שרירים תפוסים – למה זה קורה ומה ניתן לעשות?

שרירים תפוסים – למה זה קורה ומה ניתן לעשות?

כל אדם באשר הוא חווה בחייו את ההרגשה של שריר תפוס, לרוב לאחר פעילות גופנית או לאחר הרמה של משקל כבד. מדובר במצב שכיח יחסית אשר גורם לחוסר נוחות ולעיתים גם לכאב. הגיע הזמן אחת ולתמיד להבין מדוע שרירים נתפסים ומה ניתן לעשות בנידון, כדי לשוב לשגרה במהרה.

למה שרירים נתפסים?

כאבי שרירים או מיאלגיה, תופעה הידועה גם כהיתפסות שרירים, יכולים להיגרם בשל מספר סיבות. לעיתים התופעה מתרחשת בשל מתח גבוה בשריר, במיוחד לאחר פעילות גופנית או פעילות מאומצת מסיבה אחרת. ישנם מקרים שבהם מיאלגיה נגרמת בשם דלקות, מחלות נוירולוגיות, שינויים הורמונליים ואפילו חסרים בחומרים הנחוצים לגוף. ישנם מקרים שבהם שרירים תפוסים מופיעים בשל חשיפה לקור, שינה במנח לא נכון והרמה של חפצים כבדים.

אילו שרירים נתפסים הכי הרבה?

ישנם שרירים המועדים יותר להיתפסות מאשר אחרים. אחת הקבוצות המועדת במיוחד להיתפסות היא קבוצת שרירי הגב. אלה נתפסים פעמים רבות לאחר אימונים גופניים עבור מי שאינו בכושר, אך לעיתים הם נתפסים גם בשל נשיאת משקל כבד. ישנם מספר שרירי גב האחראיים על תנועתו התקנית, חלקם מגיעים עד לצוואר. למעשה, לא פעם צוואר תפוס יתלווה לגב תפוס גם כן.

קבוצת שרירי הרגליים גם היא מועדת לא פעם להיתפסות. קבוצה זו אחראית על יציבת הגוף כולו, בזמן הליכה, ריצה או קפיצה, אך גם בעת ישיבה וקימה. לכן, אין זה מפתיע כי בזמן אימון או בשל תנועה לא נכונה של קבוצה זו היא עשויה להיתפס.

עוד קבוצה המועדת להיתפסות היא שרירי הכתפיים. קבוצה זו נמצאת תחת עומס רב בעת נשיאת חפצים וכאשר נגרמת להם טראומה הם עשויים להיתפס ואך להגביל את תנועת הידיים בעקבות זאת.

התחושה של מיאלגיה היא בהחלט לא נעימה, ולעיתים היא עשויה אף להגביל ממש את תנועת הגוף. לכן, אין זה מפתיע שנרצה לשחרר את השריר כמה שיותר מהר. דרך אחת לסייע לשריר התפוס להשתחרר היא באמצעות מריחת משחה על האזור המיועדת למטרה זו. הקרמים הללו אינם דורשים מרשם רופא וניתן לרכוש אותם בקלות כאשר מופיע שריר תפוס.

אם הכאבים נעשים קשים מנשוא, ניתן להיעזר גם במשככי כאבים עד אשר השריר ישתחרר והכאב יפוג. שנית, ניתן לשים על האזור גם קומפרס חם או קר, כאשר חשוב להימנע מחום או קור קיצוניים. כיום ישנן גם מדבקות ייחודיות שמטרתן להפחית את הכאבים באזורים השונים, באמצעות שחרור של חומר משכך כאבים הישר אל העור הקרוב לשריר.

אשלגן ומגנזיום הם שני תוספים אשר יכולים לסייע להחלמה בצורה מהירה יותר. ניתן לצרוך את התוספים השונים הללו דרך מזון כמו בננות, שעועית לבנה, שקדים, אבוקדו או עגבניות.

איך להימנע משרירים תפוסים?

ישנם דברים אותם ניתן לעשות כדי להימנע כמה שיותר משרירים תפוסים. ראשית, לפני ביצוע פעילות גופנית מומלץ לחמם את השרירים כדי להכין אותם היטב לקראת המאמץ הפיזי. שנית, לאחר האימון מומלץ לבצע מתיחות כדי לשחרר את המתח שהצטבר באזורים השונים בגוף. בנוסף, מומלץ להימנע מהרמת משאות כבדים מדי ולהקפיד על מנח נכון בעת הרמה של חפצים. לדוגמה, אם אתם מרימים חפץ מהרצפה שימו דגש על הרמה באמצעות הרגליים ולא באמצעות הגב.

עוד דרך למנוע מצב של מיאלגיה היא להקפיד על תזונה נכונה שתאפשר לשרירים להישאר חזקים. תזונה זו תכלול שילוב של חלבונים, שומנים בריאים וגם ויטמינים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*