצמי ולמצוינות. בקרוב המכרז!

החזון העירוני של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מכוון רחוק מאוד, במיוחד בתחום החינוך והחתירה למצוינות, והתוצאות המקוות לא מאחרות לבוא. כחלק מיישום תכנית אסטרטגית לקיומם של שלושה מרכזי מצוינות בעיר (אשכול הפיס בדרום, מרכז הפיסיקה במרכז ומרכז המצוינות הנוכחי ברובע ט"ז) ולאחר תהליכי חשיבה ארוכים, אנו עומדים בפני יישום חזונו של ראש העיר, הלכה ולמעשה, ובעוד כשנתיים נוכל לחנוך באשדוד את המרכז החינוכי הראשון למצוינות.

מדובר בתהליך ארוך שתחילתו בחזון, תרגומו לתוכנית חינוכית אופרטיבית וכעת הגיע שלב תכנון הפרוגרמה למבנה ולפונקציות הנגזרות מתוכנית בית הספר לתלמידים מחוננים ומצטיינים. קדמו לכך תכניות עבודה מול משרד החינוך וגיבוש התוכניות הפדגוגיות של בית הספר אשר ייקרא: מרו"ם למחוננים ומצטיינים, ולידו מרכז המצוינות אשר ימשיך לשמש מוקד לימוד מרתק לתלמידי אשדוד המצטיינים.

לפני כשנתיים, כשראש העיר דיבר על מרכז למצוינות המתוכנן, הודגש כבר אז כי עיקר הדגש מושם על תשתיות ועל תנאי סביבה שיאפשרו צמיחה נכונה ובטוחה לילדי העיר. ואכן, המרכז למצוינות הוא חלק חשוב ורב ערך בתשתית הפיזית שמערכת החינוך באשדוד משקיעה בו רבות, ולאור ההישגים שהעיר רושמת בתחום החינוך וזכייתה בפרס החינוך הארצי לפני כשנתיים, אשדוד יכולה בהחלט להתהדר במערכת החינוך שלה ולקפוץ מדרגה נוספת בחתירתה למצוינות.

המרכז למצוינות ישרת את כלל העיר במרחבי הלמידה, בשעות הבוקר למצטיינים ומחוננים וביקורי מוסדות במוזיאון שיוקם בתוכו ואחר הצהריים לפעילות חוגית מתקדמת לכלל האוכלוסייה ובכל הגילאים.

המרכז למצוינות, חזונו של ראש העיר העולה בקנה אחד עם חזון ארבעת הדגלים בחינוך (הישגים, ערכים, מצוינות ושוויוניות), יתפרש על כ-2,650 מ"ר (מתוכם כ-2,200 מ"ר בנוי) ויכלול אולם רב תכליתי ומוזיאון, 6 כיתות לימוד ומרחבי למידה, מעבדות וספרייה בית ספרית, אולם הרצאות (אודיטוריום), אגף למנהלת בית הספר וצוות המורים וחצרות. מיקומו: רובע ט"ז.

התפישה החינוכית העומדת בבסיס הרעיון להקמתו של המרכז החינוכי למצוינות, מלמדת על יצירת סביבה חינוכית ואקלים חינוכי שונים מבתי הספר המסורתיים. "גיבשנו פרוגרמה ותוכנית חינוכית הנגזרת מהמודל הפיני" אומרים במינהל החינוך ומדגישים כי מדובר במסגרת חינוכית חדשה שתאפשר למידה משמעותית במלוא מובן המילה, בעידוד התלמידים ליצירתיות, סקרנות ועבודות חקר, בהעלאת המוטיבציה ללמוד ולהרחיב את הדעת והכל באווירה שמחה ובשאיפה לסיפוק ואושר הן לתלמידים והן לצוות החינוכי.

מצוינות בחינוך, על פי התפישה הבית ספרית, לא תתמקד רק במקצועות הלימוד הרגילים (מתמטיקה, אנגלית, מדעים…), אלא תביא לידי ביטוי כישורים אישיים, ביטוי עצמי, יצירת אדם ערכי ותרומה לקהילה. בהקשר זה של קהילה, המרכז יהיה פתוח לקהילה ויקיים דיאלוג מתמיד עם כל שכבות הגיל. כך גם המוזיאון ומרחבי הלמידה של המרכז.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שיבח את המאמץ המרוכז שעשה ראש מינהל החינוך וצוות החינוך הבכיר ומאמין כי מודל זה, כמו הרבה מאוד רעיונות חלוציים שנולדו באשדוד, ישמש מקור נוסף לגאווה עירונית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*