תביעות ביטוח לאומי – שאלות ותשובות בצל הקורונה

תביעות ביטוח לאומי – שאלות ותשובות בצל הקורונה

מאת עו"ד דותן לינדנברג.

עם כל יום שחולף בצלו של משבר התפשטות נגיף הקורונה, עולות על הפרק מגוון רחב של שאלות קריטיות הקשורות למנגנוני העבודה של משרדי הממשלה ורשויות המדינה אשר עברו לעבוד במתכונת שעות וכוח אדם מצומצמת.

ריכזתי עבורכם תשובות לשאלות הנפוצות ביותר שמופנות אל משרדנו בימים אלה בכל הקשור לתביעות נגד המוסד לביטוח הלאומי.

האם מתח נפשי מתמשך נוכח המצב מהווה עילת תביעה לקבלת פיצוי/ קצבה או גמלה מהביטוח הלאומי?

התשובה לשאלה הזו מעט מורכבת ולכן אחלק אותה לשניים: בכל הקשור למתח ולעוגמת הנפש מהמצב בו כולנו נמצאים, הרי שהמצבים הנפשיים הללו כשלעצמם אינם מהווים עילת תביעה של ממש. אולם, באם חלילה פוטרתם מעבודתכם נוכח המצב או אירע לכם אירוע יוצא דופן אחר בעבודה ובעקבות כך חוויתם באופן מיידי אירוע רפואי חריג,  הרי שבמקרים מסוימים ניתן להגיש תביעה נגד הביטוח הלאומי להכרה בכך כתאונת עבודה. לדוגמא: חס וחלילה  אירוע לבבי או אירוע מוחי או אפילו מצוקה נפשית קשה ומיידית.

יצוין שבנוגע לנכות כללית אם קיימת מצוקה נפשית שמגיעה לכדי נכות, אין צורך לבחון אירוע ספציפי אלא יש לעמוד בסף הנכות ואי הכושר הנדרשים.

הגשתי תביעה לקבלת קצבה/גמלה מהביטוח הלאומי. האם גם בימים אלה התביעה שלי תזכה להתייחסות וטיפול?

כן! הצוותים הרפואיים והאדמיניסטרטיביים של הביטוח הלאומי ממשיכים לטפל בתביעות שמתקבלות מאזרחים בתקופה הזו כאשר במידת הצורך, תתכנס הוועדה הרפואית ללא נוכחותו של התובע או בא כוחו. אלה יקבלו את ההזדמנות להתייצב בפני הועדה במידת הצורך במועד מאוחר יותר.

אם אתם שוקלים האם כדאי להגיש תביעה לביטוח הלאומי בעת הזו, למען הסר ספק – תוכלו לעשות כן ועדיף אפילו להקדים כדי שהטיפול בתביעה יתחיל עכשיו ולא יידחה למועד מאוחר יותר.

התחלתי לקבל גמלה/קצבה מהביטוח הלאומי. האם התשלומים ימשיכו להגיע?

נכון לעכשיו ועל פי הידוע לנו, אין כל מניעה ולא צפויה כל מניעה להעברת התשלום מהמוסד לביטוח הלאומי לאזרחים. במילים אחרות, אם התחלתם לקבל גמלה / קצבה מהביטוח הלאומי כפי שמגיע לכם – תוכלו להמשיך ולקבל אותה כסדרה גם בתקופה הזו. לא רק זאת אלא שביטוח לאומי אף פועל במקרים רבים להאריך אוטומטית את תקופת הנכות הזמנית ללא ועדה וכך מאפשר המשך רצף תשלומים בגין כך.

אם נדבקתי בקורונה בעבודה האם אוכל להיות מוכר כנפגע עבודה?

אם יש קשר סיבתי בין ההדבקות בקורונה לעבודה בזמן ובמקום ספציפיים, הרי שככל הנראה תהיה במקרה זה הכרה של ביטוח לאומי בכך כתאונת עבודה.

הכותב,  עורך הדין דותן לינדנברג – בעליו של משרד עורכי דין העוסק בתביעות בשל נזקי גוף מול המוסד לביטוח לאומי, מול חברות ביטוח ומעסיקים וגם תביעות בגין  תאונות עבודה, תאונות דרכים ורשלנות רפואית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*