תוויות ומדבקות – הרבה מעבר לתוכן

תוויות ומדבקות – הרבה מעבר לתוכן

גם בלי שנשים לב לכך, אנחנו מוקפים בתוויות ומדבקות בכל רגע בחיינו. רק תסתכלו סביבכם ברגע זה ממש ותיראו לפחות שלוש מדבקות שונות. חברות רבות פונות לייצור תוויות ומדבקות לא רק כדרך ליידע את הצרכנים על הרכיבים של המוצר, יותר מכך הם משתמשים במדבקות ובתוויות כאמצעי מיתוג ושיווק שמהווה חלק מאריזת ומעטפת המוצר.

מתי ולמה משתמשים בתוויות ומדבקות

קיימים סוגים רבים של מדבקות (למידע נוסף לחץ כאן), חלקן נועדו לסימון אריזות, חלקן נועדו לצרכים בירוקרטים (כמו למשל מדבקות ברקוד או פירוט מזון וסימונים רפואיים) וחלקן נועדו למטרות עיצוביות גרידא. בואו ניקח למשל מדבקות לבקבוקי יין שאמורים למשוך את המתלבטים לבחור דווקא בקבוק אחד ספציפי מבין כל המבחר שעל המדף וכמובן גם לתת לנו מידע על אחוז האלכוהול ועוד. חיפשנו מישהו שיעשה לנו סדר בכל הנושא ויסביר לנו איך ניגשים לעיצוב של תוויות וכך הגענו לבית הדפוס רולתג היושב בחולון ומתמחה בהדפסה וייצור של חומרי אריזה מודפסים כבר מעל לחמישים שנה.

"מכיוון שתוויות המוצרים מוטבעות על המוצרים עצמם, הם הופכים באופן מידי לחלק מאסטרטגיית השיווק של החברה. כשחברה מעצבת מוצר היא חושבת בהתחלה על הצרכים הפונקציונליים של המוצר ורק לאחר מכן מגיע השלב העיצובי שבו גם משתלב ייצור התוויות. אנשי השיווק של החברות עובדים איתנו באופן ישיר כדי להפוך את המדבקה לחוויה גדולה מהחיים. כדי להגיע לתוצאה הרצויה לא מספיק רק לדעת לעצב מוצרים, צריך גם להבין בצדדים הטכניים של הדפוס כדי להבין בכלל מה אפשרי לייצור ולכן שיתוף הפעולה בין המעצבים לבית הדפוס הוא חלק חשוב מאוד מכל התהליך"

"בנוסף על החלק האומנותי של עיצוב המדבקות והתוויות חשוב לזכור כי ישנם מוצרים שעל פי חוק, היצרן מחויב להצהיר על רכיביהם או על כל מיני אלמנטים רגולטורים אחרים. למשל בייצור מדבקות לבקבוקי יין חייבים לכתוב את אחוז האלכוהול במוצר, במוצרי מזון ישנה הרגולציה של ליצמן בדבר סימון מוצרי מזון במדבקות ירוקות ואדומות והרשימה עוד ארוכה ומשתנה בהתאם לסוג המוצר ובוודאי כשמדובר על מוצרי אוכל ותוויות מזון. את השיקולים הרגולטורים המתווים את תוכן המדבקה/התווית אנו מחברים עם השיקולים העיצוביים כך שבסוף התהליך יש לנו אלמנט ויזואלי שלא רק נותן מענה רגולטורי לתוכן אלא גם תורם לנראות והמיתוג של המוצר"

מה חייבים לדעת לפני שמתחילים בייצור של מדבקות ותוויות

  • בדבר סימון מוצרים. לא הדבר הראשון שאנחנו חייבים לדעת הוא כמובן המחויבות הרגולטורית שאנחנו נדרשים לעמוד בה נוכל להרחיב כאן על כל הסימונים הנדרשים בחוק, אך כן נציין כי לכל מוצר וקטגורית מוצרים ישנן הרגולציות הספציפיות בעבורו.
  • התאמה של המדבקה למוצר מבחינה עיצובית חשובה גם כן. כמו שאמרנו בתחילה, יש המון סוגים של מדבקות ולהתאים את המדבקה למוצר מצריך הכרות עם הסוגים השונים והתכונות שלהם יסייעו לנו באסטרטגיית השיווק שלנו לדוגמה למוצרי זכוכית רטובים, המדבקה חייבת להיות עמידה למים, לחות ועוד.
  • לא רק מבחינה עיצובית חשוב להתאים את התווית למוצר, אלא גם מהבחינה של תנאי האחסון והשינוע של המוצר. אנחנו משקיעים המון זמן וכסף בייצור התווית שאנחנו מצמידים למוצר ואנחנו מצפים כי היא להישאר עליו גם לאחר כל תהליך השינוע והשיווק. כדי להבטיח זאת צריך להבין מראש מה בדיוק המוצר אמור לעבור בדרכו אל הלקוח ובהתאם לכך לבחור את המדבקה המתאימה למשימה והכוונה לשינויי אקלים כמו מוצרים שנדרשים להיות בהקפאה או מוצרים רטובים

אתגר ענק שעומד לפתחם של יצרני המדבקות והתוויות הוא מצב שבו נדרש רגולטורית לספק מידע מורחב על רכיבי המוצר ואופן השימוש בו, מקרים שבהם מדבקה בכל גודל שהיא לא תוכל לתת מענה לכמות התוכן. למצבים כאלה יש פתרון יעיל שנקרא "ספרון RAV-TAG" המאפשר להכניס מידע רב על שטח קטן באופן אלגנטי ונוח לשימוש, ממש ספרון קטן שנפתח ומוצמד בחלקו לגב המוצר עצמו.
כמובן שיש עוד המון פתרונות מגוונים, עולם הדפוס מתפתח בכל יום שעובד, פתרונות הדפסה דיגיטליים עד השבחות דפוס ייחודיות שהופכות את המדבקה לפריט עיצובי של ממש התורם למיצוב ומיתוג המוצר.

אתם מוזמנים להיכנס למדור הצרכנות שלנו לקרוא עוד מאמרים מרתקים על נושאים נוספים,

אנחנו כאן לכל שאלה, הבהרה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*