שמוליק דואק בטור אישי על פרוייקט Reway

שמוליק דואק בטור אישי על פרוייקט Reway

אמצע חודש נובמבר 2016, והחזאי מבשר על שרב !
אמצע חודש נובמבר ואני עדיין מדליק מזגן כל היום בעבודה, וחושב לעצמי איך פעם כבר בחודש אוקטובר היה יורד עלינו גשם בסוכה.
כדור הארץ מתחמם !! הקיץ מתארך ונעשה חם יותר משנה לשנה. החורף מתקצר. גשם לא נראה באופק. פליטת גזי החממה שאנחנו פולטים אל כדור הארץ מגדילה את החור באוזון ואת ההתחממות העולמית !
אחד הגורמים לכך הוא זיהום האוויר שנגרם בין היתר מהרכבים.
העולם כולו מבין ומתחיל להתעורר. בכל הערים הגדולות בעולם עוברים לתחבורה ציבורית ! במקום 50 רכבים מזהמים על הכביש – אוטובוס מזהם אחד שמסיע 50 אנשים !!!! פחות זיהום, פחות הוצאות דלק, פחות פקקי תנועה, פחות מתח ועצבים בכביש, פחות תאונות – יותר בריאות לכולנו !

בלונדון עולה כסף להיכנס למרכז העיר עם רכב פרטי. בקופנהגן סגרו רחובות לכלי רכב פרטיים. במרבית ערי אירופה יש העדפה ברורה לתחבורה ציבורית, באמסטרדם המהירות בכביש נקבעת על פי הולכי הרגל ומכוניות פרטיות לא נכנסות מבחירה ויש עוד המון דוגמאות בערים אירופאיות מודרניות שהעירייה החליטה להפלות את הרכב הפרטי ולהעדיף תחבורה ציבורית (תודה רינה מגן על המידע הזה)

אוכלוסיית אשדוד צפויה להמשיך לגדול, אבל כבישיה לא.
תוחלת החיים גדלה. יותר אנשים נוסעים יותר שנים על הכביש, ומנגד נערים מחכים לגיל 17 כדי לקבל רישיון נהיגה. עוד לפני תחילת העבודות החדשות, אשדוד הפכה להיות פקוקה וזה רק מחמיר משנה לשנה. אם נחכה עוד 10 שנים בלי לעשות כלום, כבר לא יהיה ניתן לחסום חצי כביש, כמו שעכשיו עשו לצורך העבודות על ה-ReWay.
בואו נפסיק לחשוב רק על עצמנו ורק על הרגע, ונתחיל לחשוב איזה עולם אנחנו משאירים כאן לילדינו ולנכדינו. אולי נסבול שנה וחצי מעומסי תנועה שלא היו קודם. אבל המטרה והחשיבות של הנושא צריכים להיות לנגד עינינו.
אין לנו ברירה. כדור הארץ בסכנה ! ההתחממות הגלובלית מאיימת על מקורות המים שלנו, על מקורות המזון שלנו, על החי ועל הצומח, על איכות החיים שלנו. יש פחות חמצן לנשום !!! חייבים לעצור ולהתחיל לחשוב ירוק.
אני מבין את הכעס של המתעכבים בפקקים ושל המאחרים לעבודה. אבל זה כ"כ זמני וחסר חשיבות מול היתרונות הרבים של מה שנקבל אחרי שיסתיימו העבודות. מגיע לנו. אין לנו כדור אחר לחיות בו!

כותב הטור, שמוליק דואק, פעיל חברתי בעיר אשדוד, ספר ובעלים של מספרה חברתית ברובע ב׳

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*