מחכים לרב פינטו – משתחרר ביום ד׳

מחכים לרב פינטו – משתחרר ביום ד׳

"זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו. ברוך הבא כבוד הרב, אנחנו אוהבים אותך", זו כותרת השלט שהוצב על מבנה הישיבה המפואר ״שובה ישראל״ ברובע יב׳ מתוך ציפייה לרביעי הקרוב, היום בו ישתחרר הרב יאשיהו פינטו מכלא איילון לאחר ריצוי עונש של שנה על קבלת שוחד מניצב אפרים ברכה (שהתאבד בחודש יולי 2015).

חצרו של הרב המשיכה לתפקד גם כשראש הפרמידה היה מאחורי סורג ובריח, מפעלי החסד שהיו גאוות חצר הרב המשיכו בעבודתם והתורמים הגבירו את התרומות לאות תמיכה.

לרב פינטו שהיה אמור להשתחרר לפני מס׳ חודשים עקב מצבו הבריאותי מתוכנן לו״ז עמוס עם שיחרורו מהכלא, כבר מתוכננים עצרות וכנסים בהשתתפות הרב בארץ ובחו״ל.

את רוב רובו של הזמן בכלא ניצל הרב פינטו לכתיבת לא פחות מ-20 ספרים בנושא הלכה, הספרים עתידים להיות מודפסים בתקופה הקרובה בהשקעה של כ-25 מיליון ש״ח.

מקורבים לחצר הרב מספרים על עליה משמעותית בכמות התרומות ועל עשייה ענפה בתחום גמילות החסדים. עונש המעצר שרבים ראו בו מהלך שיפרק את הקהילה יופתעו לגלות שהתוצאה ככל הנראה עשתה אפקט הפוך לגמרי, גם בדף הפייסבוק הוכפלו מאז כניסתו של הרב לכלא, נמקורבים מספרים על נתונים דומים בכמויות הגמ״ח וסכומי התרומות.

עיקר הבעיה היתה וככל תישאר מצבו הבריאותי של הרב וזה של רעייתו הרבנית שהובהלה לבית החולים לא פעם בשנים האחרונות. מלבד זאת יש לקוות שהרב יחזור לעשייה ויקח את השיעור של פרשת ברכה כשיעור לחיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*