שנתיים של פקקים ומהפכה אחת גדולה

שנתיים של פקקים ומהפכה אחת גדולה

אם יש לנו המלצה אחת לתת לכם לשנתיים הקרובות, להיכנס לסופר-פארם, לקנות 2-3 בקבוקונים של רגיעון או פרחי באך ולשים בתא הכפפות באוטו. אוי כמה שאתם תודו לנו על הטיפ. למה אתם שואלים? בעוד מס׳ ימים תהפוך העיר לצוואר בקבוק של פקקים אינסופיים.

אשדוד נבחרה לשמש כעיר מודל לתחבורה ציבורית. הפרס: חצי מיליארד ש״ח לשיפור תשתיות ולשדרוג מערך התחבורה בעיר. מה זה אומר ולמה שאלו אתכם? הכל בהמשך הכתבה. נצרת, חדרה, נתניה, כפר סבא, הרצליה, רמת-גן, בני ברק, פתח תקווה, מודיעין-מכבים-רעות, בית שמש, לוד, רמלה, חולון, בת ים, רחובות ואשקלון לא זכו במכרז, אשדוד דווקא כן.

שקופית8

במה זכינו?

בעוד שנתיים, אחרי שיצא לנו עשן מהאוזניים ונקלל את כל הערים שלא זכו, בסוף, בסוף יהיה פה ממש מגניב, אבל עד אז נצטרך הרבה סבלנות ואמונה בדרך בתקווה שהפרוייקט הזה לא יקנא במס׳ פרוייקטים שתוכננו בעיר וארכו שנים יותר מהתכנון המקורי.

במסגרת שיפור תשתית התחבורה הציבורית, יוקמו יותר מ-100 תחנות אוטובוס חדשות לאורך צירי קווי ה-BRT וישודרגו יותר מ-200 תחנות בכל רחבי העיר. התחנה המרכזית תשודרג ותכלול הקמת סככות חדשות לקווי האוטובוסים. כמו כן יוקם מסוף אוטובוסים חדש בעיר. כן תוקם רשת של שבילים מיוחדים לרוכבי אופניים, בתוספת של עוד כ-23 קילומטרים, שתחבר בין רובעי העיר למרכזים העירוניים ויצירת אינטגרציה מלאה עם התחבורה הציבורית. 13 קילומטרים נוספים של צירים להולכי רגל יוקמו ברחבי העיר, הכוללים בין השאר הקמת מדרחוב חדש במרכז העיר, באורך של כקילומטר אחד.

שקופית7

במשרד התחבורה ציינו כי עם השלמת המיזם, אשדוד תהנה ממערכות תחבורה מהמתקדמות בעולם, תשתיות משודרגות וסביבה עירונית איכותית שיהפכו את העיר למודל חיקוי לשאר הערים בישראל. "מדובר ברשת תחבורה ירוקה הכוללת בין השאר עשרות קילומטרים של נתיבים מיוחדים לתחבורה ציבורית, מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים וצירים ייחודיים להולכי רגל".

היום, יום ראשון, ה-9/10/16, הכריז ראש העיר על סיום שלבי התכנון והשלמת ההיתרים ומיד לאחר החגים יתחיל השלב הביצועי אשר יימשך כשנה וחצי ובסיומו תציג אשדוד מודל חדש, מודרני ומתקדים, של תחבורה ציבורית המשתלב בתכניות העתיד של העיר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*