תכנית התחבורה של אשדוד יוצאת לדרך

Beautiful Woman Smiling. Portrait Of Attractive Happy Healthy Girl With Perfect Smile, White Teeth, Blonde Hair And Fresh Face Smiling Indoors. Beauty And Health Concept. High Resolution Image

Beautiful Woman Smiling. Portrait Of Attractive Happy Healthy Girl With Perfect Smile, White Teeth, Blonde Hair And Fresh Face Smiling Indoors. Beauty And Health Concept. High Resolution Image

לקראת השקת מיזם התחבורה הציבורית שיחל בשבוע הבא, יום שישי (21/1/22), יוצאת העירייה בקמפיין הסברה מקיף אשר יציע לציבור את כל המידע הנדרש. בהתאם לתפיסת ההפעלה החדשה יחולו לא מעט שינויים שנועדו לקצר את זמני הנסיעה וזמני ההגעה ליעד, להבטיח הנגשה לכולם ונסיעה בטוחה על צירים מותאמים. לרשות התושבים עומדים עלוני הסברה לפי רובע, מפות דרכים, אתר אינטרנט עירוני ומוקד 106. מתחילים עידן חדש עם מהפכת התחבורה של אשדוד!

מיזם התחבורה הציבורית החדש יוצא לדרך והחל מיום שישי, ה-21/1/22, ינועו אוטובוסים חשמליים חדשים בהתאם לתכנית התחבורה החדשה, וירשתו את העיר בקווי תחבורה אשר יתפרשו על פני כל העיר ויחברו בין כל חלקיה. "תפיסת ההפעלה החדשה מושתתת על שינויים רבים, ובראשם הכנסת 2 קווים מהירים על ציר בגין ועל ציר הרצל, שיתפקדו כקווי מטרו עיליים, אליהם יתחברו מרבית הקווים בעיר" אומר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ומברך על הפרויקט אשר הגיע לסיומו ועל הבשורה שהוא מביא לציבור התושבים בעיר.

עם תחילת ההפעלה של המיזם, יוצאת העירייה בקמפיין הסברה במטרה להטמיע בקרב הציבור את השינויים שבאו בעקבות הפרויקט תוך פירוט של כל תכנית ההפעלה החדשה: קווים חדשים וקווים משודרגים, תחנות חדשות ונקודות האיסוף על הצירים, מסופים, מסלולים ישירים (לא סיבוביים), תוואי הנסיעה, לוחות הזמנים של כל קו ובכל רובע, חיבור למוקדים מרכזיים בעיר, חיבור לאזורי התעשייה ולחופי הים, נקודות השקה בין קווים, איכות האוטובוסים וציון היתרונות הכלליים עבור ציבור התושבים.

קמפיין ההסברה מתייחס לכל העיר תוך התמקדות בקווים הספציפיים לכל רובע. ברובע י"א למשל יקבלו התושבים מפת דרכים מסומנת ועליה כל הקווים אשר יעברו ברובע בצרוף נתיב התנועה של כל קו, זמני נסיעה, תדירות הגעת האוטובוסים, תחנות לאורך הצירים ותחנות המעבר בין הקווים. בגב מפת הדרכים יהיה פירוט על כל קו – בדגש על מהות השינוי ותדירות האוטובוסים בשעות השיא (מצ"ב דף הסברה להמחשה).

הסברה זהה אשר תהיה כאמור בכל רובע, מוכוונת לכל ציבור התושבים ובהתאמה לאוכלוסיות שצורכים יותר מאחרים ובהם אוכלוסיות ותיקות וקשישים, עולים, חרדים, בני נוער ותלמידים. בנוסף, כל החומרים יימצאו באתר העירוני ומוקד 106 יעמוד לשירות התושבים.

התפיסה התפעולית החדשה, הנשענת על התשתיות החדשות והמשודרגות, מציעה שירותי תחבורה מתקדמים אשר יחצו את כל העיר, מהמסוף הדרומי הסמוך לחוף הריביירה ועד לרחוב הבושם באזור התעשייה או לעורף הנמל, ומהמרינה בצד מערב ועד למסוף תחנת הרכבת ומתחם ביג במזרח. כל הקווים תוכננו כך שיאפשרו תנועה בטוחה במסלולים מותאמים, תדירות גבוהה, הנגשה לכל האוכלוסיות ומפגשים נוחים להחלפת קווים על מנת לקצר את זמני ההגעה ליעדים השונים.

הקווים עצמם יאוישו באוטובוסים חשמליים, בהתאם למדיניות ראש העיר לערכי הסביבה והמשרד להגנת הסביבה אשר מקדם את המהלך ברמה הארצית. עד היום תמך המשרד ברכש אוטובוסים חשמליים בהיקף של כ-87 מיליון שקלים. כיום פועלים בישראל יותר מ-100 אוטובוסים חשמליים, ומאות אוטובוסים חשמליים נוספים נמצאים בהליכי רכש, בתמיכת המשרד להגנת הסביבה, וצפויים להיכנס לשירות בשנה הקרובה.

מהמשרד לאיכות הסביבה אומרים כי חברת אפיקים קיבלה מהם תמיכה בסך 6.25 מיליון ש"ח, לרכישת  25 אוטובוסים חשמליים אשר יפעלו בעיר אשדוד. אוטובוסים אלו יצמצמו את זיהום האוויר והרעש לטובת שיפור חיי התושבים ובנוסף יתרמו להפחתת גזי החממה להתמודדות עם משבר האקלים.

אמיר זלצברג, מנהל אגף תחבורה במשרד להגנת הסביבה: "אוטובוס חשמלי לא פולט כלל זיהום אוויר במישרין, גורם להפחתה של  60%-80% בפליטות גזי החממה לעומת אוטובוס דיזל ומפחית פי 3 את הרעש. המשרד להגנת הסביבה תמך עד היום ברכש אוטובוסים חשמליים בהיקף של כ-87 מיליון שקל לסיוע למפעילי התחבורה הציבורית ברכישת אוטובוסים חשמליים ובכלל זה ברכישת 25 האוטובוסים של חברת אפיקים שייכנסו לשירות באשדוד. אנו במשרד להגנת הסביבה קוראים לרשויות נוספות ולמפעילי תחבורה ציבורית נוספים להצטרף למהלך".

אז בשבוע הבא, ב-21/1/22, נוכל לציין את המהפכה התחבורתית באשדוד, עם השקתם של האוטובוסים החשמליים ושל תכנית התחבורה החדשה. בהצלחה לעיר ולתושביה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*