תקציב 22? 5 מיליון לא הספיקו כדי למנוע הצפות

תקציב 22? 5 מיליון לא הספיקו כדי למנוע הצפות

5 מיליון ש״ח מתוך 1,945,843,400 ש"ח המהווים את התקציב השנתי של העיר אשדוד הושקעו בתשתיות למניעת שטפונות, היו תרגילי ניהול אירוע וכוננים, פתיחות ביובים והערכות חירום אבל כשהוא בא במלוא הדרו, הגשם… אשדוד טובעת.

אשדוד לא מוכנה לגשם רציף נקודה. אותם איזורים ישנים מותקפים כל פעם מחדש ומשלמים את המחיר של התשתיות הישנות וכל שנה יגיע אותו תירוץ שאי אפשר להתמודד עם מי גשם של כך וכך מ״מ, נתון שמשתנה מידי שנה.

האשליה שנתנה עיריית אשדוד עם המוכנות והשקעת העתק התפוצצה כמו בלון הליום והתושבים ברובעים הותיקים שוב מחפשים תשובות ולא מוצאים.

במשך שנים היתה מדיניות של ניהול סיכונים, השקעות עתק אל מול סיכון שיירד גשם בכמות שהתשתיות אינן יכולות להכיל. בשנים האחרונות רואים יותר ויותר את התופעה חוזרת לעיתים יותר ויותר קרובות וסביר להניח שלא מדובר בפעם האחרונה שאותם רחובות באותם רחובות יוצפו שוב.

ההתחממות הגלובלית והחצר האחורית של אשדוד מאותתים לקברניטי העירייה שהחורף רק התחיל, ככל הנראה גם השנה יהיה מאוחר כדי לטפל וסביר להניח שלא מדובר בשיא המשקעים לחורף 2021/22, עוד צפויות כמויות גדולות יותר ועוד רחובות יוצפו מה שאומר ש-5 מיליון השקלים שהושקעו (בתקווה שהושקעו בתבונה) לא מספיקים ובטח לא מפסיקים את תופעת ההצפות ברובעים הותיקים.

אולי הבחירות המתקרבות אלינו לטובה יביאו לפעולה מקיפה שתסיים אחת ולתמיד את בעיית התשתית שלא לתדיר שינה מתושבי הרובעים והרחובות שלא תוכננו ולא יועדו למדינה גשומה. התאמות חייבות להתבצי כדי לא לראות יותר מראות עולם שלישי בעיר מודרנית ויפה כמו אשדוד.

צילום: סיון מרילי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*