תולדות המשפחה בעבר ובהווה

תולדות המשפחה בעבר ובהווה

תולדות המשפחה

לכל משפחה יש עבר מרתק ויש המון סיפורים על אנשים שונים כמו הורים, סבא וסבתא, דודים ועוד. לעיתים חלק מהם מכירים רק את השמות שלהם מתוך אילן היוחסין ולעיתים מכירים סיפורים מעניינים על התעסוקה שלהם ועל מקרים שונים אשר קרו להם במהלך חייהם. העיסוק בעבר מסקרן בדרך כלל רבים מבני המשפחה והם נדהמים לשמוע סיפורים שונים שהם אמיתיים, אך נשמעים תלושים מהמציאות. אחד הרעיונות המוצלחים הוא הוא לאגד את תולדות המשפחה בספר שיהיה בו את מלוא המידע על מה קרה לכל אחד מבני המשפחה, בעבר ועד ימינו.

כדי לבצע פרויקט רחב ממדים זה כדאי להיעזר באנשי מקצוע שעוסקים בתחום זה והם מומחים בו. סופרי צללים נפגשים עם דור המבוגרים במשפחה ומכינים עבורם ספר זכרונות מקיף אשר כולל המון נתונים והמון סיפורים. כדי להעניק לכל ספר צביון משפחתי, סופר הצללים נפגש כמה וכמה פעמים עם המבוגרים ושומע מהם המון מידע על תולדות המשפחה. יחד הם מחליטים אילו פרקים יהיו בכל ספר, על אילו מבני המשפחה הם יספרו, מה יהיה ההיקף של הספר ועל כמה שנים אחורה יסופר בו. לאחר קבלת כל ההחלטות החשובות לגבי המעטפת, הם יוצאים לדרך משותפת ומתחילים בהכנת ספר משפחתי מכובד.

תולדות המשפחה עבור דור ההמשך

המטרה העיקרית של הכנת ספר תולדות המשפחה היא כדי שדור ההמשך שכולל את הצעירים היום ואת הצעירים שיולדו במרוצת השנים הבאות, ידע מה קרה לבני המשפחה כשהם חיו בגלות וגם כשהם הגיעו לישראל. סופר הצללים דואג להכין את הספר באופן כרונולוגי כך שכאשר קוראים אותו מבינים צעד אחר צעד את ההתרחשויות. כדי להבין זאת לעומק מכינים בשלב ראשון את אילן היוחסין כדי שכולם יכירו כמה שיותר דורות אחורה.

מלחמות וקשיים

הסיפורים עטופים בהרבה ימים קשים אשר כללו מלחמות וקשיים רבים בהתנהלות היום יומית בגולה כולל סיפור העלייה לישראל. הסיפורים הם לעיתים מצמררים, אך המבוגרים במקרים רבים מבינים שאם הם לא יספרו את הסיפורים הללו, הם לא יעברו מדור לדור. לכן כמו בהגדה של פסח הם מעבירים את המידע תוך מתן הסברים, כדי שהקורא יבין את מה שאירע בכל סיטואציה.

כך הם מכינים יחד את כל הפרקים של הספר, מסבירים למשפחה איך הם התגלגלו למגורים במקום זה או אחר בארץ, כדי שיבינו מה הניע אותם לפני עשרות שנים ולכן הם קיבעו את מקום מגוריהם בעיר מסוימת, במושב או בקיבוץ.

חלוקת הספר לבני המשפחה

כאשר זקני השבט מקבלים את הספר הכרוך אשר יצא ממכונת ההדפסה, אוחזת בהם התרגשות גדולה. הם קוראים לכל בני המשפחה ובטקס מרגש מגישים לכל אחד מהם את הספר שילווה אותם תמיד, כדי שיוכלו לדעת מאין הם באו ואת תולדות המשפחה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*