״מהות״ תצא בתכנית מניעה לתופעת האופניים החשמליים

״מהות״ תצא בתכנית מניעה לתופעת האופניים החשמליים

ברשות העירונית ״מהות״ לא נשארים אדישים לתופעת תאונות האופניים החשמליים בקרב בני נוער ומבינים היטב שמניעה והדרכת הורים בתכנית ייעודית יכולות לעשות עבודת מניעה לא פחות משמעותית מנושא האכיפה המסורתית.

מיד אחרי החגים יתקיים שולחן עגול משותף מחלקת הפיקוח כדי ליישר קו ולקבל תובנות שישתלבו בתכנית המשולבת הכללית.

לפני חודשיים שיחררה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את הנתון המדאיג שבשנה האחרונה נגרמו מעל ל-1,700 תאונות בהם מעורבים אופניים חשמליים. עליה של 5% אחוז מהשנה הקודמת וזאת למרות עשרות חוקי אכיפה שונים שיצאו אל הפועל.

מנכל״ית מהות סימונה מורלי וגילית אבטליון מנהלת המרכז להורות משמעותית

סימונה מורלי, מנכ״לית הרשות העירונית ״מהות״ וגילית אבטליון – מנהלת המרכז להורות משמעותית שהרימו את הכפפה עוד לפני שהמספרים הקשים הוכרזו ע״י הלמ״ס ובימים אלו ממש מתפתח מודל ייחודי להשתלמות בנושא התמודדות ההורים עם עניין האופניים והקורקינטים החשמליים מסכני החיים. בניית המודל מתבססת על התפיסה של הקניית המידע המלא אודות הסכנות לצד אמצעי האכיפה והזהירות העוטפים את התופעה.

נקודת המוצא הינה, שככל שלהורים יהיה יותר ידע, הן על היקפי התופעה מבחינת הפרצות החוקיות (הכוללות בין היתר את הגבלת המהירות) ובנוסף, ארגז כלים חינוכי להתמודדות עם לחצים, כך יצאו הנערים וההורים עם פשרה בטוחה יותר.

״ההוכחה לעלייה המטאורית במספרי התאונות למרות אמצעי האכיפה רק מראה שהפיתרון הוא לא רק אכיפתי. זו הסיבה העיקרית לפיתוח מודל ההורות שיעסוק בראש ובראשונה במניעה ורק בשלב השני בטיפול.״

סימונה מורלי, מנכ״לית ״מהות״: כמי שעוסקים במניעה 24/7, 365 ימים בשנה אנחנו כרשות עירונית לא יכולים לשבת מהצד ולראות את הנתונים עולים ועולים. התכנית שהכנו במרכז להורות משמעותית קולעת בדיוק בעורק הראשי של הטיפול בבעיה, הן משלב ההתלבטות והעמידה בלחצים אם בכלל לרכוש אופניים חשמליים ועד הקפדה על נסיעה בטוחה וחוקית.

00

צילום תמונה ראשית: איחוד הצלה

00

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*