תייר ביקר את משפחתו באשדוד ותובע חצי מיליון ₪ ממלון בת"א

תייר ביקר את משפחתו באשדוד ותובע חצי מיליון ₪ ממלון בת"א

תייר מצרפת ביקר את משפחתו באשדוד ותובע חצי מיליון ₪ ממלון בת"א

ס' תייר בן 31 מצרפת שהגיע לפני כשנתיים לבקר את משפחתו באשדוד , תובע כחצי מיליון ₪ ממלון אימפריאל ברחוב הירקון בת"א ואת חברת אליהו המבטחת  את המלון, לאחר שבמהלך שהותו במלון  נחתך ע"י זכוכית חלון שהתנפצה.

מכתב התביעה שהגיש התייר לבית משפט השלום בקריית גת באמצעות עו"ד דותן לינדנברג  עולה כי התאונה קרתה לאחר שהתייר ניסה להפעיל את המזגן בחדרו במלון, אך התברר שהמזגן מקולקל ולפיכך ניסה לפתוח חלון על מנת לשאוף אוויר. במהלך פתיחתו של החלון התנפצה לפתע הזכוכית.

בכתב התביעה נטען כי בעקבות התאונה הוא נפצע בשורש כף יד שמאל ובעקבות התאונה הוא לא יוכל לחזור לעבודה כשרברב מוסמך וכנהג בפריז, עבודה הכרוכה בהפעלת כוח פיזי, תוך הרמת משאות כבדים, חיזוק צינורות ופתיחתם ועוד. כתוצאה מהתאונה הוא נאלץ לעבור הסבה מקצועית לתפקיד של סוחר מכוניות משומשות.

עו"ד לינדנברג טוען בכתב התביעה כי בשל התאונה ובהנחיית רופאיו המטפלים, לא שב התובע לעבודתו כשרברב בה השתכר כ-11 אלף ₪ לחודש, ובשל נכותו התפקודית, נאלץ להיעדר מעבודתו משך 9 חודשים. גם כאשר לפני כשנה הושב לעבודה על ידי מעסיקו. נכותו התפקודית הקשתה עליו והוא נאלץ להיעדר מעבודתו לתקופה העולה על שנה.

בכתב התביעה נטען כי התאונה נגרמה עקב רשלנות מצד המלון שלא דאג שהחלון יהיה בטיחותי לשימוש ולא התקין אמצעי מונע התנפצות של השמשה וכי  לא הזהירה את הציבור ובכלל זה את התובע מפני סכנת התנפצות החלון.

ממקום התאונה הובהל התייר למרכז הרפואי תל-אביב ע"ש סוראסקי כשהוא סובל מחתך עמוק בשורש יד שמאל ושם נותח. אורטופד מומחה שבדק אותו קבע כי נגרמה לו נכות בשיעור של 25 אחוזים בגין הצלקת, הגבלת תנועות שורש כף יד שמאל ובגין פגיעה עצבית ביד שמאל. עקב הפציעה המומחה קבע כי התייר לא יוכל לעסוק בעתיד בכל עבודה פיזית.

התייר איבד תחושה מלאה באצבע 5 , נרשמה פגיעה חלקית בתחושת אצבע 4 וקיימת כאמור הגבלה תפקודית וירידה בטווחי תנועה שורש כף יד שמאל, לעומת יד ימין. זאת בנוסף להיווצרות צלקת רגישה למגע ולעובדה כי  אין תחזית של שיפור עתידי.

עו"ד לינדנברג טוען בכתב התביעה כי בשל נכותו התפקודית נאלץ התובע ויאלץ גם בעתיד להסתייע בעזרת צד ג' כולל עזרה סיעודית וכן בעזרת בני משפחתו הקרובה, שכן מחמת מצבו הכלכלי הרעוע כתוצאה מהתאונה, אין הוא מסוגל לממן העזרה לה הוא נזקק.

עוה"ד מבקש שבית המשפט יפסוק לתייר פיצוי בסך כחצי מיליון ₪ בגין הפסדי שכר, עזרת צד ג', הוצאות רפואיות, אובדן זכויות סוציאליות והפסדי פנסיה וכאב וסבל.

בכתב ההגנה נטען בין היתר כי החלון היה תקין וכי התייר שבר את שמשת החלון כי כעס שהמזגן אינו עובד ולכן הוא אשם בפציעתו שאינה חמורה.

הדיון הראשון בתביעה יתקיים בתחילת חודש אפריל בפני השופט אבישי זבולון.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*