תרומה לחנוכה – מארז מזון ועזרה לזולת

תרומה לחנוכה – מארז מזון ועזרה לזולת

מתי לאחרונה הרגשת סיפוק עמוק ואמיתי ממשהו שעשיתם? מתי לאחרונה הרגשתם כי אתם נותנים מכל הלב ומתמלאים מן העומק? תרומה לחנוכה היא הצעד הבא, מעשה שככל שנותנים, כך מקבלים. התרומה היא מצווה גדולה וחלק מהותי בהוויי הישראלי והיהודי. העם היהודי מתבסס על ערבות הדדית ותמיכה קהילתית מאז ומעולם, וללא עזרה הדדית זו מי יודע האם היינו כאן לחגוג את החג.

תרומה בחגים היא מעשה אצילי, מעשה מתחשב, בעצם מעשה שמראה על התחשבות עמוקה ומחשבה תחילה. תרומה ביום יום היא חיונית, ולעיתים ממש מצילה חיים. אנשים רבים בישראל חיים מתחת לקו העוני, ונתמכים בתרומות שלנו בכדי לשרוד את היום, בצורה הבסיסית ביותר. אוכל הוא לא דבר מובן מאליו, ורבים מאיתנו ממש זקוקים לכל עזרה שרק אפשר. אך הצורך הזה, הצורך בתמיכה, מוכפל כמה וכמה ככל שמדובר בתקופת החגים.

תרומה לחנוכה – לגעת בלב הזולת

חברה בריאה היא חברה שנשענת על תמיכה וערבות הדדית. לא סיסמא פוליטיות, אלא אמירה אמיתית ופשוטה, פשוטה כלחם וגבינה. ישנם אנשים שחיים ביננו, אנשים שהם חלק מהחברה שלנו, ואין להם מספיק כסף בכדי לאכול דיו. הם נהיים חולים יותר כי התזונה שלהם לקויה, והם חווים דברים שאלו שיש להם אמצעים פשוט לא מכירים. לא לחינם המילה רעב משויכת למילה "חרפה", והרי שחרפת הרעב, בדומה ל"חרפת הזיקנה", היא לא דבר שאפשר לתאר עד שלא חווים אותו.

תרומה לחנוכה היא תרומה כפולה ומכופלת, לא בסכום, אלא בהשפעה שלה על הזולת. כאשר אדם דל אמצעים יכול לחגוג את החג החשוב הזה ביחד עם עמו, ולא להרגיש את החוסר שלו, לפחות ליום אחד, הרי שזו מתנה מופלאה שנוגעת לא רק בקיבה, אלא גם בלב. כשמבינים זאת מבינים עד כמה חשובה ההזדמנות הזו לתרום ולעזור, שכן בסכום פעוט בלבד תוכלו לשנות כל כך הרבה.

מעט על חנוכה

חג החנוכה מסמל את היכולת שלנו לשרוד, ואת המתנות שהחיים נותנים לנו. נס פח השמן הוא דבר מופלא, ואנו יכולים לבחור להתבונן בכך כהזדמנות לתת. בדיוק כשחשבו שאין, פתאום הם מגלים שיש, איזו יד נעלמה נתנה תשורה וכעת גם אני, הנזקק, יכול לחגוג עם עמי את החג הזה, ולהרגיש שייך, להרגיש נתמך, ולא בודד, עזוב וחסר.

תרומה לחנוכה יכולה להיות מיוחדת מאוד, אך גם תרומה לחיילים יש בה מן אותו הקסם של תרומה כפולה. לתת למי שנותן, חיילים בודדים וחיילים ממשפחות קשות יום מוצאים עצמם נזקקים, לא רק בחגים. קחו את ההזדמנות הזו כדי לתמוך בחיילים שלנו, הצעירים שנותנים מכל כולם כדי לתמוך במדינה שלנו, ואפשרו להם לחגוג את החנוכה בכבוד, בשמחה, ובהרגשה שיש שם מישהו בחוץ שאכפת לו, ושיש עבור מי לשרת בצבא.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*