שייט לפיורדים – לבחור את החברה הנכונה

שייט לפיורדים – לבחור את החברה הנכונה

אחרי שהוקסמנו מברלין וברצלונה, אחרי שהגשמנו את החלומות הרומנטיים שלנו בפריז, עשינו שופינג בלונדון או נחנו בחופים של תאילנד, הגיע הזמן ליהנות מקסם ייחודי, קסם של הטבע אשר אין כדוגמתו. הפיורדים.

בשנים האחרונות אנחנו יכולים למצוא יותר ויותר ישראלים אשר שטים אל הפיורדים אשר נמצאים בנורבגיה. המדינה הסקנדינבית השלווה והרגועה אשר בעבר היתה נתפסת בעינינו כמקום רחוק ונסתר, הפכה עם הזמן למוקד משיכה תיירותי עבור לא מעט ישראלים, אשר חלקם כאמור כבר ביקרו בכל מקום אחר וכעת מחפשים מקומות חדשים, ואחרים פשוט מעדיפים טיולים מסוג זה על פני הטיולים באירופה הקלאסית, המזרח הרחוק או ארצות הברית.

שייט בפיורדים הוא טיול שמתבצע בשלבים, וכל שלב הוא משמעותי על מנת שיהיה ניתן ליישם אותו בצורה נכונה וליהנות ממנו. זו הסיבה, אם אנחנו רוצים ליהנות מקרוז איכותי, הרי שעלינו לבחון היטב מי זו החברה איתה אנחנו יכולים לשייט הזה.

קרוז לפיורדים נערך באונייה שמשמשת כמין בית מלון צף עם כל הדברים שקיימים בבית מלון רגיל. הרי הנוסעים שעולים על השייט, אמורים לבלות באונייה מספר ימים שלמים, עד סופו של הקרוז. מעת לעת, כמובן, האונייה עוצרת ומאפשר לנוסעים לרדת אל החופים וליהנות מהם.

לפני שנסביר מה בדיוק צריך לבדוק לפני שבוחרים קרוז לפיורדים, אנחנו נסביר בקצרה כיצד הוא מתנהל בפועל, מהו מסלול הטיול הכולל. בשלב הראשון, יוצאים מישראל בטיסה אל ארץ יעד מסוימת, זו יכולה להיות נורבגיה אך זו יכולה להיות גם ארץ אחרת, למשל הולנד או ארץ אחרת סמוכה, שם מבלים יום-יומיים, לפני שעולים על האונייה שמפליגה אל נורבגיה. בשלב זה מתחיל השייט בפיורדים, הוא לוקח מספר ימים בהם עוברים בין אזורים שונים. סופו של המסלול בנמל ממנו יצא הקרוז, משם טסים בחזרה ארצה.

כיצד בוחרים את החברה הנכונה

בשביל לבחור חברה לשייט בפיורדים, צריך להקפיד ולשים לב למספר פרטים.

ראשית, יש להקפיד שהחברה אחראית על כל הטיול. כלומר, היא אחראית על הטיסות לארץ היעד, בתי מלון, כרטיסים לאונייה ועוד. אנחנו לא אמורים לטפל בשום חלק בעצמנו.

שנית, חשוב לקבל מידע מפורט על המסלול, כמה ימים הוא נמשך, לאילו נקודות האונייה מגיעה, באילו מקומות היא עוגנת, מי המדריך ומי אנשי הקשר של החברה על האונייה.

שלישית, חשוב לקבל מידע על האונייה, מה יש בה, מה היא כוללת, באילו סוג של חדרים מדובר, כמה ארוחות מקבלים, האם ניתן לקבל ארוחות כשרות, ארוחות צמחוניות, האם יש במקום הפעלות לילדים ועוד.

ארבע, חשוב לבדוק המלצות וחוות דעת על החברה שאחראית על הטיול וכן המלצות בכלל על המסלול שהיא מארגנת.

חמש, יש לעשות בדיקה של העלויות השונות ולהשוות אותן עם הצעות של חברות שונות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*