תלמידי התיכונים למען חקלאי העוטף

תלמידי התיכונים למען חקלאי העוטף

במסגרת פעילות המחלקה למעורבות חברתית במנהל החינוך, יצאו קבוצות רבות של תלמידים מהתיכונים בעיר לפעילויות חקלאיות באזור עוטף אשדוד. הילדים שילבו לימוד והכרות עם עולם החקלאות בצד פעילות התנדבותית בעת מלחמה. גם עובדי מינהל החינוך הצטרפו למאמץ הלאומי וסייעו לאחד המשקים בסביבה. שאפו

ימי מלחמת "חרבות ברזל" הציפו אתגרים שונים ומשימות חשובות הדורשות את התייצבות הנוער והחברה בכלל. ההתייצבות לצד החקלאים והסיוע בתחום תורם לייצוב הכלכלה בארץ בימי המלחמה. משרד החינוך, מנהל חברה ונוער, מנהל החינוך באשדוד בכלל והמחלקה למעורבות חברתית בפרט, רואים בחקלאות משימה לאומית התורמת לחוסן הלאומי, העירוני והאישי והם החליטו לגייס את בתי הספר באשדוד שנרתמו למשימה החשובה.

מרגשת במיוחד הייתה תגובת התלמידים שהצביעו ברגליים ויצאו יחד כדי לסייע לחקלאים רבים, בישובים ובמושבים הסובבים את העיר, תוך שמירה על כללי הבטיחות והוראות פיקוד העורף. פעילות התיכונים באשדוד היא דוגמה יפה לדרך שבה ניתן לשלב בין חינוך לערכים לבין תרומה לקהילה. היא מאפשרת לתלמידים ללמוד על העולם סביבם, על חשיבותה של החקלאות, ועל הצורך בנתינה לזולת. מאידך, הפעילות זוכה להערכה רבה מצד החקלאים באזור, אשר מציינים כי "התלמידים עוזרים להם רבות והם תמיד שמחים לקבל את פניהם". התלמידים עצמם מדווחים כי הם "נהנים מהפעילות ומעריכים את ההזדמנות לעזור לחקלאים ולתרום לקהילה".

ענת קוטלר, רכזת מעורבות במקיף ז': "שמחנו לצאת להתנדבות בחקלאות ולעזור במאמץ הלאומי. התלמידים הרגישו משמעותיים בתרומתם, התחברו לעבודת האדמה, גילו מאיפה מגיעה הכרובית שלהם בבית וכמה נדרש כדי לגדלה. התנדבות בחקלאות בעלת ערך לימודי, ערכי, רגשי ומחזקת את תחושת המסוגלות והחוסן של התלמידים. ישנה חשיבות רבה להכנסת התנדבות זו לשגרת הלימודים. אנו מודים על ההזדמנות לקחת חלק במאמץ המלחמתי, לחזק את החקלאים ואת העורף הכלכלי במידה ולהרגיש משמעותיים עבור העם והמדינה".

טליה אוליאל, מנהלת התנדבות רשותית, מסכמת: "מדובר בחוויה מעצימה ומלמדת שהתלמיד השותף בה הוא התורם אך גם הנתרם. זו שעתה היפה של הישראליות וההתנדבות והתלמידים שלנו מוכיחים זאת בכל פעילות מחדש."

במסגרת המאמצים לחיזוק החקלאות והתוצרת הארצית יזמה המחלקה למעורבות חברתית במנהל החינוך יציאה לפעילות חקלאית גם לעובדי המנהל במושב בית עזרא, במשק של משפחת גבאי. שם הם שתלו כרוביות ונהנו מחוויה מעצימה ומגבשת.

כבוד וגאווה לאשדוד ולתושביה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*