תיכון מקיף ז'  – אלוף אשדוד בכדורסל!

תיכון מקיף ז'  – אלוף אשדוד בכדורסל!

ליגת הכדורסל לבתי ספר תיכונים הסתיימה היום (5.4.16) במשחק גמר מרתק, בו גברה נבחרת תיכון מקיף ז' על יריבתה מתיכון מקיף ו' בתוצאה 49:54 וזכתה במקום הראשון ובתואר: אלופת ליגת התיכונים באשדוד. בכך, הסתיימה בהצלחה פנומנלית, ליגת התיכונים בכדורסל. שאורגנה לראשונה ע"י רשות הספורט העירונית.

במשך כ-3 חודשים התנהלה ליגה תחרותית, מרתקת וספורטיבית שמנתה 7 נבחרות. הליגה התנהלה בשיטת סיבוב אחד, ובסיומו, התקיימו משחקי "פיינל-פור", בהם נטלו חלק 4 הנבחרות שהגיעו לארבעת המקומות הראשונים. משחקי חצי הגמר של הפיינל-פור התקיימו ביום שישי – 1.4 בהיכל הכדורסל בסיטי.

בפני אולם רועש וגדוש במאות תלמידים( הלוואי על קבוצות הבוגרים של אשדוד…) נערכו 2 משחקי חצי הגמר. המשחק הראשון הפגיש את נבחרת מקיף ו' בהדרכתו של עומר גינזבורסקי עם נבחרת מקיף ח'.

מקיף ו' השתלטה על המשחק מהדקה הראשונה, פתחה פער עצום ולמעשה טיילה לגמר, כאשר הובילה במחצית בתוצאה: 28:50 ! במחצית השנייה לא השתנתה התמונה בהרבה ומקיף ו' שייטה לניצחון מרשים בהפרש 35 נקודות, בתוצאה- 53:88

בוריס בוגוסלבסקי, כוכבה של מקיף ו' סיים את המחצית הראשונה עם 32 נקודות ! ואת המשחק כולו סיים כקלע המוביל עם 42 נקודות. לידו בלט גם אוהד ברנט עם 17 נקודות. במקיף ח' הצטיין מעוז מזר שקלע 18 נקודות.

שפטו: יגאל פינגל ואבי בוטבול. המשחק השני,שהפגיש את נבחרת תיכון מקיף  ט' עם נבחרת מקיף ז' היה אופרה שונה לחלוטין.

המשחק היה צמוד לכל אורכו. המתח הרב השפיע על השחקנים שנלחמו כאריות וזינקו לכל כדור,אך אחוזי הקליעה היו דלים-ובהתאם, גם מספר הנקודות של 2 הנבחרות.

המחצית הראשונה הסתיימה בתוצאה: 14:15 למקיף ט'. במחצית השנייה השתנתה המגמה. שחקני מקיף ז' הפגינו הקרבה למופת, ולמרות נחיתותם בגובה, קטפו את מירב הכדורים החוזרים. ובסיום: ניצחון למקיף ז' – 36:41 ולמאמנה מתן פיטרו. בלטו במקיף ז' 2  הגארדים-רכזים- שחף הראל עם 15 נקודות ובר גור עם 14. ניב אבוחצירא, כוכבה של מקיף ט', הוגבל ל-14 נקודות בלבד, שלא הספיקו לנבחרתו.

שפטו: יגאל פינגל ואבי בוטבול.

משחק הגמר נערך אף הוא בהיכל הכדורסל העירוני בסיטי.היום –יוםשלישי-5.4.16 והחל בצהרי היום. יציעי ההיכל התמלאו הרבה לפני שריקת הפתיחה,עד אפס מקום בתלמידי בתי הספר מקיף ו' ומקיף  ז'. אלה, לא נחו לרגע במהלך המשחק,עודדו ללא הרף,שרו שירי הלל לגיבוריהם והיכו בתופים ללא ליאות.אווירה מחשמלת נהדרת שררה בהיכל.

לפני תחילת המשחק נערך טקס קצר ובו חולקו פרסים שונים: נבחרת מקיף א' זכתה לתואר "הנבחרת ההוגנת" של האליפות.

איתן מרקמן מתיכון מקיף ד' –זכה בתואר "מלך הסלים" של האליפות עם 18 נקודות בממוצע במשחקים שבהם השתתף.

בתואר "השחקן המצטיין" ה-MVP של האליפות זכה שחקנה של מקיף ו' בוריס בוגוסלבסקי.

את הפרסים חילק המשנה לראש העיר –הממונה על הספורט – משה בוטרשוילי.

רשות הספורט חילקה באותו מעמד פרסי הוקרה, גם לשבעת מנהלי בתי הספר שנבחרותיהם השתתפו באליפות. כן הוענקו פרסים לשבעת המאמנים ומנהלי הקבוצות שעשו עבודתם בהתנדבות.

שני הקפטנים: שחף הראל ממקיף ז' ואוהד ברנט ממקיף ו'-הקריאו את  מגילת ההתנהגות הספורטיבית של האליפות. כי ככלות הכל, מדובר בפרוייקט שמהותו חינוכית-ערכית.

לאחר טקס הצגת השחקנים – שנוהל במיומנות רבה ע"י אלון חזן, שאף שימש ככרוז של משחק הגמר במקצועיות מופתית- ושירת התקווה החל דו קרב –תרתי משמע-בצהרי היום.

לאחר רבע ראשון של גישושים הדדים, ומאבק שלעיתים דמה יותר לבושידו, הובילה מקיף ז' בסיומו: 10:15

הרבע השני לא היה שונה בהרבה, קרב שוורים..שהסתיים במחצית ביתרון מזערי של מקיף ז': 20:22

במחצית זכו הצופים הרבים לתצוגה מרהיבה של להטוטני הקרקס מאשדוד. בפסקי הזמן הצטרפו 3 זוגות רקדנים ילדים מבית הספר המקומי לריקודים סלוניים, של הכוריאוגרפית רוזנה אודיקדזה.

הרבע השלישי נפתח בסערה וכך גם הסתיים, בשליטה מלאה של שחקני מקיף ז' שפתחו פער של 10 נק' והתוצאה: 25:35

הרבע הרביעי היה כבר סיפור שונה לחלוטין. בהובלתו של ה-MVP של האליפות בוריס בוגוסלבסקי,שפתח מבערים וסיים את המשחק עם 25 נק', ניצחה נבחרת מקיף ו; את הרבע בשיעור: 9:19 !! מחקה את הפער בן 10 הנקודות והשוותה את התוצאה ל: 44:44 בסיום הזמן החוקי. ( 32 ד') ליאור וקנין ממקיף ז' החטיא בשניות הסיום 2 זריקות עונשין,והמשחק הלך להארכה בת 4 דקות.

שחקן הציר של מקיף ז' ניקו אברמוב יצא ב-5 עבירות והמשחק נטה בבירור לכיוונה של מקיף ו' שאף עלתה ליתרון ראשון- 40:41 מסל של בוגוסלבסקי. אלא, שהמצטיין במשחק הגמר ה- MVP ללא עוררין,שחקן הנשמה בר גור סבר אחרת. הוא לא"הסכים לוותר " על צלחת האליפות.

בר גור הפגין משחק הירואי. ובצד משחק לחימה ושמירה למופת, גם קלע 22 נקודות כולל נקודות מכריעות מקו העונשין בזמן ההארכה.

סל של בוגוסלבסקי 26 שניות לסיום ההארכה קבע: 49:50 לנבחרת תיכון מקיף ו', אך אקורד הסיום היה של שחקניה "המתאבדים" על כל כדור, של המאמן הזוכה מתן פיטרו ומנהלת הנבחרת האנרגטית טלי הראל, ובסיום: 49:54  למקיף ז' –אלופת ליגת התיכונים בכדורסל 2016

ומי שלא חזה בשמחת המנצחים ומאות אוהדיהם –תלמידי מקיף ז' שנשאו את האלופים ואת מנהלת התיכון שרה שמש על כפיים,לא ראה שמחה ספונטנית אמיתית מימיו… בטקס חלוקת הפרסים הוענקה צלחת האליפות לקפטן מקיף ז' שחף הראל, ומדליות זהב לשחקני הנבחרת. שחקני מקיף ו' ומאמנם המשקיען המקצוען-עומר גינזבורסקי הסתפקו בצלחת למקום השני,ובמדליות כסף. מגיני הוקרה הוענקו גם- ע"י מנכ"ל רשות הספורט מיקי רוזנברג, וסגניו: בני חזקיה וניסים דוק לשופטים: אור ששון ויגאל פינגל.

מדליות הוקרה הוענקו גם לצוות המזכירות שהורכב מתלמידים שעשו מלאכה מקצועית: ליאור היינה, תמיר אברהם ומקס קוזין.

לקבוצה הזוכה הוענק גם פרס בשווי 2000 ש"ח מתנת "פוטו אסייג" לרכישת אימוניות ספורט. יתר הפרסים: מגינים מדליות וצלחות נתרמו ע"י חב' "פרספורט- מילמן". על הקונצרט הספורטיבי הנפלא,והניהול המופתי לכל אורך האליפות,ניצח ביד רמה סמנכ"ל רשות הספורט בני חזקיה.

עזר לידו מיכאל פפיסמדוב, המורה לחינ"ג ושופט הכדורסל הוותיק. ההדים הרבים החיוביים שעוררה אליפות התיכונים,כבר יצרה ביקוש גדול לעונה הבאה. מיקי רוזנברג – מנכ"ל רשות הספורט, דיווח על רצונם של מספר בתי ספר תיכוניים מהאזור הקרוב להצטרף לאליפות. אליפות התיכונים יצרה מסורת ומורשת כדורסל, שתימשך ותשודרג בשנים הקרובות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*