תכירו: קורס מדריכי רכיבה טיפולית

תכירו: קורס מדריכי רכיבה טיפולית

מדריך רכיבה טיפולית זה כנראה אחד המקצועות הכי מעניינים, מאתגרים ונחשקים שאפשר למצוא. תחשבו על זה, גם התמחות ברכיבה ובטיפול בסוסים, על כל המשתמע מכך, וגם לרתום את המיומנות הזו לטפל ולעזור לאנשים (והרבה פעמים מדובר בילדים) להתגבר ולהתמודד עם קשיים פיזיולוגיים או נפשיים. קשה למצוא שילוב מקצועי יותר מגוון. אבל עם העניין באה אחריות גדולה. לכן, הדרך להפוך למדריך רכיבה טיפולית גם היא סוג של מסלול מכשולים ארוך ותובעני. כשהשלב המרכזי שבו הוא, באופן מתבקש – קורס מדריכי רכיבה טיפולית.

מה זה בכלל רכיבה טיפולית?

סוס היא חיה מיתית. יש משהו במראה של הסוס ובעובדה שכבר שלושת אלפים שנה שבני אדם מיבשות שונות ותרבויות שונות למדו לביית ולרכוב עליו, שכנראה נטמע בדיאןאי הקולקטיבי שלנו. הסוס ממקד את תשומת לבנו, הרכיבה עליו מגבירה את זרימת האדרנלין, מעוררת קשב ויחד עם זאת נוסכת רוגע וביטחון עצמי – כל 'תופעות הלוואי' האלה יכולות להיות מאוד יעילות אם נדע לרתום אותן במסגרת טיפולית. זה בדיוק הרעיון ברכיבה טיפולית.

זו דרך נהדרת להתמודד עם פחדים, להעלות את הביטחון העצמי ולשפר תפקודים מוטוריים. לכן, כמות הידע שהמטפל צריך לצבור היא עצומה. הידע הזה מתבטא גם ביכולת שלו להפגין אמפתיה טיפולית, קשיחות ויכולת הנהגה והדרכה, וכן יכולת רגשית להכיל מטופל במצב נסער ובמקביל להרגיע סוס מרדני.

קורס מדריכי רכיבה טיפולית

חלק ניכר מהקורס יהיה קורס רכיבה קלאסי. החניך ישפר את כישורי הרכיבה שלו, יכיר את עולמם של הסוסים על בוריו (טיפול, השגחה, פיזיונומיה), את יסודות הדרכת הרכיבה וכמובן התמודדות עם כל מצבי לחץ המאפיינים סוסי רכיבה.

חלק אחר יעסוק בבעיות עמן המדריך הטיפולי נדרש לפתור במהלך העבודה השוטפת. הוא צריך להכיר את כל המאפיינים הפיזיולוגיים (למשל, ליקויים מוטוריים), פסיכולוגיים וחברתיים שהרכיבה הטיפולית אמורה לטפל בהם. מדובר בעולם ומלואו של מצבים. כל אלו הם הנושאים הנלמדים בקורס מדריכי רכיבה טיפולית. רק מי שבאמת שולט ומבין בכל אחד מהיסודות האלה בנפרד עשוי לעמוד באתגר הקשה באמת – לשלב אותם מתוך כוונה (ושיטה מובנית) לייצר שיפור התנהגותי, פסיכולוגי או מוטורי אצל המטופל. כחלק מקורס מדריכי רכיבה טיפולית יידרש החניך לבצע סטאז' באמצעות עבודה עם מטופלים ובפיקוח מדריך רכיבה טיפולית ותיק. בתום הסטאז' והבחינה המסכמת, יוכל הבוגר להשתלב כמטפל מוסמך ברכיבה על סוסים. כמו שציינו בראשית הדברים. יש מעט מאוד מקצועות כאלה.

רוצים פרטים על קורס מדריכי רכיבה טיפולית ברטורנו? לחצו כאן

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*