פרשת השבוע ״עקב״ / שניר אלמליח

פרשת השבוע ״עקב״ / שניר אלמליח

בפרשת השבוע עקב מצווה התורה "וזכרת את ה' אלוקיך כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל".

הר"ן מבאר בדרשותיו את מהות הציווי של התורה, יש בני אדם שיצדיקו ויעידו על עצמם ועל כשרונותם ופעולותם כי "כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה", יחשבו שההישגים שהגיעו אליהם הם בזכות עצמם הבלעדית, שהרי רבים ניחנו בסגולות וכשרונות מיוחדים המסייעים להם להצליח בענינהם השונים, יש בני אדם שנתברכו בשכל ישר, ופיהם מפיק מרגליות, יש כאלה שניחנו בכשרון להצליח במסחר ובעסקים, ויש שניחנו בכשרון הנגינה, והעיצוב וכו' וכהנה דוגמאות רבות.

למרות כל זאת מזהירה התורה "וזכרת את ה' אלוקיך-כי הוא! הנותן לך כח לעשות חיל", גם אם הצלחת בגין כשרונותיך הברוכים, עליך לזכור שכשרונות אלו קיבלת מאת השם ית'.

טבע האדם שכשמצליח זוקף הוא זאת לכשרונתיו ולפעולותיו ושוכח הוא כי זה חסד שהרעיף עליו הקב"ה שרוצה הוא שיצליח, ולעומת זאת לצערנו, כשאדם נכשל ונקלע לקשיים אין הוא זוקף זאת לחובתו, ואז נזכר הוא שיש אבא בשמים שיכול הוא לפנות אליו ולבקש את עזרתו.

נתרגל ונשנן לעצמנו כי אין שום דבר התלוי ב"כוחי ועוצם ידי" אין שום דבר שאדם עושה ופועל לבדו, אלא כל התוצאות של מעשינו המביאים להצלחתינו אינם אלא מתנת השם ית' שבחר בנו לשמר אותנו ולהצליח דרכינו "כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל". ובזכות זה שנוקיר טובה ותודה לקב"ה כי כל ההצלחות ממנו נזכה שישפיע הוא עלינו הצלחה ושפע ברכה לאורך ימים טובים. אמן.

שבת שלום ומבורך.
שניר אלמליח.

כניסת השבת: 19:17
יציאת השבת: 20:16

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*