תכנון פיננסי – מאיפה מתחילים ? המדריך שיעשה לך סדר

תכנון פיננסי – מאיפה מתחילים ? המדריך שיעשה לך סדר

במשך החיים, עלינו להחליט החלטות כלכליות שחובתנו לבצע למען עתידנו ועתיד ילדינו. אנו צריכים להגדיר יעדים לחיים כגון היכן עלינו להשקיע אם אנו צריכים הלוואה מהיכן ליטול אותה, היכן מומלץ לחסוך ועוד. כל המכלול שהוזכר לעיל נקרא למעשה תכנון פיננסי. העולם הפיננסי השתנה ממה שהכרנו בעבר והתנהלות פיננסית הפכה להרבה יותר מורכבת. המידע הפיננסי המוגש לציבור המשקיעים רק גדל וישנם אפיקי השקעה רבים, אך מצד שני אפיקי השעה אלה מקשה על הציבור בהחלטה הנכונה.  זו למעשה הסיבה כי רבים פונים אל מתכננים פיננסיים שמציעים את הליווי הנכון, מה שיבנה עבורם תזרים מזומנים משפחתי, תוכנית ניהול נכסים והגנה מרבית מסיכונים לאורך כל הדרך.

גם באירועים משפחתיים שיש לתכנן במהלך החיים כגון: בר או בת מצווה לילד\ה, חתונה וכדומה, יש להיערך נכון ולא להמתין לרגע האחרון כך שזהו גם חלק של תכנון פיננסי. גיל הפרישה בישראל מצריך תכנון נכון של שנים מהבחינה הפיננסית. הפנסיה שמפריש המעביד אינה מספיקה ולכן, יש להשקיע בתוכניות חיסכון פנסיוניות משתלמות ולהיערך נכון לגיל הפרישה. ההתאמה של השקעה בתוכניות חיסכון או השקעות באפיקים השונים, תותאם על פי ההכנסה של כל משקיע.

קיבלתם ירושה? – היכן מומלץ להשקיע

רבים הם אלה שמקבלים ירושה מהוריהם או מקרובי משפחה אחרים. הירושה עשויה בהחלט לשפר את מצבם הכלכלי של היורשים ויש בה פעמים רבות, נכסים פיננסיים משמעותיים. יש למקסם את הרווח מכספי הירושה ולבחון לעומק דרכי פעולה שונות. הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להגיע אל יועץ פיננסי המתמחה בתחום שנים ולקבל את הייעוץ הנכון על פי הנתונים של כספי הירושה, האפיקים המומלצים להשקעה ועוד.  היועץ הפיננסי, יבחן את הכנסות הלקוח, לצד סכום כספי הירושה והנכסים הקבועים הנמצאים ברשותו ויבנה עבורו תכנית כלכלית נכונה שתמקסם את רווחיו. כאשר אתם נמצאים תחת הליווי של יועץ פיננסי אתם שקטים ורגועים לגבי עתידכם ועתיד ילדיכם.

תכנון פיננסי נכון שיענה על כל צרכיכם הכלכליים

למעשה, תכנון פיננסי אמור לתת מענה הולם לצרכיו הכלכליים של לקוחות, התחייבויות וסיכונים המיותרים שניתן לוותר עליהם, כאשר הנכם מתייעצים עם כלכלן שעוסק בתחום. המטרה היא אחת – להסיר את האלמנטים של חוסר וודאות, סימון היעדים הכלכליים החשובים עבורכם וכן, לעמוד בהם. בדרך זו, תוכלו להבטיח שגם אירועים לא מתוכננים בחייכם ובחיי בני משפחתכם יהיו בעלי הגנה מתאימה.

תכנון פיננסי מקצועי וניהול סיכונים

כל אחד מאתנו, חשוף לסכנות כלכליות, אשר עשויות לנבוע ממחלות, נכויות, פציעות וחלילה מוות. לכל תרחיש כזה, עשויות להיות השלכות כלכליות שונות כאשר לכל אחת מהם, יש לקבל מענה מקצועי. זו הסיבה, כי חלק בלתי נפרד מנושא של תכנון פיננסי כולל יצירת הגנה מהסיכונים הללו ולכן, חלק בלתי נפרד הינו יצירת הגנה מתאימה מפני הסיכונים הללו. מומלץ לא להתעכב יתר על המיה במיוחד בתנודות הכלכליות הפוקדות כל אחד מאתנו בימים טרופים אלה של משבר הקורונה אשר גורם לכולנו ירידה בהכנסות ואי וודאות כלכלית.

בגלל שמדובר בתחום חדש יחסית, יש למצוא חברות אשר עוסקות בתכנון פרישה וייעוץ פיננסי, כאשר היועצים הינם כלכלנים בכירים וכאלה שהם בעלי השכלה גבוהה בתחום וכן, בעלי ניסיון ב שנים וניתוח מאקרו נכון של הכלכלה העדכנית לתקופה בת ימינו.  אמינות, מקצועיות ורמת שירות, הם חלק מהפרמטרים לבחירה נכונה של יועץ פיננסי. יש לקבל כמה שיותר מידע לגבי היועץ הפיננסי, מי נמנים על לקוחותיו ואפילו לדבר עם לקוחות שיוכלו להעיד כיצד שמרו על כספם והרוויחו בשנים שהם מלווים ע"י יועץ פיננסי זה או אחר.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*