תמ"א 38 – מהי ולמי זה מתאים?

תמ"א 38 – מהי ולמי זה מתאים?

מרבית המבנים במדינה אשר נבנו עד לשנת 1980 אינם עמידים בפני רעידות אדמה חזקות, ולבעיה זו היה צורך למצוא פתרון מצד המדינה. המועצה האזורית לתכנון ובניה הגתה את תמ"א 38, אשר אינה דורשת שום השקעה כספית מצד המדינה או מאת הדיירים על מנת לבצע את החיזוקים הנדרשים במבנה. התכנית היא שקבלני הבניין יחזקו את המבנים, יוסיפו חדרי בטחון, מרפסות ומעליות לטובת הדיירים, וכל זאת בתמורה לאישור לבנות בבניין דירות נוספות על מנת למכור אותן, ומכאן הרווח של הקבלנים. מדובר ברעיון ממנו כולם מרוויחים.

מהם היתרונות בביצוע תמ"א 38

לביצוע פרויקט זה ישנם יתרונות רבים עבור דיירי הבניין, הנה כמה מן הבולטים שבהם:

  • שדרוג המראה של הבניין, הן מבחוץ והן מבפנים. מדובר בשיפוץ מלא של המבנה מבחוץ כולל הגינה, ואף שיפוץ של חדר המדרגות וכל חדרי השירות, הלובי, האינטרקום וכדומה.
  • הוספת מעלית. מרבית הבניינים אשר נבנו עד לשנת 1980 כללו עד ארבע קומות, ולא הוקמה בהם מעלית.
  • תוספת בניה של כעשרים וחמישה מטרים עבור כל דירה, כחדר בטחון, מרפסת, חניה וכולי.
  • שיפוץ של תשתיות הבניין כגון מערכות הצנרת השונות (ביוב, מים גז), המקלט, חדר האשפה וכן הלאה.
  • חיזוק ומיגון של המבנה בפני רעידות אדמה ואף פגיעות טילים.
  • בעקבות ביצוע הפרויקט, עולה ערכן של הדירות בצורה ניכרת, ואיכות החיים של הדיירים משתפרת עקב תנאי מחייה מתקדמים וחדישים יותר.

כיצד לבחור נכון קבלן עבור ביצוע תמ"א 38?

עקב הביקוש הרב, ישנן הרבה חברות לניהול פרויקטים אשר מתיימרות לבצע עבודות מסוג זה, אך רק חברות אשר עומדות בקריטריונים הבאים יוכלו להשיג עבורכם את התוצאות האופטימליות. כך תבחרו נכון קבלן לביצוע תמ"א 38:

  • ניסיון: כמו בכל תחום, אין חכם כבעל ניסיון. כאשר מדובר בתמ"א 38, על החברה להיות מנוסה ספציפית בתחום הזה, וזאת מכיוון שהיא אמורה לתכנן את הפרויקט בצורה כזו שתממש את כל זכויות הבניה של המבנה, כדי לקבל מימון מלא ש לא יצריך תשלום מאת הדיירים.
  • חברה בעלת ידע וניסיון עשירים בתחומים כגון: דיני מקרקעין, תכנון אדריכלי ושיווק.
  • חברה שלה קשרי עבודה עם אנשי מקצוע מובילים בתחומם כמו למשל: מהנדסי קונסטרוקציה, אדריכלים, קבלנים, עורכי דין, שמאים ועוד.

גרוסמן ניהול פרויקטים בע"מ בניהולו של יאן גרוסמן, הינה חברה מובילה בתחום ניהול הפרויקטים, הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי, אשר תחת ניהולה הוקמו פרויקטים רבים ואף מוכרים.

לאתר החברה: https://www.grosman.co.il/

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*