תואר שני – מה כדאי ללמוד?

תואר שני – מה כדאי ללמוד?

על פי נתוני המועצה להשכלה גבוהה יש גידול משמעותי בהרשמה ללימודים אקדמיים לכל התארים, הנתונים שנאספו מצביעים על עלייה של 25%-20%, ועם פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשפ"א מתגלה כי כמות הנרשמים למוסדות להשכלה גבוהה הגיעה לכ-320,000 סטודנטים. כמו כן, הנתונים מוכיחים עלייה משמעותית גם במספר הסטודנטים הנרשמים לתואר שני, למרות משבר הקורונה, ויש עלייה גבוהה בקרב הנרשמים לתואר שני במקצועות ההנדסה.

בוגרי תואר ראשון הבינו כי בעידן הנוכחי התואר האקדמי מהווה דרישת סף כדי להתקדם בחיים ולהשתלב בעבודה מעניינת ומתגמלת, אך כדי לפתח קריירה משגשגת כיום הדרישה המינימלית היא לימודים לתואר שני. יש מסלולים רבים ומגוונים לתואר שני לכן רבים מהמועמדים מתלבטים מה ללמוד והיכן. באופן כללי, יש לבחור בין שתי אופציות עיקריות – תואר שני עם תזה או ללא תזה. מסלול הלימודים עם תזה מאפשר לבוגרים להמשיך ללמוד לדוקטורט.

מהם תנאי הקבלה לתואר שני?

כדי להתקבל ללימודים לתואר שני יש לעמוד בתנאי הסף לקבלה שנקבעו על ידי מוסד הלימודים, כאשר תנאי הקבלה שונים בין מסלולי הלימוד ומוסדות הלימוד. יש דרישת בסיסית התקפה לכל מסלולי הלימוד לתואר שני – הדרישה היא בוגר תואר ראשון בתחום רלוונטי. במרבית מסלולי הלימוד לתואר המתקדם יש להציג ממוצע ציונים של לפחות 80 בתואר הראשון. במקרים מסוימים ובהתאם לביקוש ולהיצע, תנאי הקבלה יכולים להיות גבוהים יותר.

ראוי לציין כי מועמדים ללימודים לתואר שני שאינם עומדים בתנאי הקבלה, יכולים לפנות לראשי המגמות כדי לנסות להתקבל במעמד של סטודנט על תנאי, עליהם להתחייב להשלמת קורסים בציון ממוצע של 80 ומעלה או לעמוד בדרישות אחרות הנקבעות על ידי ועדת הקבלה. בחלק ממגמות הלימוד יש לעבור גם ראיון אישי.

איך תבחר את התואר השני המתאים לך?

סטודנטים רבים בוחרים להמשיך לתואר שני בתחום האקדמי אותו הם למדו בתואר הראשון. יחד עם זאת, לא חייבים להמשיך את התחום האקדמי שנלמד בתואר הראשון, ברוב המגמות לתואר שני ישמחו לקבל מועמדים איכותיים בעלי תואר ראשון בתחום אקדמי אחר, והדרישה היא להשלים קורסי יסוד כדי לרכוש ידע וליישר קו עם שאר הסטודנטים.

אם ברצונך ללמוד תואר שני בתחום אקדמי מסוים כדאי לך לקרוא מידע על הלימודים, לבדוק מהם תנאי הקבלה, היכן אפשר ללמוד וחשוב לבחון גם האם נושאי הלימוד מעניינים אותך ומתאימים לקריירה שברצונך להשיג. כמו כן, לפני הרישום לתואר שני כדאי לבדוק מהן אפשרויות התעסוקה העכשוויים בתחום ומה צפוי בהמשך מבחינת אפשרויות תעסוקה.

יש מגוון מסלולים ומוסדות לימוד לתואר שני, לכן הבחירה עשויה להיות מבלבלת וקשה. כדאי להיעזר ביועצים המנוסים, לקרוא מידע ולקבל החלטה שקולה ועניינית.

דרך ישירה ובטוחה לדוקטורט

אם ברצונך לעשות דוקטורט עליך לבחור מסלול לימודים לתואר שני הכולל תזה. המסלול לתואר שני עם תזה מתקיים בעיקר במקצועות מדעיים, אך כיום יש גם מגוון מסלולים לתואר שני עם תזה בתחומים אקדמיים כמו מדעי החברה, מדע המדינה, כלכלה, משפטים ועוד.

המסלול עם תזה מתאפיין ברמה אקדמית גבוהה, הלימודים נחשבים לתובעניים יותר, ולעיתים המסלול עם תזה גולש גם לשנה שלישישת באקדמיה.

מקצועות מבוקשים לתואר שני

יש מגוון מקצועות מבוקשים בקרב סטודנטים הנרשמים לתואר שני, המקצועות המבוקשים ביותר הם תואר שני בהנדסה תעשייה וניהול,  תואר שני בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה, תואר שני בכימיה, מוסמך במנהל עסקים (MBA), לימודי המזרח התיכון ומדעי המדינה, פסיכולוגיה, קרימינולוגיה, כימיה ביולוגית, ביולוגיה מולקולרית, פיזיותרפיה, מדעי התזונה, תואר שני במדעי המחשב, מנהל מדיניות ומערכות בריאות.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*