שילוב מנצח של זום, סרטונים ומדיה דיגיטלית

שילוב מנצח של זום, סרטונים ומדיה דיגיטלית

אשכול הפיס מרכז המדעים העירוני מקיים כנסים רבי משתתפים בימים כתיקונם והשנה, בגלל מגבלות הקורונה, הוא בחר לקיים כנסים שערכם החברתי, ערכי, אנושי ומדעי חשובים במיוחד. כנס כזה הוא "נוער יוזם ויוצר למען המאבק במחלת הסרטן", שהתקיים השבוע וזכה להשתתפות גדולה.

תקופת הקורונה מאופיינת בריחוק חברתי ובידוד. התלמידים מוצאים עצמם מול מסכי המחשב, הניידים והטלוויזיה לפרקי זמן ממושכים ולמורת רוחם של ההורים והמורים. כך מתפתח מעין נתק של התלמיד מהסביבה ומאידך צפים ועולים קשיים חדשים אותם לא היכרנו בעבר. באשכול הפיס החליטו כי חרף המגבלות הם יקיימו כנסים העוסקים בנושאים חשובים ובעלי ערך כדוגמת מפגש הזום שעסק במלחמה בסרטן, במהלכו נחשפו התלמידים למידע רב ערך וממנו גזרו פעילות ערכית לטובת הקהילה.

המפגש היה לציון היום הבינלאומי למלחמה בסרטן וכבר בשעה 08:15, "התכנסו" אנשי חינוך ותלמידים ממקיף א', מקיף ד', מקיף ו' ומקיף י' אמי"ת,  למפגש זום, כל אחד מביתו כשהוא לבוש בחגיגיות כפי שהיה מגיע לכנס ממשי. הבעת האמון בכמות והיקף המשתתפים, גילויי הרצון הטוב להירתם לפעילות והנכונות לסייע למי שצריך הניבו לא מעט תוצרים שהם תעודת כבוד לנוער האשדודי.

במהלך הכנס, הקשיבו התלמידים לשורה של חוקרים ורופאים בבתי חולים, ושמעו מהם על התקדמות הטיפולים והתרופות ועל התקווה הגדולה שעוד תצא ממכוני המחקר בישראל. הם האזינו לדנה פרוסט, מקדמת בריאות באגודה למלחמה בסרטן, ולמדו מפיה על הקשר בין גורמי סיכון פוטנציאליים לסרטן ועל כך שניתן להפחית את הסיכוי לחלות בסרטן עם קיימת מודעות לאורח חיים נכון. משה בנאי, יו"ר העמותה למלחמה בסרטן סניף אשדוד ומתנדב כ-25 שנה, ציין את פעילות העמותה בכל השנים והביע את תודתו לתלמידי אשדוד על תרומתם רבת השנים במבצעי "הקש בדלת". הוא הדגיש את החשיבות בפעילות הנוער בקרב בני גילם כי "שפה משותפת היא לעיתים כל ההבדל ורק בני נוער יכולים להעביר לחבריהם את המסרים הנכונים".

היות ואחד מגורמי הסיכון הוא העדר פעילות גופנית ותזונה לא מאוזנת, ספורטאי ישראל התגייסו אף הם למפגש וענו ברצון על שאלות התלמידים. כך יכלו התלמידים "לפגוש" את יעל ארד, אורי ששון ואת גיל מרנץ – זוכה בתחרות הנינג'ה של ישראל.

לאחר מפגשי העשרה וכשהם טעונים בידע רב, התלמידים חברו לקבוצת עבודה, מביתם, ויחד עם מתנדבי העמותה למלחמה בסרטן, הם יצרו סרטונים בנושאי הכנס.  "כעבור שעה וחצי של פעילות יצירתית היו לנו 10 סרטונים שעסקו בסכנות העישון (סיגריות, נרגילה וסיגריות אלקטרוניות), חשיפה לשמש, תזונה בריאה ומאוזנת והחשיבות של אורח חיים בריא ופעילות גופנית" אומרת דרורית סילוורה, מנהלת אשכול הפיס, שהנחתה את הכנס והסבירה כי "למרות שאין קשר בין קורונה לסרטן, בשניהם אנו נדרשים לאחריות אישית וסביבתית". סילוורה הוסיפה כי "היום יתגייסו התלמידים לפעילות יזומה נוספת במהלכה יגבשו מסרים שיועברו לחבריהם בעזרת המדיה הדיגיטלית".

ומה אמרו התלמידים? "היה מעניין ושונה". "נהניתי מרמת ההרצאות ומכך ששיתפו אותנו בפעילות". "למדתי המון". "אני אשמח לראות את הסרטונים מופיעים ב-FOR YOU שלי". "עשינו סרטונים באמת מוצלחים והייתה פעילות נחמדה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*