יריד חקר עירוני התקיים בחווה לחינוך חקלאי

יריד חקר עירוני התקיים בחווה לחינוך חקלאי

האם עודף דשן יעיל או קטלני לאפונה? מהו הדלי ההידרופוני ומהי הידרופוניקה מהשורש? המרווה הרפואית – מתבודדת או חברותית? הרוזמרין והאפונה – חברים או אויבים? מהם מסתרי צמחי המרפא ומה שותים צמחי התבלין? מעניין לא?! היו אלה חלק מ-67 עבודות חקר מרתקות, אותם הציגו 250 תלמידי כיתות ה'-ו' מ-21 בתי ספר יסודיים, ביריד החקר העירוני שהתקיים בחווה לחינוך חקלאי באשדוד.

ביום חמישי האחרון, בחווה לחינוך חקלאי באשדוד, התקיים יריד החקר העירוני אשר הפך זה מכבר לאחד מאירועי החינוך המרשימים ביותר במפת האירועים העירוניים. בכנס המרתק אפשר היה להתרשם מהפרויקט ומהרמה האינטליגנטית שהציגו תלמידי כיתות ה'-ו', כאשר עמדו הם ליד המיזמים עליהם עמלו בחודשים האחרונים, והסבירו לכל מי שרק רצה לשמוע על תהליכי המחקר ומה המסקנות אליהם הגיעו.

לרגע לא היה משעמם בחווה שכן נושאי העבודות שהוצגו בפרויקט היו מרתקים. האם האפונה יודעת לעזור? מה כמות הדשן המומלצת במערכת הצפה וניקוז? או האם עודף דשן יעיל או קטלני? צמחים ומזיקים והיחסים ביניהם. מהם מסתרי צמחי המרפא ומה שותים צמחי התבלין? המרווה הרפואית – מתבודדת או חברותית? וצמח הרוזמרין והאפונה – האם הם חברים או אויבים? נושאים אלה ואחרים היו רק חלק מהעבודות שהוצגו ע"י קבוצות תלמידים מ-21 בתי הספר בפרויקט.

כך, לא פחות  מ-67 עבודות מדעיות הוצגו ביריד החקר העירוני שנערך בחווה החקלאית, במסגרת פרויקט "מפזרים זרעים של מדע" בחסות אדמה אגן בע"מ, מינהל החינוך, משרד החינוך, המרכז הישראלי למצוינות בחינוך והחווה לחינוך חקלאי ולימודי סביבה באשדוד. 250 תלמידי כיתות ה'-ו', מ-21 בתי ספר בעיר, עמלו בחצי השנה האחרונה על עבודות החקר אותם ערכו בחווה לחינוך חקלאי, יחד עם מוריהם ועם 11 מורי החווה. "הייתה זו עבודה מפרכת ולא קלה, אך גם אתגר מרתק ומעניין מאין כמותו, אותו חוו התלמידים והמורים, ולבסוף הציגו מיזמים מרשימים ויכולות מפתיעות באיכותן" אומרת מנהלת החווה גב' חדוה אלעד.

כל קבוצת תלמידים עמדה לפני המיזם שלה והציגה את עבודת החקר שהתנוססה על גבי פלקטים מעוצבים שהוכנו מראש. על כל פלקט היה רשום נושא העבודה ושם בית הספר ובשורה התחתונה שמות המורים המלווים והתלמידים המציגים. בתווך, בגוף הפלקט, היה תיאור העבודה עצמה שכללה מבוא, שאלת חקר, השערה, תכנון החקר, ממצאים, דיון ומסקנות והמלצות.

"מרתק היה לראות קבוצות קטנות של תלמידים עומדות ליד עבודת החקר שלהם ומסבירים בלשון רהוטה, בצורה משכנעת ובהיגיון רב על בחירת הנושא לעבודה, ההנחה הבסיסית אותה בקשו להוכיח ותהליך הניסוי שערכו להוכחת ההשערה" מספרת לנו אחת המורות, שצפתה בקבוצות התלמידים והאזינה ברוב קשב להרצאתם.

קודם שהאורחים הרבים סיירו בין המיזמים התקיים טקס חגיגי במרכז החווה, נישאו נאומים ע"י כל השותפים למיזם, קטעי שירה ומלל ולבסוף עברו האורחים בין התלמידים ושמעו מפיהם על עבודתם.

"מיזם זה הוא אחד מאירועי השיא של מערכת החינוך היסודי, המביאה לידי ביטוי מאמץ מרוכז של תלמידים ומורים, הנמשך באינטנסיביות רבה, על פני כמה חודשי עבודה" אומרת גב' מרטין עובדיה, מנהלת אגף חטיבה צעירה במינהל החינוך, ומודה לחווה לחינוך חקלאי באשדוד על ליווי התלמידים, למרכז הישראלי למצוינות ולחברת אדמה אגן בע"מ על מתן החסות והתמיכה בתלמידים.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*