שירות דיגיטלי חדש של עיריית אשדוד

שירות דיגיטלי חדש של עיריית אשדוד

עיריית אשדוד, באמצעות מרכז "עוצמה" שבמינהל לשירותים חברתיים, בניהולה של הגב' רונית צור,  נערכת להשקת עמדות שירות חדשות המנגישות מידע דיגיטלי לכל ציבור התושבים. בעמדות שתושקנה  ב-13/9/21, יוכלו תושבי העיר שאין ברשותם מחשב, לגשת ולבצע שורה של פעולות והתקשרויות עם משרדי ממשלה ומסגרות ממלכתיות. אשדוד 'עיר חכמה' ממשיכה לקדם טכנולוגיות חכמות לטובת התושבים.

אשדוד ממשיכה לקדם את חזון ה'עיר חכמה' ובצד הפעילות שעושה העירייה בתחום הדיגיטל והטמעת טכנולוגיות חכמות במערכות העירוניות, היא מקדמת גם שירותים דיגיטליים לרווחת התושבים. המטרה: הנגשת שירותים ממשלתיים ולאומיים באופן מהיר ופשוט וללא צורך הגעה למשרדים ועמידה בתור. השירות מונגש גם לאוכלוסיות עם מוגבלויות ומוצע לכל התושבים ובכלל זה למי שאין או לא יודע לפעול בסביבה דיגיטלית.

"לצד המהפכה הדיגיטלית, שבה אתרי הממשלה הפכו להיות נגישים עבור ציבור האזרחים, ישנה אוכלוסייה שלמה החיה בהדרה דיגיטלית ולא יכולה ליהנות מיתרונות המהפכה הדיגיטלית" אומרת עו"ס נוית דאובר, רכזת "נושמים לרווחה במרכז עוצמה" אשדוד, האחראית על המיזם החדש. דאובר מסבירה כי משבר הקורונה הדגיש עוד יותר את הפערים בקבלת השירותים הממשלתיים המקוונים, והעלה את הצורך להנגיש שירותים אלה גם למי שאין מחשב בהישג יד או שאין לו ידע במחשבים. בעקבות כך, מרכז 'עוצמה' במינהל לשירותים החברתיים החליט לרכוש עמדות מחשב נגישות לכל התושבים ולהציבם באזורים שונים בעיר. בשלב זה נקבעו שלוש עמדות שירות: ברחוב קיבוץ גלויות 1 וברחוב אליאשוילי 3 וברחוב יהודה המכבי 14.

אם כן, בחודש הבא תשיק העירייה את עמדות "ממשל זמין" של רשות התקשוב הממשלתי, ותנגיש שירותי מידע והתקשרות עם משרדי ממשלה וגופים ממלכתיים. על הצבת העמדות אחראי מרכז 'עוצמה', בשיתוף וסיוע של אגף מיחשוב של עיריית אשדוד, ולמעשה מדובר בשני סוגי עמדות:

  1. עמדת שירות ממלכתית – השירותים הניתנים בעמדה זו כוללים: קישור לאתר ביטוח לאומי, שירותי משרד תחבורה, שירותי רשות האוכלוסין, שירותי משרד הפנים, משרד המשפטים, מרכז לגביית קנסות, רישום למעונות (שירות זמני הפתוח כשלושה שבועות בכל שנה) ועוד. בנוסף, תהיה גישה לאתר "כל זכות" עם מאגר ידע מקיף על זכויות התושבים והדרך למימושן ע"י קישורים לאתרים רלוונטיים, טפסים ועוד. בעמדה זו ניתן יהיה גם להדפיס את הטפסים הנדרשים.
  2. עמדה משולבת – מנגישה שירותים ממשלתיים לצד שירותים עירוניים. בנוסף לשירותים הממשלתיים הנ"ל, ניתן לקבל גם שירותים כלליים ועירוניים נוספים, כגון: אתרי קופות חולים, סיוע משפטי, חברות משכנות מטעם משרד השיכון והבינוי, מוקד עירוני 106, תשלום אגרות מים, ארנונה, פיקוח עירוני ועוד. עמדה זו הוקמה ע"י אגף המיחשוב בניהולו של יוסי בן סימון, ובה נבנתה תוכנה ייעודית לאשדוד.

במרכז "עוצמה" אומרים, כי העמדות פעילות וזמינות לשימוש התושבים ולרשות מי שזקוק לעזרה. בעמדות ישולבו  סטודנטים שיסייעו בתפעול השירות והכרות עם האתרים השונים. אגב סטודנטים, מדובר בצעירים הלומדים באקדמיה ובתמורה למלגה הם מתנדבים לפעילות בקהילה. הסטודנטים יעברו הכשרה בתפעול העמדות ומתן מענה לתושבים, ובמהלך שנה"ל האקדמאית הקרובה, המינהל לשירותים חברתיים מתכוון להכשיר את הסטודנטים לעו"ס ולשבצם לאורך השנה בעמדות הנ"ל. יהיה זה במסגרת מסע הסברתי החושף את המענים הדיגיטליים המוצעים לציבור ואת השירות והסיוע האישי לכל תושב שזקוק לכך.

ימים ושעות המענה שיינתן על ידי הסטודנטים יפורסמו במדיה ובלשכות לשירותים חברתיים בהן נמצאות  העמדות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*