שיטות לחיטוב הבטן

שיטות לחיטוב הבטן

מאת חני איגלניק.

הבטן היא אחד האיברים הבולטים בגוף האדם, שהרי היא נמצאת בדיוק במרכז ומושכת אליה לא מעט תשומת לב. מאחר שאף אחד לא רוצה שבטנו תלך לפניו ותתבלט יתר על המידה, הרי שרבים מאיתנו משקיעים לא מעט מאמצים כדי לשמור על בטן חטובה ומראה מושך. 3 השיטות האפקטיביות ביותר הן תזונה נכונה, פעילות ספורטיבית – ו- EMS.

1. שיטת EMS לחיטוב הגוף וחיזוק השרירים

שיטת EMS (ראשי תיבות באנגלית של "גירוי חשמלי של השרירים") לא רק מסייעת לשמור על בטן חטובה אלא מחזקת שרירים חשובים רבים בגוף (בגב, בחזה, בידיים, ברגליים וכמובן בבטן) – וכל זאת באימון ממוקד בן 20 דקות פעם בשבוע.

באימון EMS כל השרירים הנ"ל מופעלים בלי שהאדם יצטרך כלל לזוז, אלא באמצעות גירויים חשמליים המשוגרים אליהם דרך אלקטרודות.

השיטה, שפותחה לראשונה ע"י NASA (סוכנות החלל של ארה"ב) על מנת שהאסטרונאוטים שלה יוכלו לשמור על שרירים תקינים גם כשהם במשימה בחלל, ושמאוחר יותר החלה להיכנס לתחום רפואת הספורט כחלק משיקומם של ספורטאים שנפצעו, הופכת אט אט לנחלת הציבור הרחב ובפרט לאלה המעוניינים לחטב את גופם אך לא יכולים להקדיש לכך שעה מדי יום או בתדירות של 4-5 פעמים בשבוע.

ההפעלה הישירה של שרירי הבטן מבטיחה שהאזור כולו יתחטב ויהפוך למרשים במיוחד. בנוסף משתפר חילוף החומרים של המתאמן וגם לשריפה היעילה יותר של שומן ישנה כמובן השפעה מיטיבה על מראה הבטן.

2. פעילות ספורטיבית

אופציה אחרת להבטיח בטן חטובה היא פעילות ספורטיבית "רגילה" – שחייה, ריצה, רכיבה על אופניים, חדר כושר וכו'.

שחייה נחשבת לפעילות המחטבת את הגוף בצורה אפקטיבית מאוד, וגם חדר כושר, בתנאי שמקפידים לבצע את התרגילים הנכונים, בדרך מדויקת ובעוצמה מספקת, יקנה תוך זמן לא רב מראה נחשק במיוחד לבטן (ולא רק לה, כמובן).

כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום כדי לדעת אילו תרגילים מתאימים במיוחד למבנה גופכם וייצרו בטן חטובה בצורה מיטבית, ובאיזו תדירות יש לבצע פעילויות גופניות שונות בדרך לאותה מטרה (בדרך כלל נדרשים בין 3 ל- 5 אימונים שבועיים שמשך כל אחד מהם הוא בין חצי שעה לשעה).

3. תזונה נכונה

הדרך השלישית להשגת בטן חטובה היא תזונה נכונה, ולמעשה היא אינה תחליף לשיטת EMS ולפעילות ספורטיבית, כך שההמלצה היא לשלב בין הפעלת השרירים בדרך זו או אחרת לבין אספקה של אבות המזון החיוניים לגוף והימנעות ממאכלים הפוגעים במראה הבטן ובמקרים רבים גם בבריאותנו באופן כללי.

לפני פעילות ספורטיבית כדאי לאכול מאכלים עתירי אנרגיה (אבל בריאים!) שיאפשרו לגוף להפיק את המירב מהאימון. פרי הוא פיתרון נהדר וגם חטיפי אנרגיה הם אופציה מתאימה. לאחר אימונים כדאי להעניק לגוף שילוב של חלבון ופחמימה כך שהוא יוכל לבנות מסת שריר (בפרט באזור הבטן).

חשוב להקפיד כי הפחמימות יהיו מלאות, וכך יעניקו תחושת שובע לזמן ממושך יותר וימנעו את היווצרות הצורך בנשנושים שלרוב אינם בריאים אלא מכילים שומן רב – שומן שמצטבר גם באזור הבטן ופוגם בתוצאות האימונים.

המלצה חשובה נוספת היא להרבות בשתיית מים ולהמעיט ככל האפשר במשקאות גדושי סוכר (ואם אפשר לוותר עליהם כליל, מה טוב).

מקור המאמר: Articles.co.il/חני איגלניק

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*