הכנס השני ליזמות בגיל הרך

הכנס השני ליזמות בגיל הרך

הכנס השני ליזמות בגיל הרך, שעמד השנה בסימן 'הזדמנויות', הציג את יופיו של החינוך לגיל הרך באשדוד. היתה זו הזדמנות לטעום, לחוות וליהנות מהשראה רחבת היקף ורבת פנים, מקולות ומצבעים ובעיקר מיוזמות חדשניות תוצרת בית. שאפו לגננות ולסייעות ולכל מי שמלווה, מכוון, מייעץ ומסייע בפיתוח החינוך לגיל הרך באשדוד

זו השנה השנייה שהגננות והסייעות באשדוד מתכנסות במרכז פסג"ה לכנס יזמות שנתי וחוות יחד התרגשות הנוגעת רק במי שהחינוך זורם בדמו. בשבוע שעבר הן התכנסו לפעילות משותפת בו יכלו לפרגן זו לזו ולצפות בהישגים של גננות-עמיתות אשר הציגו עשייה פדגוגית מקצועית, מיטבית, חדשנית ופורצת דרך, העוסקת בכל תחומי הדעת ובנושא השנתי (70 שנה למדינת ישראל), וכדברי מארגנות הכנס: "הכנס מבטא עשייה פדגוגית של הגננות תוך מתן ביטוי לרמה המקצועית וההתמחות בתחומי דעת שונים: מוסיקה, אומנות, מדעים וחדשנות טכנולוגית".

כ-17 משחקים שתוכננו בידי כ-30 גננות נבחרו לתהליך שהתגבש בחממה ליזמות חינוכית במרכז פסג"ה. קדמו לכך חודשים ארוכים של ליווי, ייעוץ, פיתוח, עיצוב מקצועי והפקה שהוצגו בקומת הספרייה ועוררו עניין רב והתלהבות גדולה. "שני הקצוות של הקשת המקצועית הציגו בכנס וביניהן כל הגננות על פני הרצף של הוותק והניסיון" מסבירות הן ומציינות לשבח את העובדה שאשדוד בורכה בגננות מקצועיות ונלהבות, הרואות בעבודתן שליחות ובכל פעם מצליחות להעלות את העבודה המערכתית העירונית לקומה נוספת. כך אפשר היה לראות יוזמות של שיתוף פעולה בין גננת לסייעת, בין גן צעיר וגן בוגר, בין גן ממלכתי וגן של החמ"ד, בין גן רגיל לגן חינוך מיוחד ובין גני אשכול. כדוגמא הראויה לציון הן הביאו את "כימיה במטבח", בשל השתתפותה פורצת הדרך של הסייעת רינת קאז, בגן "פטל" בהנהלתה של מירי אסולין, בהצגה בכנס.

הכנס שהפך למפגן מרשים של מקצועיות וחדשנות ומהווה במת שיתוף והשראה מציג רעיונות חדשניים של שיתופי פעולה וניצול מיטבי של כוחות מקצועיים. כך אפשר היה לראות שיתופי פעולה עם שחקני תיאטרון ניו ריאלטי – תיאטרון פלייבק שהיווה מראה משעשעת לחוויית היזמות, או ליווי מוסיקלי של הפייטן איתמר הולין והכנר עזרי פינקר ועוד כאשר כל אחד מהמושבים נפתח בהצגת מודל העבודה של המפקחות ומנהלת מחלקת הגנים. על ההנחיה אגב, ניצחה מנהלת מרכז הפסג"ה גב' אילנית אלחלו.

כעת, אחרי מופע שני, רחב בהיקפו ומוצלח בתוצרת שהציג, ניתן לומר בגאווה כי באשדוד נוצרה תרבות מערכתית של שיתוף, הוקרה, העצמה וחיבור בין חברות הקהילה. "הכנס היה אירוע מכונן ומעורר השראה וגאוות יחידה. זו היתה חוויה פדגוגית צרופה והזדמנות להוקיר ולהעריך את הנעשה בתחום הגיל הרך", אומרות המפקחות ומנהלת מחלקת גנים, ומפרגנות לגננות ולסייעות על תרומתן החשובה לילדי העיר ולמערכת החינוך העירונית.

בתוך כך המפקחות ציירו את הכנס כאותה ספינת מפרשים שהרוח מצליחה להפיח בה הרבה מאוד אנרגיה רעננה כשצוות הספינה מצליח לנווט אותה גם בתוך גלים סוערים ולהניע אותה אל אופקים חדשים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*