שנה חדשה במערכת החינוך

שנה חדשה במערכת החינוך

כ-54,000 תלמידים פקדו היום את מוסדות החינוך ופתחו את שנת הלימודים החדשה ללא תקלות. ראש העיר התחיל את יומו ברובע ג', במעבר החצייה המסורתי, ולאחריו ביקר במוסדות החינוך, נפגש עם מנהלים, מורים, הורים ותלמידים. את ראש העיר ליוו מר יהודה פרנקל, הממונה על החינוך, מר אריה מימון ראש מינהל החינוך וסגל מנהלים ויו"ר ועד הורים עירוני גב' בלה רובין. הרבה פנים שמחות נראו היום ואיתן איחולים לשנת לימודים חדשה ומוצלחת.

שנת הלימודים החדשה נפתחה כבכל שנה בהצלחה רבה. בתי הספר לבשו חג ונערכו לקבל את התלמידים בחיבוק גדול. האווירה החגיגית עמדה בסימן של התרגשות. התלמידים והוריהם התרגשו מהמפגש החדש בבית הספר אך גם סגל המורים והמנהלים התרגשו מאוד, במיוחד לאחר שבשבועות האחרונים הדירו שינה מעיניהם על מנת להכין את מוסדות החינוך שלהם לקליטת התלמידים במוסדות מטופחים ובסביבה לימודית ידידותית ונעימה.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, כבכל שנה, פתח את סדר יומו במעבר החציה. הפעם היה זה ברובע ג', בשדרות הפלמ"ח פינת חנה סנש. יחד עם הממונה על החינוך מר יהודה פרנקל, ראש מינהל החינוך מר אריה מימון ויו"ר ועד הורים עירוני גב' בלה רובין, ראש העיר סייע לתלמידים לחצות בבטחה ואיחל להם שנת לימודים מוצלחת. בהמשך סייר ראש העיר בין מוסדות החינוך ופגש בסגל המנהלים והמורים, שוחח עם הורים ובעיקר עם תלמידים בכיתותיהם.

תחילת הביקור בבית ספר המגינים ברובע ג' ולאחריו בית ספר שילה ברובע ו'. הוא התרגש עם תלמידי כיתות א', העושים את צעדיהם הראשונים בין כותלי בית הספר, ושוחח איתם על הציפיות מהם מבית הספר. בתיכון מקיף ט' הוא נפגש עם מנהל בית הספר החדש וסגל המורים, סייר בבית הספר וחתם את ביקורו במקיף ז'.

מערכת החינוך העירונית גדולה ומרשימה. למעלה מ-54,000 תלמידים פוקדים היום את בתי הספר ואת גני הילדים. למעלה מ-3,500 אנשי חינוך ילוו את תלמידי העיר במהלך השנה וילוו אותם להישגים נוספים בחינוך. השנה נפתחו כמה גנים ומוסדות חדשים, הורחבו מבנים קיימים ונערכו עבודות בדק בית במוסדות רבים. בתוך כך, תכנית ראש העיר להחלפת החולות בגני הילדים בדשא סינטטי, נמצאת בעצומה ועד סוף שנת 2016 תושלם התכנית בכל הגנים העירוניים.

בבית ספר שילה ביקר ראש העיר באולם הספורט החדש אשר ייחנך בקרוב. מדובר באולם ספורט גדול ומרשים המכיל 500 מקומות ישיבה ויאפשר אירוח מפעלי ספורט באולם. תכניות חדשות השנה הן התכניות להגברת לימודי המתמטיקה והעלאת הזכאים ב-5 יח' ל-23%, תכנית אורח חיים בריא שתבוא לידי ביטוי במנות המזון במוסדות החינוך, תכניות תיגבור והעשרה ועוד. מוסדות החינוך המפוקחים ע"י מינהל החינוך שומרים על קו עליה רציף בהישגי התלמידים ובמספר הזכאים לבגרות וכן מתבצעת עבודה אינטנסיבית להעלאת אחוז המתגייסים לשירות משמעותי. גם השנה יושם דגש על החינוך הערכי, מורשת ישראל וזהות יהודית. תלמידי היסודי ייחשפו לאתרים עירוניים ולהכרות עם אשדוד וילדי הגנים ביול"א יהנו מיום לימודים ארוך.

ראש העיר התרגש לשמוע מנהלים שסיפרו על המאמצים האינטנסיביים שנעשו במהלך הקיץ על מנת להכין את מוסדותיהם לשנת הלימודים החדשה. מנהלים מבלים את רוב זמנם, יום ולילה, בין כותלי בית הספר ומנהלות מגייסות את בעליהם ואת בני המשפחה לסייע להם בהכנת בית הספר ובהערכות לקליטת התלמידים. ד"ר לסרי ציין לשבח את אנשי החינוך באשדוד והדגיש שוב את ערך המצוינות וההשקעות שעושה העיר כדי להוביל את בוגרי מערכת החינוך למעמד של אזרח מצליח המסייע לעצמו ולסביבתו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*