תלמידי רבין בבית הנשיא

תלמידי רבין בבית הנשיא

ישראל מציינת השבוע 20 שנה לרצח יצחק רבין ובכל הארץ נערכו טקסים ועצרות זיכרון. טקס מיוחד נערך בבית הנשיא ראובן ריבלין, אותו ערכו תלמידי בית ספר רבין מאשדוד. כבוד גדול לתלמידי בית הספר ההורים והצוות החינוכי. כבוד גדול ומקור גאווה לעיר אשדוד ולמערכת החינוך.

רצח רבין נותר פצע פתוח בלב האומה ומשמש תמרור אזהרה מפני אלה המבקשים לקעקע את יסודות  הדמוקרטיה. זהו המסר העיקרי העולה מהרצח הנוראי שהסעיר את המדינה ושינו פני החברה הישראלית. בכל מערכת החינוך עוסקים בתכנים ובתוכניות הנגזרות מאירוע זה והדיון הציבורי לא פסק לרגע. גם באשדוד נערכים טקסים ועצרות אך את גולת הכותרת גנבו תלמידי בית ספר ע"ש יצחק רבין, כמצופה, כאשר נבחרו הם להשתתף ולערוך את טקס הזיכרון בבית נשיא המדינה.

בית הספר באשדוד, הנושא את שמו של רוה"מ המנוח, עוסק כל השנה במורשת רבין ובשבוע זה הוקדשו לא מעט אירועים סביב דמותו ומורשתו. בשבוע שעבר השתתפו 20 תלמידי כיתות ה'-ו', הצוות החינוכי והורים, בטקס זיכרון ראשון שהתקיים בתחנת הכח "אורות רבין" בחדרה. תחנת הכח הנושאת את שמו של רוה"מ המנוח, בשיתוף חברת חשמל ומרכז רבין, מקיימת מידי שנה טקס לזכרו ומזמינה אליו תלמידים מבית ספר הנושא את שמו. לאחר הטקס הערך סיור ממונע לתלמידים, ממנו למדו על תחנת הכח ופעילותה.
גולת הכותרת היתה כמובן הטקס השני, בבית נשיא המדינה בירושלים. תלמידי בית באשדוד הוזמנו להשתתף ולערוך את הטקס המיוחד הזה בבית הנשיא, וכך ביום ראשון, 25/10/15, השתתפה אותה קבוצת משלחת מאשדוד בטקס המיוחד, לציון 20 שנה להירצחו של יצחק רבין ז"ל. הטקס התקיים במעמד נשיא מדינת ישראל מר ראובן ריבלין, ונכחו בו גם נשיא המדינה התשיעי מר שמעון פרס, משפחת רבין ומכובדים רבים נוספים.
מנהלת בית הספר גב' אפרת טובול מציינת כי "כל שנה בוחרים בית ספר אחר הנושא את שם רוה"מ המנוח והשנה בחרו בבית הספר שלנו". גב' טובול מציגה את המיוחדות של הטקס בכך ש"התלמידים מכינים בעצמם את הטקס ועורכים אותו" ולמעשה, "מלבד הנואמים, התלמידים ערכו את הטקס בבית הנשיא".
תלמידי בית הספר הדליקו את "נר יצחק" עם נשיא המדינה, נשאו דברים המדגישים את מורשתו של יצחק רבין ומעבירים מסר של אחדות, כבוד ושוויון בין בני האדם. הם קינחו בשירי שלום עם האמנים דודו איבגי, ליקה טישצ'נקו ולובנה סלאמה וייצגו את אשדוד בכבוד רב.
נשאו דברים: נשיא המדינה מר ראובן ריבלין, נשיא המדינה הקודם מר שמעון פרס ויונתן רבין, הנכד של יצחק רבין ז"ל – נציג המשפחה. כן נראו בין הקהל מכובדים ואישי ציבור נוספים ובהם מר אהוד ברק ומר בוז'י הרצוג.
לסיכום, ובהרבה מאוד גאווה, מציינת מנהלת בית הספר כי אנו נמשיך לעסוק במלאכת החינוך, שכן רק דרך חינוך דור העתיד, נצליח ליצור כאן חברה ישראלית טובה יותר. בתוך כך היא מצטטת את דברי המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק שאמר "הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."

rabin 2

בתמונה: מנהלת בית הספר אפרת טובול ונשיא המדינה הקודם מר שמעון פרס.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*