שר האנרגיה והתשתיות הודיע על הטמנת קווי המתח הגבוה בעיר!

שר האנרגיה והתשתיות הודיע על הטמנת קווי המתח הגבוה בעיר!

שר האנרגיה והתשתיות נפגש עם ראש העיר אשדוד והודיע על הטמנת קווי המתח בעיר בעלות של מיליוני שקלים • לצד זאת, הוחלט על הארכת צינור הגז הטבעי בעיר וחיבור בית החולים אסותא, המכללה ומפעלים נוספים לרשת הולכת הגז הטבעי • עוד הוחלט על הנעת תוכנית כוללת לקידום אנרגיה ירוקה מקיימת בעיר, התייעלות אנרגטית והקמת תחנות הטענה לרכבים חשמליים.

בפגישה שנערכה היום (שלישי) בין שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ, לבין ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, התקבלו מספר החלטות חשובות באשר לאנרגיה ירוקה, נחל לכיש והמשך פיתוח ושדרוג העיר בנושא אנרגיה מקיימת.

במהלך הביקור הכריז השר על שורת החלטות חשובות: השקעה בתשתיות החשמל והאצת פריסת רשת החלוקה בעיר הגז הטבעי – בדגש על הטמנת קווי מתח גבוה בשטחי העיר בעלות של מאות מיליוני שקלים ובמימון של חברת החשמל, בשורה לה ציפו רבים מתושבי העיר. בנוסף, הוחלט על הארכת רשת חלוקת הגז הטבעי בעיר וחיבור בית החולים אסותא, המכללה ומפעלים נוספים בעיר לרשת הולכת הגז הטבעי.

נושאים אלו מצטרפים להשקעות רבות של משרד האנרגיה והתשתיות בראשות השר כ"ץ בעיר אשדוד, שממשיכה להיות מובילה במגוון פרויקטים בתחום האנרגיה. בימים אלה מקודמת תמיכה לפרויקטים למעבר לאנרגיה מקיימת, לרבות פרויקטים להתייעלות באנרגיה וקירויים סולאריים, פיתוח יכולות אגירת אנרגיה, מענקים להקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים ופרויקטים לעידוד ייצור אנרגיה מתחדשת במגזר הביתי ובמגזר העסקי בעיר.

לצידו של שר האנרגיה והתשתיות נכחו בפגישה מנכ״ל משרד האנרגיה והתשתיות, קובי בליטשטיין, משנה למנכ"ל המשרד, ברק נפתלי, יו"ר רשות החשמל, אמיר שביט, מנכ"ל חברת חשמל מאיר שפיגלר, מנהל רשות המים, יחזקאל ליפשיץ וראש החטיבה לאנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות, רון אייפר.

בפגישה העלה ראש העיר לסרי את נושא תמ"א 75 – קידום ופיתוח מפרץ חיפה, שלדבריו גורם להעברת הבעיות מחיפה לאשדוד. "לא פותרים בעיה אחת ביצירת בעיה אחרת", אמר ראש העיר. "אנחנו מתארגנים לפעילות יותר רחבה, ומבקשים שתהיו איתנו בנושא הזה. אתם מחויבים בראייה כלל לאומית, אבל גם זה לא נכון להעביר בעיה ממקום אחד למקום אחר. גם מבחינה ביטחונית לאומית זה לא נכון לרכז מצבור של איומים בסביבת אשדוד". מנכ"ל משרד האנרגיה השיב לראש העיר כי יפעל מול משרד האוצר כדי לבחון שוב את נושא אחסון הגפ"מ.

שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ: "החזון הוא פשוט – להפוך את אשדוד לעיר יותר ירוקה. קידום תחום האנרגיה, בדגש על אנרגיה מתחדשת, הוא משמעותי לעיר ולתושביה וקידומו יתרום רבות לאיכות החיים ולכלכלה המקומית. אני מודה לראש העיר יחיאל לסרי על שיתוף הפעולה ומתחייב להמשיך לפעול למען פיתוח העיר – בדיוק כפי שעשיתי בעבר עם הפיכת הנמל בעיר למרכז בינלאומי של תובלה ימית, הקמת מחלף גדרה, חיבור כביש 7 מאשדוד עד לכביש 6 ועוד עשרות פרויקטים נוספים״.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הודה לשר כ"ץ על הנכונות, וציין כי "אשדוד נמצאת בתפיסה של קיימות ותמשיך ליישם כל חזון ירוק שמשתלב עם החזון שלנו".

קרדיט צילום: אורי קריספין, עיריית אשדוד

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*