שיקום הפה ביום אחד

שיקום הפה ביום אחד

אנשים רבים סובלים מבעיות שיניים אך לא מטפלים. הסיבה לכך היא הרבה פעמים חוסר זמן שטיפולי שיניים מצריכים. כיום, ישנם סוגים שונים של טיפולי שיניים אשר מאפשרים חסכון של זמן ועלות. אחד מהטיפולים הללו הוא שיקום הפה ביום אחד. אז איך זה עובד? למה כדאי? מה היתרונות?

שיקום הפה ביום אחד – מתי צריך?

שיקום הפה הוא תהליך שבו מחזירים את הפה למצב תפקודי מלא. שיקום הפה נעשה כאשר קיים תפקוד לא תקין, השיניים זקוקות לטיפול רחב, נדרשת התאמה של מבנה הפה, השיניים והלסתות. טיפול זה יכול להיעשות באמצעות השתלה של שיניים או בהתאמה של שיניים תותבות.

שיקום הפה ביום אחד – התפתחות הטכנולוגיה

הטכנולוגיות המתפתחות והכנסת הטיפול הדיגיטלי לתחום רפואת השיניים משפיע על ההתקדמות הטכנולוגית בכל תחומי הרפואה והמדע. מתרחש שינוי מהותי בתחום הכירורגיה בעקבות התפתחות הטכנולוגיה. שינוי זה מאפשר לבצע תהליכים כירורגיים עדינים ביותר וברמת דיוק גבוהה. השינוי גם גורם לירידה מהותית ברמת הסיכון וטווח השגיאות של הרופאים. הניסיון הרב שנצבר בתחום הכירורגיה האורטופדית והידע בתחום השתלת תחליפי עצם והגידים משליכים גם הם על רפואת השיניים. בעקבות השינויים הללו, חלה גם שינו בגישה לתחום רפואת השיניים והתפתחו תהליכים חדשים אשר מאפשרים לבצע שיקום הפה ביום אחד וכן גם השתלת שיניים ממוחשבת.

שיקום הפה ביום אחד – למה כדאי?

תחום שיקום הפה כולל בתוכו מגוון רב של טיפולים המסייעים למטופלים ביצירת תפקוד תקין של הפה. אחד הטיפולים שהפכו להיות יותר מבוקשים הוא שיקום הפה ביום אחד. טיפול זה מסייע ומשפר את מצב הפה של המטופל הסובל מבעיות בשיניים הקבועות באמצעות תהליך שמתחיל ומסתיים באותו יום. שיקום הפה ביום אחד הוא טיפול שאינו שונה מטיפולי השתלות שיניים אחרים, רק שבטיפול זה התהליך הוא קצר יותר ובכך יש לו יתרון על סוגי טיפולי שיניים אחרים. שיקום הפה ביום אחד נעשה ללא שימוש באזמל, כלומר לא מתבצעים חתכים ואין תפרים.

שיקום הפה ביום אחד – איך זה נעשה?

טיפול זה מסייע למטופלים לחזור לאכול באופן נורמאלי, לדבר באופן מובן, לחייך מבלי להסתיר את הפה והשיניים – הוא מסייע לפה לחזור לצורתו הטבעית והאסתטית. שיקום הפה ביום אחד ייעשה לאחר בחינה קפדנית ומקצועית של בדיקת ה – CT על ידי הרופא המטפל. בדיקה זו היא חשובה כיוון שבאמצעותה יוכל הרופא לבנות למטופל תוכנית טיפול אישית ומותאמת עבורו למבנה הפה והלסת. בעזרת ההדמיה, הרופא יידע היכן להניח את השתלים בצורה הנכונה והמדויקת ביותר בתוך הלסת מבלי לפגוע במבנה הטבעי.

שיקום הפה ביום אחד – כתרים

הכתרים המיועדים לשיקום הפה ביום אחד, יודפסו במדפסת תלת ממדית במעבדה מיוחדת המתמחה בטיפולים דיגיטליים. לבחירת החומר ממנו יודפסו הכתרים יש השלכה על התוצאה הסופית והיא תשפיע על הנראות וחוזק השתלים והכתרים. בעבר היו עושים שימוש בזהב עבור כתרים מלאכותיים, לאחר מכן עברו לעשות שימוש בחרסינה. כיום הכתרים עשויים מזרקוניה, חומר שמקורו מתעשיית היהלומים. כתרים אלו מאד מתאימים לפה, החומר לא נדחה על ידי הגוף, הם עמידים ביותר, קל מאד לעצב אותם והתוצאה הסופית אסתטית ביותר.

שיקום הפה ביום אחד – יתרונות

בדרך כלל בטיפול שיקום הפה ביום אחד, המטופל מגיע כבר ללא שיניים או שיניים שאינן רלוונטיות לפעולת השחזור. בסוף הטיפול עוזב המטופל את המרפאה בפה מלא שיניים וכבר למחרת הטיפול הוא יכול לחזור לפעילות מלאה. יתרון נוסף ומשמעותי לעבור הליך של שיקום הפה ביום אחד הוא העלויות. מדובר בהליך יותר זול כיוון שנעשה שימוש יחסית מועט בשתלים. טיפול שיניים רגיל מצריך  בדרך כלל שמונה עד עשרה שתלים בכל לסת  – העליונה והתחתונה. בטיפול שיקום הפה ביום אחד נעשה שימוש בארבעה שתלים בלסת העליונה ושישה שתלים בלסת התחתונה. ההליך הוא כמעט ולא פולשני כיוון שהוא צורך בהליכים כירורגיים כמו הוספת העצם או הרמה של הסינוס על ידע שימוע בעצמות הקשות שבפה.

שיקום הפה ביום אחד – הדרך שלכם לעלות את הבטחון העצמי.

בעיות שיניים ופה יכולות להוריד את הבטחון העצמי. אחד מהדברים הראשונים שאנשים שמים לב כאשר פוגשים אותנו לראשונה הוא השיניים שלנו. הסיבה לכך היא שהן בולטות כאשר אנחנו מדברים, אוכלים או מחייכים. הדבר יכול לגרום לנו להרגיש חסרי בטחון ואף למנוע מאיתנו לקחת חלק במצבים חברתיים בגלל תחושת האי נוחות. אז למה להמשיך להסתכל במראה ולא לאהוב את מה שאנו רואים? למה ללכת לביקורים רבים אצל רופא שיניים ולעבור טיפולים ארוכים וכואבים כאשר שיקום הפה ביום אחד מאפשר בזמן קצר לתקן את הבעיה ולעלות לנו את הבטחון העצמי.

אחוזי ההצלחה של שיקום הפה ביום אחד הינם גבוהים וזאת בגלל התכנון והעיצוב הדיגיטלי ורמת הדיוק הגבוהה שלו עבור השיניים הקבועות שיישארו לאחר ההחלמה המלאה של הפה. שיקום הפה ביום אחד הוא הדרך שלכם לשפר את איכות החיים שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*