תלמידי תיכון מסייעים לחברת הנמל בתחרות עם הנמל החדש

תלמידי תיכון מסייעים לחברת הנמל בתחרות עם הנמל החדש

פרויקט ייחודי של חברת נמל אשדוד, התאחדות התעשיינים, משרד החינוך ורשת אורט נותן הזדמנות לתלמידים המתמחים בלוגיסטיקה ימית, לחקור את עבודת הנמל ולהציע הצעות לשיפור העבודה לקראת התחרות עם הנמל החדש. לפני כחודש ימים חברת נמל אשדוד יצאה למכרז בינלאומי לשכירת שירותיהם של מומחים בתפעול נמלים שיסייעו בהתמודדות עם התחרות עם הנמל החדש שתחל בעוד כחמש שנים. אך לא רק מומחים ותיקים מהשורה הראשונה יסייעו לחברה להתמודד עם התחרות אלא גם תלמידי תיכון מגמת לוגיסטיקה ימית מבית הספר אורט ימי אשדוד. במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין חברת נמל אשדוד, התאחדות התעשיינים, משרד החינוך ורשת אורט, פיתחו בני נוער מבין תלמידי בית הספר התיכון אורט ימי יחד עם בכירי חברת נמל אשדוד פטנטים והצעות ייעול שעשויים לסייע לנמל לשפר את השירות ולהתכונן לתחרות העתידית.

במסגרת כנס שנערך בנמל אשדוד בו השתתפו נציגי ארבעת הגופים ובראשם שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ועופר רימון, מנהל המנהל לתקשוב מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך,  יחד עם תלמידי תיכון אורט ימי הוצגו ההצעות שלהם. התלמידים שלומדים במגמת לוגיסטיקה ימית, החלו לחקור בתחילת השנה מחלקות שונות בנמל וגיבשו את הצעות הייעול. בין ההצעות שהציגו התלמידים – צמצום זמני פריקת המכולות, שיפור תפוקת העובדים, העלאת המוטיבציה וחסכון בזמן ריק, צמצום זמן המתנת נהגי המשאיות, שינוי סדר עדיפויות תחבורתי של כלי הרכב המשנעים לנמל וממנו, חסכון באספקת חשמל לאניות עוגנות.

לאחר שיסיימו התלמידים את המחקר ויגבשו את הצעותיהם הסופיות, הם יציגו אותן בפני הנהלת חברת נמל אשדוד. מכיוון שמדובר כמובן בהצעות ראשוניות וגולמיות, ההצעות לשיפור אותן תבחר ההנהלה, יועברו למחלקות הרלוונטיות בנמל לתהליך בדיקה שיימשך מספר חודשים. שיתוף הפעולה בין חברת נמל אשדוד, משרד החינוך התאחדות התעשיינים ובית הספר אורט ימי, נמשך זו השנה החמישית במסגרת פרויקט "שילוב תלמידים בתעשייה". בשנים הקודמות, זכו הצעות התלמידים לשיפורים בחברת נמל אשדוד לפרסים בינלאומיים בתחרויות שונות.

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, אמר באירוע כי: "כשאני בא לאירוע חשוב מסוג זה, אני מרגיש שיש שכר ותמורה לעבודה הציבורית שאני עושה. לתלמידים שלומדים פה יש יכולות נפלאות, המוח שלהם צעיר, רענן חושב, וכשאני מסתכל עליהם אני רואה את העתיד של המדינה והתעשייה הישראלית".

יצחק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמל אשדוד (בפועל) מסר כי: "למרות גילם הצעיר של התלמידים, קיבלנו גם השנה וגם בשנה שעברה מספר הצעות חדשניות לשיפורים שבהחלט נשקול בחיוב להטמיע אותן בנמל. העבודה המשותפת של בני הנוער יחד עם בכירי הנמל מפרה את שני הצדדים, מעצימה את התלמידים ומציגה  בפני בכירי הנמל קו מחשבה צעיר ורענן".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*