תהליך השגת רישיון נשק בישראל

תהליך השגת רישיון נשק בישראל

חוק ככלי הירי {התש"ט 1949} וכן, התקנות על פיו, מגדיר את זכותם של האזרחים לשאת נשק. זכות זו, אינה מוקנית בדומה למצב בארה"ב, כי אם מותנית בקבלת רישיון. מי שממונה על מתן רישיון נשק לאזרחים וחידושם, הינו האגף לרישוי כלי ירייה במשרד הפנים. מדיניות מתן רישיון לכלי ירי וכן, חידוש הרישיון, נקבעה בהמשך להמלצות וועדה בין משרדית {וועדת כהן} אשר מונתה בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת. הוועדה המליצה, כי רישיון לכלי ירי, יינתן על פי עילות מוגדרות אשר עליהן להיות בתוקף גם בזמן הבקשה להארכת תוקפו של הרישיון.

עבור אדם פרטי, הוצאת רישיון נשק טומנת 9 שלבים כאשר ברוב השלבים, יש למלא טפסים עבור הוצאת רישיון כלי ירי על פי המשרד לביטחון פנים. הטפסים ייבדקו ע"י האגף לרישוי כלי ירייה ואם יימצא, כי הפונה עומד בקריטריונים, האגף יעדכן על מנת להמשך השלבים הבאים ועד להגעה לראיון עם פקיד הרישוי. אחד מהטפסים לרישיון נשק שיש למלא בהמשך הינו טופס הצהרת בריאות שעליו יש להחתים את רופא המשפחה. את הטופס על מבקש  הרישיון למסור במטווח שבו יתבצע אמון הירי. על המבקש למלא טופס הסכמה, כאשר המבקש יוסיף את תמונתו, אשר גם כך נמצאת במאגר משרד התחבורה לצורך הוספתה על רישיון הנשק.

אגרות ואישורים לפני קבלת רישיון נשק

ישנם כמה קריטריונים לקבלת רישיון נשק, כמו למשל מגורים ביישוב זכאי, עיסוק ביישוב זכאי, מורי דרך, חקלאי מוכר, הובלת חומרי נפץ, שירות בכוחות הביטחון, שירות פעיל בכוחות הביטחון, שירות פעיל ביחידה מיוחדת, שירות במשטרת ישראל, הכשרה מיוחדת, קצין ביטחון בגוף מוכר, עובדים ומתנדבים בגופי הצלה, עובד מד"א, מדריך ירי, מיד, צרכים וטרינריים ועוד. לאחר שהאישורים שהוגשו לקבלת רישיון לכלי נשק יש לשלם אגרה על סך של 3,00 ש"ח וכן יש להתאמן במטווח הכרוך בתשלום. יש לקבל אישור על אימונים במטווח. הרישיון הזמני לנשק, יישלח בדואר ויהיה בתוקף למשך 6 חודשים ולאחר מכן, הרישיון הקבוע יישלח.

דחייה לקבלת רישיון לנשק והסיבות השונות

פעמים רבות, בקשה עבור רישיון נשק נדחית ע"י  האגף לרישוי כלי ירייה במשרד הפנים, בשל רישום פלילי או משטרתי. על מגיש הבקשה, לבדוק כי אם קיים כנגדו רישום פלילי, לדאוג ולמחוק אותם. ניתן להגיע לעו"ד פלילי, אשר ידאג למחיקת הרישום הפלילי ואז, כאשר לא מופיע הרישום הפלילי נגד  מבקש הרישיון לכלי הנשק, ניתן יהיה להגיש את הבקשה.  בנוסף, אם מבקש הרישיון נתקל בדחייה,  ניתן יהיה להגיש ערר לממונה באגף הרישוי , תוך 45 יום מיום ההחלטה. בשל אופי הערר, המורכבות של הליך זה והגדלת סיכוי לקבלת הערר, יש לפנות אל עורך דין הבקיא בהליך זה ואף יציג את הטיעונים הרלבנטיים ואת האסמכתאות השונות.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*