״מסע״ עולמי לישראל

״מסע״ עולמי לישראל

11,000 צעירות וצעירים מ-62 מדינות הגיעו לישראל בשנת 2013, במסגרת פרויקט "מסע" המעודד צעירים יהודים להגיע לישראל לשהות של עד שנה אחת. היה זה שיא של מבקרים למיזם המציין השנה עשור להיווסדו, ובסה"כ נצברו ימי השהות לכמיליון ימי התנדבות!!!! גם אשדוד על מפת "מסע".

פרויקט "מסע", המשותף לממשלת ישראל והסוכנות היהודית, הוקם בשנת 2004 במטרה לעודד שהות של יהודים צעירים בישראל לתקופה סמסטר עד שנה. בפרויקט זה פעילות בישראל למעלה מ-200 תכניות ומסלולי לימודים, התנדבות, חילופי סטודנטים ועוד.

בסוכנות מעריכים כי תרומתם של משתתפי "מסע" לחברה הישראלית נאמדת בכמיליון ימי התנדבות והיא כוללת השתלבות במשימות לאומיות וחברתיות. לאחרונה ציין פרויקט "מסע" (14.11.13) עשור של עשייה וחוויות ישראליות ומספר שיא של משתתפים בשנת 2013, הנאמד בכ-11 אלף צעירים מ-62 מדינות.

גם אשדוד נכללת בפרויקט "מסע" עם 15 מתנדבים, רובם מארצות הברית (אחת מאנגליה), המתנדבים בעיר. הם גרים בדירות שכורות באזור י"א. רובם מתנדבים בבתי ספר יסודיים ומלמדים אנגלית (יש פרויקט עם מנהל החינוך).

מנהלת מחלקת קשרי חוץ בעיריית אשדוד גב' אריאלה רוזנטל, פגשה בהם השבוע ונתנה להם סקירה על העיר ועל אוכלוסיות העולים באשדוד. היה זה במסגרת לימוד השפה העברית באולפן (הם רק חודשיים בארץ), בו למדו הם על הדמוגרפיה של אשדוד בדגש על הקהילות שהיגרו אליה ועל צביונה של אשדוד כעיר קולטת עלייה.

קבלת הפנים לקבוצת הצעירים נערכה בבית איתן ברובע י', שם פגשו הם את רכזי הקליטה השונים (מטעם הקהילות השונות בעיר), קיימו רב שיח בנושא "הגירה ואתניות בעיר אשדוד והחיים יחד", ולאחר ארוחת הצהריים ערכו סיור מודרך ברחבי העיר תוך התייחסות למגזרים ולקהילות שונות המרכיבות את האוכלוסיה המקומית.

מתאמת הפעילות מטעם פרויקט "מסע" מסכמת את המפגש במחמאות לא מבוטלות. "הצעירים אמרו שהיה טוב מאוד, הם הביעו התעניינות בכל נושא ההגירה לאשדוד ואפילו עוסקים בכך בפייסבוק האישי שלהם" אמרה והוסיפה כי "הסיור היה טוב מאוד. ראינו חלקים חדשים באשדוד שלא הכרנו והייתה תחושה חיובית מאוד לאחר המפגש בבוקר והסיור". ההפתעה הגדולה היתה כאשר שלושה מהצעירים המתנדבים הביעו רצון להתנדב ביחידה לקשרי חוץ ואחד ביקש להתנדב במרכז לעולי איתן.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*