תצוגה גדולה ביציעים, קצת פחות על כר הדשא

תצוגה גדולה ביציעים, קצת פחות על כר הדשא

מי שנכח הערב (ראשון) באצטדיון היא' באשדוד, יכול היה לחשוב שמדובר באחד ממשחקי הצמרת של ליגת העל הבכירה. שתי קבוצות האוהדים של מכבי עירוני אשדוד ובית״ר נורדיה ירושלים, עלו הערב לכר הדשא באשדוד, למשחק העונה של ליגה ב' דרום ב'. 2,000 האוהדים בצהוב-כחול של עירוני אשדוד העלו והחזירו לעצמם את אותן התחושות מימים גדולים בזיכרונות העבר, בדיוק כמו במשחקי הדרבי הגדולים של העונה שעברה.

אך לא הכל היה ורוד עבור האוהדים המארחים, שער של אדם מזרחי חלוצה הוותיק והפיזי של בית״ר נורדיה בדקה ה66,הכריע את תוצאת המשחק כשקיבל כדור נהדר מחברו לקישור, ומקרוב העניק ניצחון חוץ חשוב לירושלמים מעיר הבירה. שער שלפחות על פי הדקות שקדמו לו, היה אפשר לומר שלא עשה צדק באשר להלך התפתחות המשחק על כר הדשא.

בית״ר נורדיה עלתה הערב למשחק מול חניכיו של טל הירשהורן,כשהיא מלאת ביטחון עם 4 נקודות עדיפות על הקבוצה בצהוב-כחול מעיר הנמל. בשבועיים האחרונים שקדמו למשחק, נשמעו קריאות וגידופים משני מחנות האוהדים, גם התקרית ביום שישי האחרון בגבעת זאב בוודאי הוסיפה לא מעט שמן למדורה. אך כמו אוהדים מסורים אמיתיים, הקהל האשדודי והקהל הירושלמי שהגיע במספר של כ-400 איש, ידעו לשים לפחות ברגעי הפתיחה שקדמו למשחק את החיכוכים ביניהם בצד, וסיפקו עידוד מופתי עבור שחקניהם שנלחמו על משטח הדשא ביא'.

15203250_957460167719573_5112586629746104369_n

בנוגע לפן המקצועי שקדם למשחק, לא מעט מאוהדי עירוני הביעו תסמיני דאגה בנוגע למי ישולב ביחד עם הבלם רועי סבג במרכז ההגנה. הירשהורן החליט בצעד מפתיע לתת את המושכות לערן מלכין הקשר, שהחליף את דור אלקבץ המוצהב, והציג יכולת בהחלט ראוייה לשבח בצד ההגנתי.

מהלך המשחק:

עידן לייבה הוציא את ההתמודדות המסקרנת של משחק העונה, לעיניי כ2,500 צופים באצטדיון היא'.

בדקה השישית הגיע האיום הראשון של עירוני, איתי שלו שחזר מפציעה ממושכת דהר קדימה נהדר, אך בעיה חזקה ששיחרר מ-25 מטרים נהדפה על-ידי שחקן הגנה של נורדיה לקרן ראשונה עבור המארחים.

3 דקות עברו ועוד מתפרצת של עירוני הסתיימה בבעיטה של טרבלסי ששוב נבלמה לקרן. פתיחה מצויינת של הצהובים-כחולים, שמראים בתחילת המשחק לחניכים של משה סלמי מי בעלי הבית במגרש.

בדקה ה-12 נורדיה לא עצרה לטיפול בשחקן עירוני, מה שגרם לכעס רב מצד הקהל הביתי. דקה ועברה ועירוני הגיעה למצב המסוכן הראשון במשחק. כדור ששלח טולמסוב לטרבלסי הביא את החלוץ למצב של אחד על אחד מול אור בנימין שוער היריבה, אך זה סחט הצלה גדולה משוערה של נורדיה.

pnim-ironi

הקהל של עירוני שהיה אקטיבי מאוד בדקות אלו, כשהוא מציג עידוד בלתי פוסק מן היציע.
בדקה ה-25 הגיעה המצב הראשון של נורדיה, אך אדם מזרחי החלוץ לא הצליח להשתלט טוב על כדור רוחב של ליאור עדיקא, ובזבז מצב יקר לקבוצתו.
עד ההפסקה שתי הקבוצות ניסו בכמה כדורי עומק ומתפרצות להשיג את שער היתרון, אך שניסינות אלו לא הניבו שער, שופט המשחק לייבה שרק לסיומה של המחצית הראשונה, 0-0 אחרי 45 דקות.

שריקה זו שלחה את האוהדים החמים להפסקה קטנה של עידוד ביציעים הקפואים.
במחצית נערך טקס צנוע לאביחי שוילי שחקנה של עירוני אשדוד בעונה שעברה. 7 דקות מפתיחת החצי השני, קיבל דניאל טולמסוב כדור באגף ימין, וברגל שמאל שלח ניסיון בעיטה מתוחכם, שפספס בסנטימטרים את מסגרת השער של היריבה.

אך מאותו הרגע חניכיו של הירשהורן די נעלמו מהמגרש. נורדיה החלה ליזום ולהשיג את השליטה על כר הדשא, ובדקה ה66 קיבלה את השכר על כך. אדם מזרחי קיבל כדור עומק נהדר ומול אנגלשטיין לא התבלבל ושלח את הכדור לרשת, 1-0 לנורדיה.

עד לסיום ניסתה עירוני אשדוד להשיג את שער השיויון, אך לא השכילה לעשות זאת.
בסיום עירוני יורדת מנוצחת בפעם הראשונה מאז הוקמה מחדש, במשחק בית. והאורחים מנורדיה יעשו הביתה שמחים וששים את דרכם לירושלים, עם ניצחון חוץ יקר על היריבה הגדולה.

למרות ההפסד המתסכל, עירוני יכולה לשאוב לא מעט עידוד ונקודות אור מהקהל הרב שהגיע, וראה לפרקים גדולים במשחק את שחקניו נראים מצויין על כר הדשא, כשלפי מאמר הקלישאה הידועה, כל מה שנותר היה הוא הגרוש האחרון ללירה, או הרגל המסיימת שהייתה שולחת את שחקני עירוני לפחות עם נקודה בחזרה ממשחק העונה.
במחזור הקרוב תצא עירוני אשדוד למשחק חוץ מול צעירי רהט, שנחשבת לאחת הקבוצות החזקות בליגה.

תמונות: עמוד הפייסבוק הרשמי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*