שפות קוד והשימושים שלהן בדיגיטל

שפות קוד והשימושים שלהן בדיגיטל

בעולם התכנות והדיגיטל חיות להן בשלום שפות קוד רבות. אחדות מהן פותחו כבר לפני עשורים, אך הן עדיין חיות ובועטות עם תוספים ושיפורים. שפות אחרות, שהן גלגול של שפות קוד שכבר נעלמו (או בדרך להיעלם), צצות מעת לעת. בשורות הבאות נציג כמה שפות קוד עם מידע מעניין לגבי היישומים והשימושים שלהן.

כדאי לדעת תכלס – אלה שפות הקוד הכי פופולריות

השפה הכי טובה בעולם או הקוד הכי מוצלח בדיגיטל תמיד יהיו מקור בלתי נדלה לוויכוחים. במקום להכריע בין מה שיאמר לכם מתכנת REACT NATIVE במיקור חוץ ומה שיאמר לכם מתכנת JavaScript, בואו נראה מהן שפות הקוד הכי נפוצות בשימוש כיום. ניתוח של מודעות דרושים בנוסף לביקוש עליו מעידים בחברות השמה להייטק מגלים את שלושת שפות הקוד הכי פופולריות, מעל לכל היתר. האחת זו Java השנייה זו Python והשלישית היא JavaScript.

  • שפת Java על קצה המזלג – שפה פופולרית זו נולדה באורקל, לפני שלושים שנה בקירוב. היא משמשת בפלטפורמת Java ובסיס שלה היא שואבת הרבה מ-C פלוס פלוס. עקרונות הקוד מבוססים על תכנות מונחה עצמים.
  • שפת Python על קצה המזלג – שפת קוד דינאמית, וותיקה גם היא. הגרסה השימושית כיום נקראת פייתון 3. הקוד של השפה נחשב לפשוט יחסית ולא קשה ללימוד וליישום. מלבד היכולת של השפה להתבסס על קוד מונחה עצמים, ניתן להשתמש בה גם לתכנות פרוצדורלי ואף שימוש בפונקציונליות.
  • JavaScript על קצה המזלג – שפה זו מבוססת על עקרונות של קוד מונחה עצמים, אך היא מתאימה במיוחד לאתרי אינטרנט. משמשת לתכנות צד לקוח. הקוד של השפה מסוגל לבצע הרבה יותר מכפי שקוד HTML הוותיק היה יכול להשיג לבדו. נדירים הם אתרי האינטרנט שבהם לא משולבת JavaScript בצורה כזאת או אחרת. הגרסה הראשונה הופיעה באמצע שנות התשעים.

עוד קודים פופולריים בדיגיטל

שפת התגיות לעיצוב עמודים לאינטרנט נקראת HTML כלומר Hyper Text Markup Language. זו השפה שאומנם פותחו לה תוספות רבות אך היא עדיין אחראית ליצירת המבנה הבסיסי של מרבית העמודים השונים ברשת. הגרסה העדכנית שנמצאת בשימוש היא החמישית במספר. ניתן לשלב את השימוש בתגיות הקוד יחד עם יישומים נוספים למשל כאלה שנעשים ב- JavaScript. תגיות הקוד מבהירות לדפדפן איך להציג את המידע בעמודים השונים, לרבות מידע גרפי, אודיו, תמונות, כותרות ועוד.

נסיים עם קוד נוסף שהוא מאוד נפוץ בדיגיטל – CSS. קוד זה פותח על מנת להשלים עיצובי HTML כך שהעיצוב של דפי אינטרנט והתוכן שבתוך הדפים יוצגו בצורה טובה יותר. השימוש המשולב מאפשר לבצע שינויים ותוספות באתרים פעילים, מבלי להיקלע לקשיים ובצורה מהירה וידידותית. כמו כן הקוד תומך בביצוע מדורג. קוד זה מאפשר בניית תבנית על, כך שבניית אתר אחיד הרבה יותר קלה. לאחר הבניה ניתן להכניס שינויים רצויים, בעמודי תוכן כאלה או אחרים.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*