פרשת השבוע: ״וילך״ – שניר אלמליח

פרשת השבוע: ״וילך״ – שניר אלמליח

שבת זו פרשת וילך, נקראת גם כ"שבת שובה".
אחד הטעמים לכך זה משום ששבת זו נקראת בימים קדושים אלו שבין ראש השנה ליום כיפור הנקראים "עשרת ימי תשובה".

אחרי שזכינו לעבור את ימי הדין בהתעלות רוחנית ותפילות מעומק הלב מתכוננים אנו ליום הגדול בו יתכפרו עוונותינו ונצא זכים כשלג לשנה חדשה ומבורכת, אבל ללא שננצל ימים אלו כראוי לתשובה אמיתית וקבלות טובות לעתיד אנו עלולים לפספס את מהותם ומטרתם של ימים מיוחדים אלו, עשרת ימי תשובה.

הרמב"ם כותב: "אע"פ שהתשובה והצעקה יפה לעולם, בעשרה ימים אלו שבין ראש השנה ליום כיפור היא יפה ביותר ומתקבלת מיד(!) שנאמר דרשו ה' בהמצאו".

בכוחם של עשרת ימים אלו לקרוע ולבטל גזר דין לרעה שחלילה נכתב עלינו, ע"י תשובה וצעקה (תפילה). ימים אלו חלוקים מכל השנה שמעלתם היא שהם ימי רצון, בימים אלו הקב"ה קרוב לכל אחד ואחת יותר משאר ימי השנה, וכמו שהנביא מגדיר ימים אלו: "דרשו ה' בהמצאו קראהו בהיותו קרוב".

ע"י שנעשה תשובה כראוי להכיר בטעותנו וחטאינו, ונקבל על עצמינו שלא נחזור על כך שוב, ונתחרט על מעשינו הרעים בלב שלם, נזכה להיות בעלי תשובה אמיתיים, ובכך נסיר את המחיצה המבדילה ביננו לבין הקב"ה, נהיה בגדר בנים אהובים לפני השם ית', ואם חלילה נכתב לנו בראש השנה גזר דין לא טוב נזכה לקרוע גזר דין זה, ולהופכו עלינו לטובה.

שבת זו היא השבת הראשונה של השנה נתחיל ברגל ימין את שבתות השנה עם קבלה קטנה וחשובה להקפיד לקבל שבת כמה דקות לפני הזמן, וזכות מעשה מבורך זה יעמוד לנו להתברך בגמר חתימה טובה, שנה טובה ומבורכת, שנת בריאות והצלחה, שנת שמחה וישועה לנו ולכל עם ישראל. אמן.

שבת שלום ומבורך.
שניר אלמליח.

כניסת השבת: 18:29
יציאת השבת: 19:25

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*