תוספי תזונה לנשים שכדאי להכיר

תוספי תזונה לנשים שכדאי להכיר

בשיתוף פרמה גורי

לאורך החיים הגוף שלנו זקוק לחיזוקים ותמיכה במיוחד בתקופות בהן ההורמונים משתוללים או דרגת הלחץ גבוהה או הנסיבות מערימות קשיים.
קיימים תוספי תזונה לנשים שיכולים לסייע בשלבי החיים השונים כמו למשל, בחיזוק המערכת החיסונית בעונת החורף, בהתמודדות עם גלי חום ותסמינים נוספים של גיל המעבר, במיקוד ובריכוז בתקופת מבחנים ובהשגת הרגיעה בתקופות מתוחות. לפניכן מספר המלצות על תוספי תזונה בולטים ששווה להכיר:

מה עושים עם גלי חום?

גלי החום בגיל המעבר הם בין הסימפטומים הנפוצים ביותר בתקופה של סיום הוסת. הם לרוב נמשכים מספר חודשים, אך יש גם נשים שיסבלו במשך שנים ארוכות מגלי החום. רוב הנשים מתארות את גלי החום כצונאמי של חום והזעה לילית, מלווה לעיתים גם בצמרמורת לא נעימה ותחושה פתאומית של חום בחזה ובפנים. מחקרים שונים הראו קשר בין נטילת ריכוז גבוה של תלתן אדום להקלה בתסמיני גיל המעבר ובמיוחד גלי חום. הצמח מכיל איזופלאבונים, כימיקלים צמחיים המייצרים השפעות דומות לאסטרוגן בגוף ומסייעים להתמודדות עם גלי חום ומהווה גם מקור חשוב לחומרים מזינים כמו סידן ומגנזיום. כמוסות פרומנסיל מכילות 80 מ"ג איזופלאבונים (נטו) מתמצית פרחי תלתן אדום.

איך משתחררים מהלחץ?

יש תקופות בחיים לחוצות יותר מאחרות כמו למשל, כשאת בפרשת דרכים או מתמודדת עם משימות ושינויים רגשיים. לחץ כפי שהוכח במחקרים שונים יכול לפגוע משמעותית בבריאות ובתפקוד ובאיכות החיים ולכן, חשוב ללמוד כיצד לנהל את הלחץ הזמני ולהירגע. אם את זקוקה לחיזוק רסקיו רמדי המבוסס על תמציות פרחי באך נחשב ל"מרגיע הלאומי" ויכול לסייע בהקלה על העומס היומיומי, רגעים של אי שקט ופחדים. מגיע בטיפות או בסוכריות למציצה.

מנסה להתרכז טוב יותר?

בזמן האחרון את אולי מוצאת את עצמך נאבקת בהסחות הדעת ורעשי הרקע ומתקשה יותר להתרכז? את לא לבד. הירידה בריכוז מורגשת עם השנים ומושפעת גם מלחץ ומתחים שונים. אין פירוש הדבר שאת צריכה לוותר על ביצועים קוגניטיביים פחות טובים, אולי את פשוט צריכה עזרה. ריכוזית היא פורמולה המבוססת על צמחי מרפא סיניים שיכולה לסייע במיקוד ובריכוז טוב יותר במיוחד במשימות שמצריכות ריכוז גבוה.

זקוקה להקלה בשיעול?

שיעול הוא אולי תופעה טבעית אך מטרידה, שיכולה גם לפגוע בשנת הלילה החיונית לתפקוד. קיימים שני סוגים מרכזיים של שיעול  יבש ורטוב כאשר השיעול יכול להימשך זמן רב, אפילו שבועות גם אחרי סיום המחלה. אם השיעול מכביד עליך תוכלי להיעזר בסירופ על בסיס רכיבים טבעיים כמו גרינטוס שאינו מדכא את השיעול אלא מגינים על הרירית ומסייעים לסילוק הליחה. גרינטוס כולל  דבש וצמחי מרפא (לחך, גרינדליה והליקריסום) ויעילותו הוכחה בשני מחקרים קליניים.
תוסף תזונה שתמיד כדאי להחזיק בבית הוא סמבוכל במיוחד לתקופת החורף. מבוסס על הצמח סמבוק שחור ונמצא במחקרים כיכול לסייע בהקלה על תסמיני השפעת ובקיצור משך מחלת השפעת.

*** פרמה גורי היא מהחלוצות בשיווק והפצת תוספי תזונה ומוצרי שיער על בסיס צמחים, רסקיו פרחי באך, ריכוזית עם צמחי מרפא סיניים, פרומנסיל לגיל המעבר ועוד. היכנסו לכתבה למידע על תוספי תזונה מומלצים מהטבע לשיפור איכות החיים.

צילום: RF123

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*